Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: باتوجه به تأسیس بیمارستان‌های مجهز و کلینیک‌های ویژه در شهرستان‌ها، مسئولان استانی باید کاری کنند که بیماران اکثر خدمات درمانی را در استان و شهرستان‌های خود دریافت کنند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از وبدا، دکتر ایرج حریرچی، ضمن بازدید از مراکز درمانی استان‌های قزوین و زنجان، گفت: با اجرای طرح تحول سلامت اقدامات موثری در راستای افزایش امکانات و تجهیزات بیمارستانی در شهرستان‌ها به انجام رسیده است که برخی از این امکانات حتی از بیمارستان‌های خصوصی تهران نیز مجهزتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی وزارت بهداشت، ضمن بازدید از بیمارستان‌های شفا و الغدیر در استان‌های قزوین و زنجان، خاطرنشان کرد: با توجه به تاسیس بیمارستان‌های مجهز و کلینیک‌های ویژه و استقرار تجهیزات آزمایشگاهی در مراکز درمانی شهرستانها، برنامه ریزان و مسئولین استانی و محلی باید به سمتی حرکت کنند که بیماران بتوانند اکثر خدمات درمانی خود را در استان‌ها و شهرستان‌های خودشان دریافت کنند، دراین راستا می‌توان از اعزام بیمار به تهران خودداری کرد.

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: اعزام بیماران به تهران موجب افزایش هزینه‌ها و اتلاف وقت بیماران می‌شود.

حریرچی تصریح کرد: یکی از نتایج استقرار نظام ارجاع این است که حداقل ۶۰ تا ۸۰ درصد اقدامات درمانی در شهرستان‌ها و ۹۰ درصد نیز در مرکز استان انجام شود و فقط در موارد بسیار خاص، نادر و فوق تخصصی بیماران به تهران اعزام شوند. باید با برنامه ریزی‌هایی در ستاد و دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌ها و همچنین با ورود بیمه ها، اعزام بیماران به حداقل برسد.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان اظهار داشت: مهمترین اقدام فراهم آوری شرایطی برای ایجاد نظام ارجاع و همچنین بسترسازی‌های متعددی جهت تغییر فرهنگ مردم و افزایش اعتماد مردم به متخصصین جوان در شهرستان‌ها است چراکه منجر به افزایش اعتماد به نفس آن‌ها شده و از طرفی به تحقق هدف ما نیز کمک می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سخنگوی وزارت بهداشت اعزام بیمار به تهران خدمات درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۳۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری

دکتر شیوا گفت:این بخش با ۱۸ تخت مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا، آماده ارائه خدمات به بیماران کلیوی اطفال در استان آذربایجان شرقی می‌باشد.

وی افزود: بخش دیالیز این بیمارستان با هدف ارائه خدمات تخصصی و با کیفیت به بیماران کلیوی اطفال در استان راه اندازی شده است. امیدواریم با راه اندازی این بخش، بتوانیم گامی در جهت ارتقای سطح سلامت کودکان مبتلا به بیماری‌های کلیوی برداریم. 

وی گفت:این بخش با همکاری اساتید و متخصصان مجرب دانشگاه علوم پزشکی تبریز تجهیز و راه اندازی شده است و از کلیه امکانات و تجهیزات مدرن برای ارائه خدمات به بیماران برخوردار می‌باشد.

رئیس بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری همچنین از خیر محترم حاجی کریم مردانی آذرو استاندار محترم و همچنین ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریزکه در تجهیز این بخش یاری رساندند، قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری