Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-29@11:41:15 GMT

شرکت‌های انگلیسی وارد بازار ایران شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۳۸۱۰

شرکت‌های انگلیسی وارد بازار ایران شوند

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، بر لزوم تشویق شرکت‌های کوچک و متوسط انگلیسی برای وارد شدن به بازار ایران تأکید کرد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، رابین گرایمز سرپرست هیأت انگلیسی و نماینده انگلیس در گروه کاری بازطراحی و مدرن سازی رآکتور اراک، در حاشیه شصت و دومین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لزوم احیاء و توسعه روابط بین دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله تجاری و اقتصادی، نقش انگلیس به عنوان جانشین آمریکا در پروژه مدرن‌سازی راکتور تحقیقاتی آب سنگین خنداب (اراک)، تبادل دانشجو و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه دانش و فناوری هسته‌ای، از اهم موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

علی‌اکبر صالحی در ابتدای این دیدار بر لزوم احیای روابط دو کشور در تمام حوزه‌ها و به ویژه حوزه‌های علمی، دانشگاهی و اقتصادی تأکید کرد.

وی از دولت انگلیس خواست تا از فرصتی که برجام فراهم کرده است برای گسترش و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

انتظار ایران از انگلیس برای ایفای یک نقش موثر و فنی در پروژه نوسازی راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک و لزوم تشویق شرکت‌های کوچک و متوسط انگلیسی برای وارد شدن به بازار ایران، به علاوه فراهم شدن امکان تبادل دانشجو و استاد، از دیگر نکات مطروحه در این دیدار بود.

در ادامه این دیدار، رابین گرایمز با اشاره به اینکه انگلیس همچنان به برجام پایبند است، موافقت این کشور برای جانشینی آمریکا در پروژه نوسازی اراک را نشانه تداوم تعهد این کشور به برجام عنوان کرد.

ابراز خرسندی نسبت به گزارش‌های مثبت مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تأیید پایبندی ایران به برجام و تلاش برای گسترش همکاری دوجانبه در سایر حوزه‌ها، از دیگر نکات مطرح شده از سوی مقام انگلیسی بود.

انتهای پیام/4060

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار آب از طرح‌های مهم مشارکت مردمی در حوزه آب/کاهش ۱۱.۶ درصدی بارش‌ها در یزد

ایسنا/یزد مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد از ایجاد و عملیاتی نمودن بازار آب و تشکل آب بران و مدیریت آب توسط جوامع محلی در سال جدید براساس شعار جهش تولید با مشارکت مردم خبر داد.

«جواد محجوبی» گفت: در سال جدید با توجه به شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم»، طرح‌های مردمی سازی در حوزه آب مانند تشکل آب بران و مدیریت آب به دست جوامع محلی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان این که پیشران اصلی توسعه و تولید، آب است، افزود: در سال گذشته تمام مواردی که می توان با مشارکت مردم و آب منطقه ای انجام شود از سوی شرکت استخراج شده و در سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود. 

محجوبی  یکی از موضوعات مهم در بحث مردمی سازی و مشارکت مردمی در حوزه  آب را بازار آب دانست و گفت: کارگزار بازار آب علاوه بر مبادله و پذیرش آب باید در بحث توسعه اجتماعی با مشارکت های مردمی ، افزایش سواد آبی جامعه و بهره وری آب هم فعالیت جدی داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد به بارش های خوب استان اشاره و ابراز کرد: میزان بارش ها نسبت به دراز مدت ۱۰.۲ درصد افزایش و نسبت به سال گذشته ۱۱.۶ درصد کاهش داشته است.  

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای یزد، محجوبی با بیان این که اجرای بند ع تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در استان یزد در حال اجرا است، گفت: در جلسات تخصصی شرکت و بر اساس آخرین بخشنامه های مرتبط بازنگری مجدد صنایع مشمول این قانون در دستور کار قرار گرفته است‌.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مانور رویداد صنعت مالی ایران در مرداد
  • ۱۴۰۳ در حوزه سیاست خارجی سال سختی خواهد بود
  • افزایش ورود پناهجویان به انگلیس رکورد زد
  • دروازه‌بان انگلیسی یورو ۲۰۲۴ را از دست داد
  • گوهری با 1+6 وارد سال جدید شد (عکس)
  • ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از ۲ ماه دوام نمی‌آوریم
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از ۲ ماه دوام نمی آوریم
  • بازار آب از طرح‌های مهم مشارکت مردمی در حوزه آب/کاهش ۱۱.۶ درصدی بارش‌ها در یزد
  • تیم ملی برای تکرار برد پرگل وارد ورزشگاه شد (عکس)