Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - با ادامه فشارها بر مخالفان «عبدالفتاح السيسي» در مصر و صدور احکام سنگين جزايي براي مخالفان دولت در اين کشور، سازمان عفو بين‌الملل، سرکوب آزادي بيان از سوي دولت مصر از زمان حضور رئيس جمهوري اين کشور در رأس قدرت را «هشدار دهنده و بي سابقه» توصيف کرد.
عفو بين الملل با انتقاد از برخورد خشن دولت و نيروهاي امنيتي مصر با فعالان سياسي، اعلام کرد، اکنون انتقاد از دولت مصر خطرناک تر از هر دوره ديگري در تاريخ معاصر اين کشور شده است و تحت حکومت «عبدالفتاح السيسي» با مصري ها صرفا به خاطر بيان مسالمت آميز نظراتشان همانند مجرمين برخورد مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گزارش عفو بين‌الملل در حالي است که طي ماه برخورد با فعالان سياسي و معترضان به عملکرد دولت السيسي در مصر شدت گرفته است.
العربي الجديد: وضعيت زندانيان سياسي در مصر
اگر چه از زمان وقوع کودتا و برکناري «محمد مرسي» رئيس جمهوري منتخب اين کشور، فشار عليه اخوان المسلمين و ساير فعالان سياسي در مصرادامه دارد اما افزايش نا به ساماني‌هاي اقتصادي، نا‌امني، ضعف عملکرد دولت اين کشور براي حل مشکلات داخلي، محدود کردن آزادي هاي سياسي و اجتماعي سبب افزايش مخالفت ها با سياست هاي السيسي شده است، به طوري که بسياري از مخالفان خواستار کناره گيري وي از قدرت و برگزاري انتخابات زود هنگام در اين کشور هستند.
با شدت گرفتن اعتراضات، دولت مصر سياست برخورد و افزايش فشار بر مخالفان را در پيش گرفته است به طوري که طي ماه هاي اخير بسياري از فعالان سياسي در اين کشور بازداشت شده‌اند.
«انور الجمعاوي» Anwar Al-Jamawi، پژوهشگر جهان عرب در اين باره مي گويد: با گذشت پنج سال از کودتاي نظامي در مصر، اين کشور شاهد نقض بي سابقه قوانين حقوق بشر است به طوري که حکومت قاهره توسط عده اي خاص اداره مي شود.
زندان‌هاي مصر براثر محدوديت هاي اعمال شده بر آزادي هاي عمومي و فردي، مطبوعات، مدافعان حقوق بشر، وکلا و فعالان اجتماعي مصر، مملو از زندانيان سياسي با اتهام هاي اثبات نشده است که در اين زمينه هفت مرکز حقوقي مصر در بيانيه اي مشترک اعلام کردند رفتار نظام حاکم بر اين کشور با مخالفان دولت، غيرقانوني است.
عليرغم همه اعتراضات موج کنترل و سرکوب ها در اين کشور ادامه دارد. به طوري که فضاي مجازي نيز در کنترل دولت قرار گرفته است و در اين راستا، چند هفته قبل «السيسي» رئيس جمهوري مصر قانون موسوم به مبارزه با جرم هاي فناوري اطلاعات را صادر کرد که بر اين اساس مسدود و فيلتر شدن شبکه‌هاي اينترنتي و اجتماعي شکل قانوني گرفته است.
به موجب اين قانون استفاده از اينترنت و شبکه‌هاي اجتماعي با محدوديت روبرو شده و تحت نظارت شديد دولت قرار دارد.
طي ماه هاي اخير بسياري از نهادهاي بين المللي و حقوق بشري نسبت به عملکرد «السيسي» در حوزه آزادي هاي اجتماعي و سياسي و نقض حقوق بشر در مصر هشدار داده اند، اما به نظر مي رسد دولت مصر همچنان سياست برخورد با مخالفان را در پيش گرفته است، موضوعي که شرايط سياسي را در اين کشور بيش از پيش تحت تاثير قرار خواهد داد.
«حمدين صباحي» نامزد پيشين انتخابات رياست جمهوري مصر در اين زمينه مي گويد: نظام کنوني مصر، سرکوبگر و دشمن مردم مصر است و به قانون اساسي احترام نمي گذارد و به همين دليل همه بايد در حد توان خود به مقابله با آن بپردازند.118/110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت

علیرضا شریفی یزدی درباره تأثیر استعمال قلیان بر کاهش استرس اظهار داشت: قلیان به عنوان یکی از مواد دخانی از نظر علمی ثابت شده که به صورت ذاتی و مستقیم هیچ تأثیری بر آرامش و کاهش اضطراب ندارد و جنبه تلقینی دارد.

وی ادامه داد: تماس سنسورهای لب با دهانی قلیان موجب تحریک سیناپس های مغزی می شود که به صورت موقت و غیر مستقیم بر کاهش اضطراب تاثیر می گذارد، بنابراین اثر مستقیم، مستقل و شناخته شده بین مصرف قلیان و کاهش اضطراب وجود ندارد مگر اینکه به صورت عادت و اعتیاد برای کوتاه مدت مغز را از هجمه های ذهنی دور می کند و پس از مدتی بازمی گردد.

این روانشناس اجتماعی درباره دلیل رواج قلیان در ایران گفت: به نظر من به دلیل صنعت و کسب درآمد، قلیان در ایران رواج پیدا کرده است. قلیان حدود ۲۵ سال پیش در ایران به معنای مدرن کنونی وجود نداشته و نوعی ساز و کار بوده که بیشتر توسط افراد مسن مورد استفاده بوده است.

 شریفی یزدی بیان کرد: متأسفانه کم کاری وزارت بهداشت در جلوگیری از رواج قلیان و تبلیغات غلطی که در بحث قلیان مطرح است، مثل اینکه دود قلیان از آب است و ضرری ندارد، صورت گرفته، منجر به ورود قلیان در رستوران ها، کافی شاپ ها، قهوه خانه ها و راه افتادن پیک موتوری قلیان شد و دلیل اصلی آن درآمدی است که اشخاصی که در این حوزه فعالیت می کنند.

 این روانشناس اجتماعی اظهار کرد: هر قلیان به اندازه ۸۰ تا ۱۱۰ نخ سیگاربرای فرد ضرر دارد، هر نخ سیگار بین ۷ تا ۹ دقیقه عمر انسان را کم می کند، اگر یک فرد یک قلیان بکشد انگار ۵ پاکت سیگار کشیده و حدود ۷۰۰ دقیقه از عمرش کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: یکی از سونامی ها در این حوزه سرطان های ریه، حنجره و دهان است که بخش عمده دلیل ابتلا به این بیماری ها قلیان است. امروز  قلیان در بین جوانان به عنوان یک تفریح یاد می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • تظاهرات دانشگاهی، مهم‌ترین عنصر تحلیل قدرت آمریکا
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • پلورالیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟