Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:05:02 GMT

امنیت، مهربانی و مهمان نوازی مردم ایران بی نظیر است

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۴۱۴۶

امنیت، مهربانی و مهمان نوازی مردم ایران بی نظیر است

یزد - ایرنا - حقوقدان لهستانی که به همراه همسرش برای مشاهده آیین های عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا به یزد سفر کرد، گفت: امنیت موجود در ایران ، مهربانی و مهمان نوازی مردم آن زبانزد عام و خاص است و از اینکه این کشور را به عنوان مقصد سفرش انتخاب کرد، خوشحال و راضی است.

کریستوف اوربانیاک (KRZYSZTOF URBANIAK) روز چهارشنبه پس از مشاهده عزاداری روز تاسوعا ( نهم محرم) هیات های مذهبی یزد در مسجد روضه محمدیه (حظیره) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این مطلب را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: 2 ماه پیش دوستانش پس از سفر به ایران و یزد از امنیت و مهمان نوازی مردم آن تمجید کردند و بر این اساس به همراه همسرش تصمیم گرفت در سفر سه هفته ای، از مناطق مختلف ایران دیدن کنند.
این گردشگر لهستانی که 2 روز پیش وارد ایران شد، ادامه داد: به محض ورود از تهران به یزد آمد تا عزاداری مردم این شهر را در روزهای تاسوعا و عاشورا( دهم محرم) از نزدیک مشاهده کند و پس از آن به شیراز، کاشان، قم و تبریز سفر خواهند کرد.
وی تصریح کرد: رسانه های اروپا اغلب با پرداختن به موضوع برنامه های هسته ای ایران تلاش می کنند این کشور را خطرناک و ناامن جلوه دهند در حالیکه چنین نیست و شخصا به این جریان سازی ها توجهی نمی کند.
این حقوقدان لهستانی که در عرصه ورزش از جمله رشته سوارکاری و پرورش اسب نیز فعال است، با تمجید از عملکرد درخشان تیم ملی والیبال ایران در رویدادهای مختلف بین المللی از جمله لیگ جهانی و مسابقه های قهرمانی جهان خاطر نشان کرد: سعید معروف پاسور تیم ایران را بهترین والیبالیست جهان می داند.
اوربانیاک همچنین با تمجید از هنرمندان ایران ادامه داد: فیلم جدایی نادر از سیمین برنده جایزه سال 2012 اسکار را تماشا کرده و ذهنیت او نسبت به ایران مطلوب تر شده است.
این گردشگر و همسرش که هر 2 حقوقدان هستند در شهر پلاشوف با 2 هزار نفر جمعیت در 300 کیلیومتری ورشو پایتخت این کشور زندگی می کنند.
آیین عزاداری مردم یزد در مسجد روضه محمدیه علاوه بر شبکه های تلویزیونی و رادیویی ایران به طور زنده از شبکه های اجتماعی در اینترنت پخش می شود.
این مراسم از ساعت 8 تا 14 روزهای تاسوعا و عاشورا برگزار می شود و 11 هیات در آن عزاداری می کنند.
به گفته مسئول دفتر شهید محراب آیت الله صدوقی آیین صبح تاسوعا و عاشورا در مسجد حظیره علاوه بر پرتال شهید صدوقی به نشانی www.sadoughi.ir از سایت‌ های یوتیوب، آپارات و شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام به طور زنده در تمام نقاط جهان قابل دسترسی است.
حجت الاسلام محمدحسین رضایی تاکید کرد: نشانی دسترسی به سایت‌ های یادشده در پرتال شهید صدوقی در اختیار عموم گذاشته شد.
7532/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي عزداري محرم حقوقدان لهستاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۴۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)

دریافت 30 MB کد خبر 6096658

دیگر خبرها

  • رفسنجانی‌ها رسم مهمان‌نوازی را به جا آوردند + فیلم
  • نوای خوشِ هزار دف؛ از کردستان تا سراسر ایران
  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
  • تغییر چهره بازیگر مهمان مامان مهرجویی بعد از ۲۰ سال | ببینید
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)
  • فیلم/ استقبال بی‌نظیر مردم نوق رفسنجان از شهید گمنام
  • عزاداری مردم سنگر در سالروز شهادت امام صادق(ع)