Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يکي از اعضاي ارشد پيشين گروهک منافقين، پشتيباني مالي هنگفت عربستان سعودي از اين گروهک تروريستي را فاش کرده است.
يکي از مهمترين راهبردهاي آل سعود در منطقه خاورميانه، فتنه انگيزي است. هدف اصلي فتنه انگيزي رياض در خاورميانه، مقابله با نفوذ و تضعيف جايگاه منطقه اي جمهوري اسلامي ايران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آل سعود روند تحولات در خاورميانه را به گونه اي مي بيند که برآيند آن، تغيير موازنه قدرت به نفع جمهوري اسلامي ايران است. از اين رو، به «فتنه انگيزي» به جاي «رقابت» روي آورده است.
حمايت از گروه هاي تروريستي از جمله در سوريه، عراق و يمن عليه متحدان جمهوري اسلامي ايران و همچنين پيوند با گروهک تروريستي منافقين به طور مستقيم عليه جمهوري اسلامي ايران يکي از شواهد فتنه انگيزي آل سعود در منطقه عليه تهران است.
افشاگري عضو ارشد پيشين منافقين
در همين راستا، «تارنماي خبري «البوابه» به نقل از «مسعود خدابنده لو»، عضو ارشد پيشين منافقين ابعاد پنهاني پشتيباني مادي و معنوي عربستان سعودي از گروهک تروريستي منافقين را افشا کرد که شامل اهداي سه تن شمش طلا و ساعت هاي مچي گرانبها براي تامين مالي هزينه هاي اين تشکيلات بوده است.
اين افشاگري «مسعود خدابنده لو» به حمايت آل سعود از منافقين در زمان رژيم صدام و زماني که اين گروهک تروريستي در عراق پايگاه داشت، مربوط است.
با اين حال، شواهد متعددي در خصوص تقويت روابط آل سعود با گروهک منافقين طي سال هاي اخير وجود دارد.
حضور برخي مقامات سابق سعودي از جمله «ترکي الفيصل» شاهزاده سعودي و رئيس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در نشست هاي سالانه گروهک منافقين، حضور برخي اعضاي ارشد منافقين در رياض و ديدار آنها با مقامات سعودي و همچنين حمايت مادي آل سعود از منافقين در قالب ايجاد سازمان هاي خيريه و در پوشش حمايت از اين سازمان ها از جمله اين شواهد است.
تلاش آل سعود براي انتقال ناامني از خاورميانه به داخل ايران
در واقع، عربستان سعودي بخش مهمي از منابع مالي گروهک تروريستي منافقين را به طور رسمي و غير رسمي تامين مي کند که اکنون «مسعود خدابنده لو»، عضو ارشد پيشين منافقين تنها بخشي از اين کمک ها را افشا کرده است.
تابستان گذشته بود که «محمد بن سلمان»، وليعهد سعودي از راهبرد آل سعود براي انتقال ناامني و خشونت از منطقه خاورميانه به داخل ايران خبر داد.
وليعهد سعودي براي عملي کردن اين راهبرد بر کارکرد گروهک منافقين که در انجام عمليات تروريستي تبحر و مهارت ويژه اي دارد، حساب ويژه اي باز کرد.
اعلام آمادگي منافقين براي کمک به عربستان در اجرايي کردن راهبردهاي ضد ايراني
«مريم رجوي» بارها با سفراي سابق و کنوني عربستان در پاريس ديدار و براي کمک به عربستان در اجرايي کردن راهبردهاي ضد ايراني و حتي براي کمک به عربستان سعودي در جنگ عليه يمن اعلام آمادگي کرده است.
روزنامه الرياض عربستان چندي پيش در گزارشي حمايت از سازمان منافقين را به عنوان يک انتخاب «تاکتيکي» براي راهبرد ضد ايراني عربستان برشمرد.
نکته پاياني اين است که با وجود اينکه اسناد متعددي مبني بر حمايت آل سعود از گروهک تروريستي منافقين و پيوند رياض با اين گروهک تروريستي وجود دارد، اما، آل سعود همواره در اقدامي که نوعي «فرار به جلو» محسوب مي شود، جمهوري اسلامي ايران را به حمايت از تروريسم متهم مي کند.
در همين راستا، هيأت وزيران عربستان روز گذشته (18 سپتامبر) ايران را به حمايت از تروريسم متهم کرد و خواستار همکاري ديگر کشورها براي مقابله با ايران شد.
نويسنده: سيد رضي عمادي
133/110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی در حال برگزاری است.

به گزارش مشرق، دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی آغاز شد.

در ابتدای جلسه قاضی دهقانی در رابطه با علت تاخیر در تشکیل جلسه دادگاه گفت: اولین نکته اینکه علت تاخیر دادگاه به جهت تاخیر یکی از وکلای متهمین وکیل ردیف اول تا بیستم بود، با توجه به اینکه ریاست دادگاه و مستشاران با تاکید جدی بر ضرورت رعایت نصوص قانونی عدم حضور وکیل در جلسه موجب اخلال در جلسه محسوب می‌شود و وکیل ردیف اول تا بیستم و وکیل شخصیت حقوقی سازمان است به دلیل تاخیر حضور وکیل جلسه دادگاه با تاخیر آغاز شد از اینجا به وکیل متهم تذکر داده می‌شود که از این پس در جلسات دادگاه سر زمان اعلام شده دادگاه حاضر شوند.

قاضی گفت: با توجه به اینکه قرائت کیفرخواست واصله توسط نماینده دادستان مطابق بند الف از ماده ۳۵۹ از قانون آیین دادرسی کیفری انجام پذیرفته است و نظر به نص قانون قانون و بند ب و پ ماده ۳۵۹ از قانون آیین قانون دادرسی کیفری شکات و یا وکیل آن‌ها برای استماع اظهارات و بیانات خود در دادگاه فرصت یافته و دادگاه به استماع دفاعیات مدعی خصوصی و یا شکات و وکیل آن‌ها می‌پردازد، قبل از اینکه اظهارات وکیل شاکی بیان شود از این جایگاه مطلبی را با سازمان‌های بین‌المللی و برخی از کشورهایی که میزبان متهمین این کیفرخواست هستند، بیان می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین
  • ببینید | آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد
  • دادگاه منافقین آغاز شد
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد
  • محاکمه بزرگ منافقین؛ داعشی‌های دهه ۶۰
  • دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین برگزار می‌شود
  • آغاز دور جدید دادگاه سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین