Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@00:38:17 GMT

زلزله ۳.۹ ریشتری «چالان چولان» را لرزاند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۴۰۸۵

زلزله ۳.۹ ریشتری «چالان چولان» را لرزاند

به گزارش خبرنگار مهر، زلزله ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر «چالان چولان»  لرستان را لرزاند.

غلامرضا آقامیرزایی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری لرستان در این رابطه به مهر گفت: مطابق برآورد اولیه موسسه ژئوفیزیک زمین لرزه ای با شدت ۳.۹ ریشتر در منطقه «چالان چولان» در شهرستان دورود لرستان به وقوع پیوست.

وی افزود: مرکز لرزه نگاری کشور، زمان وقوع این زلزله را ساعت ۱۷ و ۱۱ دقیقه و ۳ ثانیه بعدازظهر امروز چهارشنبه اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری لرستان با تاکید بر اینکه عمق وقوع این زمین لرزه ۱۰ کیلومتری از سطح زمین و مرکز آن بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشور به عرض و طول جغرافیایی ۳۳.۶۴۶ و ۴۸.۹۲۹ بوده است، یادآور شد: این زمین لرزه خسارت جانی و مالی در پی نداشته است.

بنابر این گزارش، استان لرستان به علت قرارگیری بر روی منطقه لرزه ای زمین ساخت زاگرس از نواحی زلزله خیز کشور است که وقوع زمین لرزه های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه خیزی استان لرستان است.

کد خبر 4407449

منبع: مهر

کلیدواژه: دورود زلزله ماه محرم کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر مشهد شهرکرد گرگان مراسم عزاداری شیراز سانحه تصادف عاشورا مجلس شورای اسلامی بیرجند احتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۴۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۳.۹ ریشتری حوالی مجن شاهرود رخ داد

ابوطالب جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از وقوع زلزله به بزرگی ۳.۹ ریشتر در شاهرود خبر داد و بیان کرد: محل وقوع زلزله مرز استان‌های گلستان و سمنان و گسل امیریه بوده است.

وی با بیان اینکه عمق زمین‌لرزه شش کیلومتری زمین از سوی سازمان ژئو فیزیک دانشگاه تهران اعلام شده است، افزود: هنوز هیچ خسارتی گزارش نشده است.

فرماندار شاهرود بیان کرد: کانون زلزله ۲۵ کیلومتری مجن در شمال شهرستان بوده است.

کد خبر 6079421

دیگر خبرها

  • وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در استان سیستان‌وبلوچستان
  • زلزله ۴.۸ ریشتری سیستان و بلوچستان را لرزاند
  • زلزله ۳.۹ ریشتری در حوالی مجن شاهرود
  • ثبت زلزله شاخص در شهداد کرمان / رخداد ۱۰۵ زمین‌لرزه طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۹ ریشتری حوالی مجن شاهرود رخ داد
  • وقوع زلزله در نصرت آباد زاهدان
  • زلزله ۳.۱ ریشتری سرپل ذهاب را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶، ۳ ریشتری در حوالی پارس آباد
  • زلزله ۶.۵ ریشتری پاپوآ گینه‌نو را لرزاند
  • زلزله ۳، ۶ ریشتری در حوالی پارس اباد