Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@00:19:11 GMT

«عراق جدید» عضو اصلی و فعال محور ضدآمریکایی ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۴۰۲۹

«عراق جدید» عضو اصلی و فعال محور ضدآمریکایی ایران

سرمقاله روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم نوشت، عراق جدید، عضو اصلی و فعال محور ایرانی در مقابله با آمریکا و چه بسا دیگر کشور‌های منطقه است.

خبرگزاری فارس: روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» در سرمقاله روز سه‌شنبه (بیست‌وهفتم شهریور)، عرصه سیاسی جدید در عراق با تشکیل پارلمان جدید و دولت جدید را متحد ایران توصیف کرد که فعال‌تر از قبل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم این سوال را مطرح کرد که «تلاش‌های عربستان و دیگر کشور‌های عربی حاشیه خلیج [فارس]برای مقابله با نفوذ ایران در عراق کجا رفت؟» و در ابتدا به اتفاقات مشخصی اشاره کرد.

رأی الیوم نوشت: اولین پیام تبریکی که «محمد الحلبوسی» بعد از انتخابش برای ریاست پارلمان جدید دریافت کرد، از طرف «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران بود و مساله قابل توجه اینکه آقای الحلبوسی پس از نشستن بر کرسی ریاست پارلمان عراق، در جلسه نخست پارلمان، اولین دیداری که کرد با «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح [نزدیک به ایران]بود و به منزل او رفت، که در رأس هیاتی بلندپایه شامل «حسن الکعبی» و گروهی از نمایندگان به آنجا رفت.

رأی الیوم توضیح داد: الحلبوسی از طریق این دو اقدام عمده، خواستار تأیید روابط ائتلافی قوی خود به عنوان یک کاندیدای سُنی با ایران بود و برای فراکسیون الفتح و آقای هادی العامری و همه کسانی که رابطه نزدیکی با ایران دارند، شناخته شده است.

رای الیوم انتخاب الحلبوسی را پیروزی بزرگ دیگری برای ایران و شکست مضاعف دیگری برای آمریکا خواند و گفت: آمریکا بیش از یک تریلیون دلار را در جنگ عراق از دست داد، جنگی که از طریق آن نخبگان سیاسی تازه‌ای را روی کار آورد که گمان می‌کرد از طریق آن‌ها بر این کشور عربی مسلمان مسلط می‌شود.

این روزنامه الکترونیکی آورده است: این مسأله قابل توجه است که الحلبوسی تاکید کرد، اعضای پارلمان و ملت عراق از حمایت‌های بی شائبه ایران از عراق در گذشته و حال قدردانی می‌کنند و -طبق آنچه در بیانیه او آمده- مخالف هر گونه فشار یا تحریم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند و آن را ظالمانه می‌دانند حتی اگر این تحریم‌ها از جانب آمریکا باشد و علیه آن می‌ایستند.

رأی الیوم ادامه داد: بر اساس متن گفت‌وگوی الحلبوسی با همتای ایرانی وی معلوم می‌شود که عراق پساجدید، عضو اصلی و فعال محور ایرانی در مقابله با آمریکا و چه بسا دیگر کشور‌های منطقه است.

رأی الیوم تصریح کرد: انتخاب آقای الجلبوسی به عنوان رئیس پارلمان عراق، موفقیت دیپلماسی ایرانی و ژنرال قاسم سلیمانی، رئیس سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران است... و چه بسا پایانی بر رؤیا‌های آقای حیدر العبادی، نخست وزیر مورد حمایت آمریکا باشد.

رأی الیوم در پایان نوشت که «ایران به پیروزی بزرگی در برابر رقیب آمریکایی خود یعنی دونالد ترامپ دست یافته است و این پیروزی مقدمه‌ای برای انتخاب نخست وزیر جدید عراق است که غالبا از طرفداران ایران است... و احتمالا این قضیه درباره رئیس جمهور جدید عراق هم صدق می‌کند.... حالا عربستان و دیگر کشور‌های عربی حاشیه خلیج [فارس]که با ایران و نفوذ آن در منطقه و بخصوص در یمن مبارزه می‌کنند کجا هستند؟ پاسخ را بر عهده شما می‌گذارم».

منبع: فردا

کلیدواژه: عراق تشکیل پارلمان محمد الحلبوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید سران عشایر مختلف عراق از عملیات وعده صادق

شماری از سران قبایل وعشایر عراقی از مناطق مختلف این کشور ضمن دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری عراق، عملیات وعده صادق را مایه افتخار جهان اسلام و مسلمانان دانستند.

 بر اساس آنچه که سفارت ایران در عراق اعلام کرده است، سران عشایر در این دیدار همچنین نسبت به سکوت جامعه جهانی در برابر تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع در نوار غزه ابراز تاسف کردند.

این نشست با حضور بیش از ۴۰ تن از سران عشایر و قبایل از مناطق مختلف عراق در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد.

محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در این دیدار از نقش موثر عشایر در دفاع از کشور عراق در مراحل مختلف به ویژه نقش برجسته آنان در برابر تهاجم داعش و ورود به صحنه با فتوای آیت الله العظمی سیستانی مرجعیت شیعه در عراق تقدیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • شوخی بامزه بلاگر عراقی با تشابه اسمی ایران و عراق وایرال شد+ ویدئو
  • دیپلماسی فعال انرژی ایران، زمینه‌ساز افزایش چشم‌گیر فروش نفت و گاز کشور در شرایط تحریمی شد
  • ملاقات سران عشایر مختلف عراق با سفیر جمهوری اسلامی ایران
  • تمجید سران عشایر مختلف عراق از عملیات وعده صادق