Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@18:57:55 GMT

پلیس قم امنیت کم نظیری در تاسوعای حسینی رقم زد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۳۶۵۵

پلیس قم امنیت کم نظیری در تاسوعای حسینی رقم زد

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ صیاد درویشی عصر چهارشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: پنج هزار نیروی پلیس، پلیس یار محرم و پلیس افتخاری، امنیت انتظامی و ترافیکی پایتخت جهان تشیع را در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) بر عهده دارند.
وی افزود: کارکنان پلیس راهور در حوزه ترافیکی در تمامی مسیرهایی که عزاداران حسینی از مبداء به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت می کنند و مسیرهای بلعکس، برنامه های ترافیکی و روان سازی را پیاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درویشی ادامه داد: در حوزه انتظامی نیز در تمامی این مسیرها عوامل انتظامی حضور دارند و مشغول روان سازی و تسهیل در حرکت عزاداران هستند که خوشبختانه عزاداری امروز نیز در سطح قابل قبول و فضایی آرام در حال انجام است که انتظار همکاری خوب از همه عزاداران و مردم عزیز را تا پایان آیین ها داریم.
وی بیان داشت: کارکنان فرماندهی انتظامی استان در بحث انضباط بخشی در حوزه ترافیکی و نظم عمومی در سطح استان اقدام های خوبی را انجام دادند از جمله اینکه حلقه امنیتی مناسبی در سطح استان و مسجد مقدس جمکران ایجاد کردیم.
جانشین فرماندهی انتظامی استان ابراز داشت: هرچقدر به نقطه ثقل ماموریت در مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نزدیک تر می شویم عوامل انتظامی محسوس و غیرمحسوس این حلقه را با اهمیت و اشرافیت خاصی دنبال می کنند تا شاهد موارد خاصی و برخلاف نظم عمومی نباشیم.
درویشی گفت: رصدها و پایش های محورهای مواصلاتی حاکی از آن است که از استان های همجوار و سراسر کشور زائران و عزادارانی را در قم شاهد هستیم که برای بهره مندی از فیوضات این ایام سراسر غم و اندوه و حزن وارد استان شدند.
وی ادامه داد: در بخش های خدماتی نیز دوایر مشاوره فرماندهی انتظامی استان در حوالی حرم مطهر حضرت معصومه(س) حضور دارند تا اگر در حوزه های راهنمایی ، ارشاد و آسیب ها برای مهمانان و زائران و کسانی که مشغول عزاداری هستند، مشکلی پیش آید کارشناسان این مرکز آماده خدمات رسانی به آنها می باشند.
درویشی تصریح کرد: یک قرارگاه تاکتیکی، عملیاتی را در اطراف حرم مطهر با حضور سایر دستگاه ها مثل اورژانس، شهرداری و هلال احمر که همسو با پلیس مشغول انجام وظیفه هستند را دایر کردیم که تمامی ماموریت های فراسازمانی و مشارکتی این عزیزان به لحظه در حال پایش است.

** آمادگی صد درصدی پلیس راهور قم در روز تاسوعای حسینی
سرپرست پلیس راهور استان قم نیز از آمادگی صد درصدی نیروهای راهور برای برقراری ترافیک روان در روز تاسوعای حسینی خبر داد.
سرهنگ عی حسن قیصری اظهار داشت: در ساعات اولیه صبح محدودیت و ممنوعیت ترافیکی در سطح استان برقرار شد و هم اکنون دسته ها و هیات های عزاداری به سمت حرم کریمه اهل بیت(ع) در حال حرکت هستند.
وی اضافه کرد: کارکنان پلیس راهور استان با استقرار و آمادگی صد درصدی در سطح معابر و میادین استان در حال خدمت رسانی به عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند و تلاش خواهند کرد تا با برقراری ترافیک روان حرکت دسته های عزاداری با نظم و ترتیب خاصی صورت پذیرد.
وی افزود: در معابری از جمله عمار یاسر و انقلاب تقریبا ترافیک نیمه سنگین است اما در بقیه معابر سطح شهر ترافیک روانی را شاهد هستیم.
قیصری ادامه داد: پیش بینی می شود در بعدازظهر امروز وضعیت ترافیکی کمی سنگین تر شود.
سرپرست پلیس راهور استان از مردم ولایت مدار قم خواست تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی در این روز استفاده کنند، چرا که معابر و پارکینگ های استان محدودیت ظرفیت را دارد.
وی به رانندگان توصیه کرد: از توقف در معابر به صورت دوبله و مورب خودداری کنند و با ماموران پلیس راهور استان نیز همکاری لازم را داشته باشند.
1175 /
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت انقلاب حرم مطهر حضرت معصومه شهرداری فرماندهی انتظامی استان قم رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۳۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات ویژه ترافیکی شب های قدر در تهران / تردد کامیون‌ها در هر سه شب فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ : شهروندان همکاری لازم را با خادمین خود در پلیس راهور داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ احسان مومنی گفت: با توجه به نزدیک شدن به شب‌های پرفضیلت قدر و حضور گسترده شهروندان در هیئات مذهبی جهت انجام فرایض این شب‌ها، پلیس راهور تهران بزرگ نیز به جهت سهولت رانندگان و حضور در مراسمات این شب‌ها وهمچنین تردد سایر شهروندان در دیگر مسیر‌ها، تمهیدات ترافیکی ویژه‌ای را اندیشیده است.


وی افزود: همکاران بنده در هر سه شب قدر در اطراف و معابر پیرامونی تکایا، حسینه‌ها و امامزاده‌هایی که مراسمات شب‌های قدر برگزار می‌گردد حضور صددرصدی و فعال دارند.


سرهنگ مومنی بیان داشت: در محل‌هایی که فضای مناسب پارک داریم با نصب بنر جهت پارک وسایل نقلیه به شهروندان اطلاع رسانی می‌گردد.


معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: توصیه می‌گردد خودرو‌های خود را به گونه‌ای که قسمت عقب خودرو رو به پیاده رو و قسمت جلویی آن رو به خیابان باشد پارک باشد که هنگام اتمام مراسم بتوانند به راحتی از پارک خارج شوند.


سرهنگ مومنی گفت: در این سه شب قدر تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر تهران ممنوع خواهد بود. همچنین هرگونه عملیات عمرانی و حفاری در سطح معابر شهر تهران نیز ممنوع است.


وی اظهار داشت: به رانندگان توصیه می‌شود از توقفات دوبله و سد معبر در سطح معابر خصوصا اطراف محل برگزاری مراسمات و نیز از توقف در حریم میادین و تقاطع‌ها که باعث کندی تردد دیگر وسایل نقلیه می‌شود جداخودداری نمایند.


معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: توصیه می‌شود پس از اتمام مراسمات با توجه به تاریکی هوا و خستگی و خواب آلودگی با دقت بیشتری رانندگی نمایند وسرعت و سبقت را مد نظر قرار داده تا شاهد وقوع حوادث نباشیم.


در خاتمه به شهروندان توصیه می‌شود با خادمین خود در مجموعه پلیس راهور تهران بزرگ مستقر در معابر و محدوده‌ها، جهت هر چه بهتر برگزار شدن مراسمات شب‌های قدر و سهولت تردد‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

دیگر خبرها

  • فرماندهی انتظامی استان در تمامی حوزه های امنیتی، انتظامی و ترافیکی کارنامه درخشانی دارد
  • اجرای تمهیدات ترافیکی شب های قدر در البرز
  • تمهیدات ترافیکی شب‌های قدر در تهران/ ممنوعیت تردد کامیون‌ها و فعالیت‌های عمرانی در این شب‌ها
  • تمهیدات ترافیکی پلیس راهور سیستان وبلوچستان در شب‌های قدر
  • تمهیدات ترافیکی پلیس راهور سیستان و بلوچستان در شب‌های قدر
  • تمهیدات ویژه ترافیکی شب های قدر در تهران / تردد کامیون‌ها در سطح شهر ممنوع
  • تمهیدات ویژه ترافیکی شب های قدر در تهران / تردد کامیون‌ها در هر سه شب فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع
  • نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز ۵ برابر شد + جزئیات | زمان اجرای جریمه های جدید
  • افزایش ۵ برابری برخی جرایم رانندگی
  • مسافران شمال از فیروزکوه و آزادراه قزوین -رشت تردد کنند