Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@17:22:11 GMT

واکنش جدید ترامپ به توافق ۲ کره

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۳۷۷۹

واکنش جدید ترامپ به توافق ۲ کره

رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود به توافق دو کره برای خلع سلاح مجددا واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ در حساب توئیتری خود درباره توافق سران دو کره نوشت: کره شمالی مجددا به خلع سلاح پایبندی خود را نشان داد-راه درازی پیموده‌ایم.

وی پیش از این نیز با انتشار پیامی در توئیتر از نتایج دیدار رهبران دو کره در پیونگ یانگ استقبال کرد و نوشت: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی موافقت کرده است تا به اجازه بازرسی‌های اتمی را بدهد، و یک سایت آزمایش موشک را با حضور کارشناسان بین المللی از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در عین حال هیچ گونه آزمایش هسته‌ای یا موشکی وجود نخواهد داشت. این تحولات واقعا هیجان انگیز است.

مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی امروز چهارشنبه گفت: کره شمالی موافقت کرده است تا تاسیسات مهم موشکی خود را با حضور کارشناسان خارجی به طور دائمی و همیشگی از بین ببرد.

وی افزود: کره شمالی موافقت کرده است تا مجتمع بزرگ هسته ای خود را نیز تعطیل کند اگر آمریکا نیز حاضر باشد اقدامات متقابلی را انجام دهد.

مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در یک کنفرانس خبری مشترک تاکید کردند که آنها توافق کرده‌اند تا شبه جزیره کره را به سرزمین صلح بدون تسلیحات هسته ای و تهدیدات اتمی تبدیل کنند.

دیدار رهبران دو کره در شرایطی برگزار شده است که مذاکرات آمریکا و کره شمالی بر سر خلع سلاح اتمی طی هفته های اخیر به بن بست رسیده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی تحولات عراق برجام آمریکا ترامپ کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل

هم‌زمان با سالگرد فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی «تکرار» این فاجعه شد.

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا در حوالی زاپوریژیا برای هفتصد و هشتاد و پنجمین روز تحت کنترل روسیه است.»

طبق این پیامی که در تلگرام منتشر شده است، رئیس‌جمهور اوکراین مجددا از جامعه جهانی خواست تا فشاری علیه روسیه اعمال کند و این نیروگاه را به کنترل اوکراین دربیاورند.

ولودیمیر زلنسکی ادعا کرد: «تمامی ابزارهای هسته‌ای در اوکراین از حملات روسیه در امان هستند و این مسئله خود به تنهایی جهان را از یک فاجعه هسته‌ای جدید نجات می‌دهد.»

او در ادامه با اشاره به فاجعه چرنوبیل در ۳۸ سال پیش، نوشت: «ده‌ها هزار نفر به بهای سلامت و جان خود، از گسترش فاجعه چرنوبیل جلوگیری کردند و به زدودن پیامدهای وحشتناک آن در سال ۱۹۸۶ و در سال‌های پس از آن کمک کردند.»

فاجعه اتمی چرنوبیل، حادثه‌ای هسته‌ای بود که در ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ اتفاق افتاد؛ حادثه‌ای که در رآکتور هسته‌ای شماره ۴ نیروگاه چرنوبیل، در نزدیکی شهر پریپیات در شمال جمهوری سوسیالیستی اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی رخ داد.

روسیه و اوکراین مدتهاست یکدیگر را به حمله به نیروگاه اتمی زاپوریژیا متهم می‌کنند. برخلاف آنچه زلنسکی ادعا می‌کند، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز جمعه تاکید کرد ادامه حملات نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا می‌تواند منجر به «عواقب فاجعه‌بار» شود و هم‌چنین حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به این نیروگاه هسته‌ای را «نگران‌کننده» خواند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند