Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، در شهرستان مهریز برپایی عزاداری سومین امام شیعیان با آداب و رسوم خاصی که از گذشتگان به یادگار مانده، همراه است به نحوی که در شب اول محرم طبق سنت دیرینه مراسم روضه خوانی با هزینه بانیان و مراسم تعزیه مسجد باغ بهار در محلّه بغداد آباد سفلی برگزار می‌شود و در غروب روز دوم محرم اهالی محله علیا سنت حسنه ای را که از گذشتگان شریف و بزرگوار خود آموخته اند، انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تمام کاروان محله های مختلف در محلی دورهم جمع می شوند، در حالیکه مردان دایره وار در کنار هم ایستاده و دستان خود را در هم گره کرده اند، گروهی با نوحه خوانی و پاسخ به آن، به جلو و عقب حرکت می کنند، به این ترتیب آیین معنوی « جوش دوره » را برگزار می کنند.
در این هنگام علم هایی که از چند روز قبل به عشق حضرت ابوالفضل (ع) مهیاست توسط جوانان از زمین برداشته می شود، این علم ها چوبی بلند هستند که ارتفاع تعدادی از آنها حتی به 10 متر می رسد و توسط پارچه های سبز یا قرمز یا رنگی آذین بندی شدند.
یادآور می شود از روز سوم محرم تا روز تاسوعا، عصرها پس از جوش اناری و جوش دوره و پس از ورود هیات عزاداری بغدادآباد سفلی مراسم علم برداری در حسینیه باغ بهار آغاز و تا غروب ادامه دارد و علم ها دور حسینیه گردانده می شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد علم برداری جوش دوره مهریز ماه محرم یزد آیین های عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان

دیگر خبرها

  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم
  • شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان
  • بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • یوونتوس، قهرمانی اینتر در سری آ را تبریک گفت + عکس