Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@23:25:05 GMT

اردبیل| اجتماع عزاداران در روز تاسوعا به روایت تصویر

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۳۹۶۱

اردبیل| اجتماع عزاداران در روز تاسوعا به روایت تصویر

مردم دارلارشاد اردبیل با حضور خود اجتماع عظیم تاسوعای حسینی را برپا کردند و به عزاداری پرداختند. ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مردم دارلارشاد اردبیل با حضور عظیم خود در زیر باران، اجتماع عظیم تاسوعای حسینی را برپا کردند و به عزاداری پرداختند.

گزارش از بهرام آدشیرین پور

انتهای پیام/ح

R41374/P1357/S6,49/CT8.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۳۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمال استان اردبیل در تب و تاب انتخابات

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها؛ عادله جوادزاده – دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند سال گذشته در حالی انجام شد که دفتر این حکایت همچنان گشوده مانده و در پنج حوزه انتخابیه کشور انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در اردبیل نیز از میان هفت حوزه انتخابیه تک حوزه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز به کاروان دو مرحله‌ای های انتخابات پیوسته‌اند و دکتر امیدعلی رعنایی و مهندس ابراهیم فهیمی در میانه این گود همچنان به رقابت مشغولند.

۶ هزار نفر پای کار برگزاری مرحله دوم انتخابات

با تشکیل جلسات ستاد انتخابات در اردبیل مقرر شد ۶ هزار نفر در استان اردبیل در قالب عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی بر فرآیند برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل کمک می‌کنند.

حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز تنها حوزه باقیمانده در مرحله دوم است که انتخابات آن جمعه آینده در بیش از ۲۷۰ شعبه تعریف شده در شمال استان اردبیل برگزار خواهد شد.

گرچه تمام تلاش ستاد انتخابات استان اردبیل بر این است تا این انتخابات در نهایت آرامش و امنیت و با مشارکت بالای مردم شهرهای پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز و بخش جعفرآباد برگزار شود اما آنچه که تعیین کننده سرنوشت شمال اردبیل در انتخابات خواهد بود مشارکت گسترده مردم و استقبال از برنامه‌های تبلیغاتی این دو کاندیداست.

در تک حوزه انتخابیه استان اردبیل انتخابات الکترونیکی نخواهد بود و قرار است به شکل نیمه الکترونیکی و با احراز هویت و آنلاین از طریق پنج سند هویتی این کار انجام شود و در کنار آن براساس قانون انتخابات افرادی حق رأی دارند که در مرحله اول انتخابات در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز رأی داده باشند و یا در مرحله اول رأی نداده باشند.

در این دوره از انتخابات افرادی که در سایر حوزه‌های انتخابیه رأی داده‌اند امکان حضور در این مرحله را نخواهند داشت و عوامل اجرایی از رأی دادن چنین افرادی طبق قانون جلوگیری خواهند کرد.

با آغاز تبلیغات کاندیداها در مغان فرآیند تبلیغات تا ساعت ۸ صبح بیستم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و براساس قانون انتخابات هرگونه تخریب، تهدی، تطمیع و یا فعالیت‌های خلاف مقررات قانونی ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

پخش مناظره تلویزیونی هر دو کاندیدا از روز دوشنبه به همراه برنامه‌های تبلیغی آنها از صداوسیما آغاز شده و شبکه سبلان ظرفیت خوبی را ایجاد کرده تا تبلیغات مناسب برای آشنایی بیشتر مردم شمال استان انجام شود.

روز جمعه رأی گیری در ۲۷۰ شعبه در هر سه شهرستان آغاز خواهد شد و ۲۲ اردیبهشت تکلیف هفتمین نماینده استان در مجلس مشخص شده تا هفتم خرداد ماه شاهد شروع مجلس دوازدهم باشیم.

مردم تعیین کننده سرنوشت انتخابات

با نگاهی به به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات می‌توان دریافت در سایه مشارکت حداکثری است که می‌توان از مجلس به وجود آمده مطالبه گری کرد و نظارت عام بر مجلس شورای اسلامی در همین راستا انجام خواهد شد. در این راستا نباید از اهمیت انتخابات غافل شد که یکی از دلایل آن تبلور مردم‌سالاری و مشارکت مردم در سیاست است.

انتخابات یکی از مهم‌ترین عرصه‌های حضور و مشارکت ملت برای حمایت از نظام حاکمیتی است و در ایران نیز ضروری است که مردم با شرکت در انتخابات حمایت خود از حکومت اسلامی را نشان دهند.

تاریخ انقلاب به عیان نشان داده که هیچ عاملی چه داخلی و چه خارجی هرگز نتوانسته مردم ایران را دلسرد و ناامید ساخته و از میدان حمایت از نظام خارج کند.

مردم می‌دانند که شرکت در انتخابات علاوه بر اینکه یک فریضه و وظیفه دینی، ملی و اجتماعی است، زمینه را برای نمایش اقتدار ملی و کارآمدسازی سازمان‌ها و نهادها برای تحقق اهداف کشور نیز فراهم می‌کند. اینک مردم نیز خوب می‌دانند که تنها راه اصلاح امور، حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی است.

مشارکت حداکثری در انتخابات بیانگر اقتدار نظام است

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: مشارکت حداکثری عامل اقتدار و امنیت نظام است و دشمن از حضور و مشارکت گسترده مردم ایران در انتخابات هراس دارد.

بهروز زلالی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: آگاهی بخشی به مردم و تلاش برای بصیرت افزایی در زمینه انتخاب آگاهانه مهم و حیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: امیدآفرینی در مردم با ارائه پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب وظیفه همه ماست و نباید اجازه دهیم تا دشمن با تبلیغات مسموم در فضای مجازی مردم را نسبت به نظام و دستاوردهای آن دلسرد کند.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل افزود: مشارکت حداکثری عامل اقتدار و امنیت نظام است و دشمن از حضور و مشارکت گسترده مردم ایران در انتخابات هراس دارد.

زلالی پیروی از خط ولایت را عامل مؤثر در خنثی سازی جنگ ترکیبی از سوی دشمن برشمرد و افزود: مردم مؤمن و ولایتمدار مغان همواره دشمن را مأیوس کرده و دفاع خود را از آرمان‌های شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده‌اند.

سرنوشت شهرم با سعادت من گره خورده است

امروز با وجود اینکه تنها سه روز به برگزاری انتخابات در مغان مانده ستادهای تبلیغاتی هر دو کاندیدا مملو از جمعیتی است که قرار است با انتخاب آگاهانه خود چهار سال سرنوشت منطقه خود را به دست اصلح‌ترین فرد بسپارند.

یکی از جوانان حاضر در این ستادها به خبرنگار مهر، گفت: معتقدم شرکت در انتخابات یعنی من تعیین می‌کنم که سرنوشتم به دست چه کسی سپرده شود.

مهدی سودی با اشاره به اینکه سرنوشت شهرم با سعادت من گره خورده است، اظهار کرد: امروز اگر هر یک از اهالی مغان به سرنوشت انتخابات بی تفاوت باشند یعنی اجازه داده‌اند ناصالحان برای وی تصمیم گیری کنند.

وی مجلس را مهمترین جایگاه برای تصمیم گیری و تصمیم سازی برای توسعه کشور عنوان کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی و انتخابات آن بسیار مهم است و مردم مغان در روز جمعه تصویری زیبا از مشارکت یکپارچه را به نمایش می‌گذارند.

اصل انتخابات مشارکت آگاهانه برای ایران سربلند است

اهمیت انتخابات و ضرورت شرکت حداکثری در آن حیاتی است و انتخابات به عنوان یک امر مقدس و مقدمه‌ساز برای تحقق ایران قوی و ایران سربلند است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دشمنان برای انتخابات ایران، گفت: بدخواهان نظام جمهوری اسلامی در تلاش هستند تا بی‌رغبتی نسبت به انتخابات را در بین مردم رواج دهند.

حجت‌الاسلام رسول خواسته خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مظاهر مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی، مسئله انتخابات است چرا که با برگزاری انتخابات دوران جدید و سرنوشت‌سازی برای ایران اسلامی رقم می‌خورد.

وی افزود: به طور قطع سرنوشت کشور در یک برهه زمانی در همه‌ زمینه‌ها وابسته‌ به عملی است که مردم ایران انجام خواهند داد بنابراین هر کس با رأی خودش در واقع سرنوشت کشور را در همه‌ مسائل عمده رقم می‌زند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای انتخابات پیش رو، بیان داشت: مخالفان به دنبال این هستند که رغبت و شور انتخاباتی را کم کنند، امیدواریم شرایطی فراهم کنیم که این حس مسئولیت در همه ما زنده شده و انتخابات پر شوری داشته داشته باشیم.

حجت‌الاسلام خواسته تصریح کرد: حضور مردم در صحنه‌، پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی است و موجب اقتدار نظام اسلامی و اقتدار کشور می‌شود یعنی هیچ چیزی و هیچ قدرتی به اندازه حضور مردم، قدرت‌افزا برای کشور نیست.

رنج محرومیت مغان را با تمام جان لمس می‌کنم

ژیلا فرزانه یکی دیگر از اهالی بیله سوار که به اذعان خود در تمام انتخابات حاضر شده است، به خبرنگار مهر، گفت: سال هاست که رنج محرومیت مغان را از چهره شهرهایش می‌خوانم و با این انتخابات می‌خواهم مغان به جایگاه اصلی خود در توسعه دست یابد.

وی که در یکی از محافل انتخاباتی کاندیداها با خبرنگار مهر، سخن می‌گفت؛ تصریح کرد: اینکه در تمام کشور مغان به «قزل تپراق» مشهور است بیراه نگفته‌اند اما ما هیچ نصیبی از این طلا ندیده‌ایم و هر روز مغان چهره جدیدی از محرومیت را شاهد است.

فرزانه نبود راه‌های مواصلاتی مطمئن را از مهمترین کمبودهای منطقه مغان دانست و افزود: گرچه بسیاری از شهرهای مغان مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و جاده ترانزیتی است اما جاده‌های آن اصلاً زیبنده این شهرها نیست و شایسته نیست که جاده‌های مغان با این حجم از امکانات و ظرفیت‌ها جاده مرگ قلمداد شوند.

وی همچنین تعیین تکلیف منطقه آزاد را اصلی ترین مطالبه خود از نماینده آینده پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز اعلام کرد و گفت: امیدواریم مردم هرکس را راهی مجلس می‌کنند دردی از آلام مغان را تسکین دهد.

۵ مدرک قابل قبول برای رأی دادن

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: پنج مدرک معتبر برای رأی دادن مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان اعلام شده است.

وحید خلوصی در گفت و گو با خبرگار مهر، اظهار کرد: اهالی استان اردبیل با در دست داشتن پنج مدرک هویتی شامل شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه می‌توانند در رأی گیری مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دارندگان شناسنامه‌های قدیمی باید شماره کارت ملی خود را به همراه داشته باشند تا امکان رأی گیری برای آنها فراهم باشد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل تصریح کرد: سیستم احراز هویت از اولین ساعات فعال بوده و هیچ خطایی در این سیستم مشاهده نمی‌شود و تمام تلاش عوامل پشتیبانی ارتباطات بر این است تا سیستم احراز هویتی تا پایان رأی گیری عملکرد مطلوبی داشته باشد.

مشارکت گسترده در پای صندوق‌های رأی قوام بخش نظام است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: مشارکت بالای مردم شمال استان اردبیل در پای صندوق‌های رأی قوام بخش جمهوریت و اسلامیت نظام خواهد بود.

رضا قاسمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات اهمیتی کمتر از مرحله اول ندارد و منتخب شمال استان اردبیل باید با بیشترین رأی و اعتماد مردمی راهی بهارستان شود.

وی خاطرنشان کرد: شور و نشاط انتخاباتی شهرهای شمال استان اردبیل را فراگرفته و تا ۲۰ اردیبهشت ماه فضای تبلیغاتی انگیزه بیشتری را برای مشارکت بالای مردم فراهم می‌آورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: ۲۲ اردیبهشت تکلیف هفتمین بهارستان نشین استان اردبیل مشخص خواهد شد تا با وحدت و همگرایی نمایندگان مسیر توسعه استان اردبیل شتاب بیشتری به خود بگیرد.

قاسمیان افزود: تمام تمهیدات برای برگزاری باشکوه انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه در تک حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز فراهم شده تا در ۲۷۶ شعبه مردم این شهرها از بین دو کاندیدای راه یافته به مرحله دوم منتخب خود را برگزینند.

وی ادامه داد: پخش مناظره‌ها از امشب و برنامه تبلیغی کاندیداها از شبکه سبلان فرصتی را فراهم کرده تا اهالی سه شهرستان شمالی استان با بصیرت و تیزبینی منتخب خود را برگزینند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اظهار کرد: آرای بیشتر مردم نه تنها پشتوانه منتخب این مناطق در مجلس دوازدهم و پیگیری امور مردم خواهد بود بلکه قوام بخش دو رکن جمهوریت و اسلامیت نظام تلقی می‌شود که استوار به رأی مردم است.

بهار مشارکت در مغان

هرچه به روزهای رأی گیری نزدیک می‌شویم تب و تاب انتخابات در مغان بالا می‌گیرد و به نظر می‌رسد امسال بهار مشارکت بالای مردم را در منطقه مغان شاهد خواهیم بود.

مردم حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز ۲۱ اردیبهشت چهره‌ای جدید از حضور را در منطقه رقم می‌زنند تا به بار دیگر ثابت کنند سرنوشت مغان با جان و تن این ملت آمیخته شده و هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند این شور و شعور انتخاباتی را تقلیل دهد.

کد خبر 6099027

دیگر خبرها

  • ۵ هزار میلیارد تومان در حوزه راه‌های ایلام هزینه شد
  • نمایندگان پیروز انتخابات بهبود معیشت مردم را در اولویت قرار بدهند
  • میز خدمت جهادی در شهرک امام زاده ابراهیم (ع) شفت برپا شد
  • دور دوم انتخابات مجلس، به روایت رادیو گفت وگو
  • شمال استان اردبیل در تب و تاب انتخابات
  • درهای نمایشگاه کتاب گشوده شد؛ سی‌و‌پنجمین دوره به روایت آمار
  • اجتماع بزرگ "فرمانده مهدی" در یزد برگزار شد
  • نمایشگاه گروهی عکس «مردم درود» در شهر درود برپا می‌شود
  • برگزاری اجتماع عظیم دختران کُرد به مناسبت روز دختر
  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است