Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-19@07:43:21 GMT

معاون «خلیفه داعش» به اعدام محکوم شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۳۹۶۸

دادگاهی در عراق، یکی از معاونان و اعضای اصلی «داعش» را به اعدام محکوم کرد.

به گزارش فارس، دادگاه جنایی الکرخ (در بغداد) امروز چهارشنبه، «اسماعیل علوان العیثاوی» را که یکی از سران اصلی داعش است، به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.

العیثاوی مسئول کمیته تعیین «والیان» و «اُمرای دیوان‌های»‌ داعش، وزیر «صدور فتوا» و عضو «شورا»ی داعش و معاون «ابوبکر البغدادی»‌ خلیفه خودخوانده سازمان تروریستی داعش به شمار می‌رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه اطلاعاتی امنیتی «خلیة الصقور» عراق، فوریه گذشته (بهمن 1396) اعلام کرده بود که با همکاری سفارت خود در ترکیه و نیروی امنیتی ترکیه، موفق شده است اسماعیل العیثاوی را در ترکیه بازداشت کند.

قاضی «عبدالستار بیرقدار» سخنگوی رسمی شورای عالی قضا در عراق در بیانیه ضمن بیان این خبر گفت: دادگاه جنایی الکرخ پرونده اسماعیل العیثاوی را به پایان رساند» و او به اعدام با چوبه دار محکوم شد. او مناصب مهمی در سازمان تروریستی داعش داشت از جمله مسئول کمیته صدور فتوا و عضو کمیته تعیین امرا و کمیته تدوین محتوای درسی داعش.

به گفته بیرقدار العیثاوی به سوریه فرار کرده و از طریق روابط عشایری به ترکیه گریخت و بعد از آنکه بیشتر مناطق آزاد و گروه تروریستی داعش شکست خورد، به لطف تلاش‌های اطلاعاتی و هماهنگی با ترکیه، بازداشت شد.

این مسئول عراق همچنین اعلام کرد که برای العیثاوی «دادگاه جنایی الکرخ، طبق ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم، حکم اعدام با چوبه دار صادر کرده است».

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: داعش عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق باید از اهرم‌های فشار خود علیه ترکیه استفاده کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «صباح العکیلی» تحلیلگر سیاسی عراقی تاکید کرد که دولت این کشور بر اساس یک سیاست متعادل با کشورهای همسایه برخورد می‌کند.

وی افزود: سخنان اخیر اردوغان بیانگر آن است که ترکیه به سمت حل مساله سهم آب عراق در برابر دیگر پرونده‌ها مانند عناصر وابسته به پ.ک. ک تمایل پیدا کرده است.

العکیلی نسبت به موضع ضعف طرف عراقی در مذاکره با طرف ترک در جریان سفر اردوغان به بغداد هشدار داد و تاکید کرد که این نشست‌ها در راستای طرح آنکارا برای تحقق منافع خود صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: بحران آب و نفوذ نظامی ترکیه در شمال عراق مهم‌ترین بحث‌هایی است که در جریان این نشست‌ها باید بررسی شود. بغداد باید از اهرم‌های فشار خود علیه آنکارا برای تحقق منافعش استفاده کند.

وزیر امور خارجه ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که رییس جمهور ترکیه تا پایان ماه آوریل به عراق سفر خواهد کرد.

کد خبر 6057078

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور : داعش دستورالعمل داده بود که به رأی‌دهنده‌ها در ایران حمله کنند؛ ما پیش از انتخابات اعلام نکردیم تا مردم نگران نشوند
  • افشای نقشه داعش علیه ایران از زبان معاون وزیر /ماجرای اخلال در روند انتخابات با تخریب فیبر نوری چه بود؟
  • ابلاغیه کمیته انضباطی برای سرخابی‌ها/ سایپا محکوم شد
  • ماجرای اعدام خبرنگار ایرانی «آبزرور» در عراق چه بود؟ / مصلحت‌اندیشی انگلیسی
  • مصلحت‌اندیشی انگلیسی
  • عراق باید از اهرم‌های فشار خود علیه ترکیه استفاده کند
  • نابودی منابع مالی تشکیلات داعش در عراق
  • استقرار حشد الشعبی در دیالی عراق
  • ببینید | اولین تصاویر از بازداشت سعدالله امیر شقاقی مسئول سایت‌های شرط بندی در ترکیه
  • شناسایی و نابودی منابع مالی تشکیلات تروریستی داعش در عراق