Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@09:31:16 GMT

خطر قحطی ۵ میلیون کودک را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۳۴۱۸

خطر قحطی ۵ میلیون کودک را تهدید می‌کند

به گزارش گروه حوادث برنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، سازمان انگلیسی "کودکان را نجات دهید" در گزارشی اعلام کرد، خطر قحطی جان یک میلیون کودک یمنی دیگر را تهدید می‌کند و حمله به شهر الحدیده تعداد کودکانی که در یمن در معرض خطر قحطی قرار دارند، به ۵.۲ میلیون تن افزایش داده است.

در این گزارش آمده است، هرگونه توقف در ارسال غذا و سوخت برای یمنی‌ها از طریق الحدیده می‌تواند موجب قحطی در ابعادی بی‌سابقه شود، تعطیلی این بندر استراتژیک می‌تواند جان صدها هزار کودک یمنی را با خطر شدیدی مواجه کرده و میلیون‌ها تن دیگر را در آماج قحطی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اجرایی این سازمان در گزارش منتشر شده، تصریح کرد، میلیون‌ها کودک در یمن نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تامین خواهد شد و یا آیا وعده دیگری وجود خواهد داشت؟

وی در ادامه هشدار داد، جنگ در یمن خطر نابودی یک نسل کامل از کودکان یمنی را با خود به همراه دارد و آنها با خطرات مختلفی از جمله بمب‌ها، قحطی و بیماری‌هایی مانند وبا مواجه هستند.

این مسئول سازمان انگلیسی "کودکان را نجات دهید" افزود: در بیمارستانی در شمال یمن کودکانی را دیدم که آنقدر ضعیف بودند که توان گریه نداشتند و بدن‌هایشان به خاطر گرسنگی به شدت ضعیف و ناتوان شده بود.

حمله مجدد نیروهای ائتلاف ضد یمن به بندر استراتژیک الحدیده به نگرانی‌ها از وخامت بحران انسانی در این کشور دامن زده است.

طبق آمار سازمان ملل، از زمان آغاز عملیات‌های ائتلاف عربی ضد یمن حدود ۱۰ هزار تن در این کشور که بیشترشان را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند، جان خود را از دست داده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: یمن کودک حقوق کودکان قحطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۳۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش جام جهانی ورزشی را تهدید کرد + تصویر

به گزارش همشهری آنلاین، این جام جهانی قرار است به صورت مشترک در آمریکا و هند غربی برگزار شود.

کد خبر 847616 برچسب‌ها خبر مهم هند ورزش داعش

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود
  • داعش جام جهانی ورزشی را تهدید کرد + تصویر
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه