Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن – ایرنا – حمله مهاجمان با خودرو به عزاداران مراسم تاسوعای حسینی در مسجدی در شمال غرب لندن و تلاش تعدادی معاند برای اختلال در برنامه سوگواری مرکز فرهنگی امام رضا (ع) واکنش و انتقاد فعالان مدنی انگلیس را نسبت به اهمال پلیس در حفاظت از مسلمانان ، برانگیخته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از بیانیه مسجد الحسینی، یک خودروی نیسان قرمزرنگ پس از پایان مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی در مسجد الحسینی واقع در منطقه کریکلوود لندن، وارد پیاده‌رو شده که براثر برخورد با سوگواران حسینی 5 تن مجروح شده که حال 3 تن وخیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بیانیه می‌افزاید که علاوه بر راننده 2نفر دیگر در خودروی مهاجم حضور داشتند که هم‌زمان با این اقدام، علیه مسلمانان شعار و سخنان توهین آمیز بیان می‌کردند. هم‌زمان شماری از محافظین مسجد، در مقابل خودرو قرارگرفته و ضمن ایجاد دیوار حائل انسانی مانع اصابت خودرو به سایر عزاداران شدند.
یک سخنگوی مرکز الحسینی این حادثه را تکان‌دهنده خوانده و گفته برنامه‌های این مسجد تا پایان دهه اول محرم ادامه پیدا خواهد کرد.
با این‌حال پلیس لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد که به این حادثه تروریستی نگاه نمی‌کند و تاکنون فردی را دستگیر نکرده است.
پلیس این حادثه را تصادف خیابانی دانست و اعلام کرد که تحقیقات و بررسی درباره هویت مهاجم آغاز شده است.
پلیس همچنین روایت دیگری را نقل کرده که خودروی یادشده پیش از اقدام به حمله در مقابل مسجد توقف کرده و سرنشین‌های آن مشغول مصرف مواد مخدر بوده‌اند. زمانی که متصدی مسجد به آن‌ها می‌گوید محل را ترک کنند، 'آن‌ها با جمعیتی زیادی' برخورد می‌کنند.
پلیس تایید کرده است که در جریان این حادثه، لفاظی هایی از نوع اسلام هراسی توسط سرنشینان خودرو بیان‌شده است.
به گفته پلیس، یکی از مجروحان 50 سال سن دارد که حال او بسیار وخیم گزارش‌شده است.
منابع محلی می‌گویند، تعدادی از معاندین نظام، دیشب با حضور در داخل مراسم عزاداری مرکز فرهنگی امام رضا (ع) در شهر بیرمنگام و سردادن شعارهایی در صدد ایجاد اختلال در برنامه سوگواری بودند که پس از اطلاع‌رسانی به پلیس، عناصر اخلال‌گر به خارج از محل مراسم هدایت شدند.
مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشری اسلامی انگلیس که از برگزارکنندگان مراسم راهپیمایی روز عاشورا و روز جهانی قدس در لندن است، در بیانیه‌ای از عملکرد ضعیف دستگاه‌های امنیتی در انگلیس انتقاد کرد.
وی گفت: زمان آن فرارسیده که پلیس انگلیس به همان اندازه که از اقلیت‌های آسیب‌پذیر در این کشور حمایت می‌کند، از جامعه مسلمانان در زمان اجرای برنامه‌های مناسبتی حمایت به عمل آورد.
وی یادآور شد که بی‌تفاوتی پلیس در این رابطه، این پیام را به افراد متعصب القا می‌کند که به حملات خود ادامه دهند.
مقداد ورسی سخنگوی شورای مسلمانان بریتانیا نیز با اشاره به لفاظی های مهاجمان در حادثه حمله به مسجد شمال لندن، تأکید دارد که پلیس بایستی این حادثه را وقوع جرم از نوع نفرت پراکنی قلمداد کند.
روند افزایش اسلام هراسی پس از رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در سال 2016 میلادی پررنگ‌تر شده و کارشناسان معتقدند مادامی‌که دولت این کشور واکنش قاطعی را به این معضل نشان ندهد این روند متوقف نخواهد شد.
سال گذشته فردی به نام درن آزبورن تحت تاثیر اندیشه‌های دست راستی، به نمازگزاران مسجدی در شمال لندن با خودرو حمله کرده بود که در پی آن‌یک تن کشته و تعدادی مجروح شدند . دادگاه یک سال بعد بدون اینکه این حادثه را تروریستی قلمداد کند او را به حبس ابد محکوم کرد.
از ابتدای ماه محرم‌الحرام هزاران تن از شیفتگان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در مراکز و مجامع اسلامی، مساجد و تکایا و هیات های مذهبی، ازجمله مرکز اسلامی انگلیس، مجمع جهانی اسلام، مسجد آیت ‌الله خویی و مجمع امام حسین(ع) به نوحه‌ خوانی و سینه ‌زنی پرداخته‌اند.
بر اساس برنامه اعلام ‌شده، در روز عاشورا، عزاداران حسینی از اقوام و ملیت‌های مختلف پس از برگزاری آیین های ویژه و اقامه نماز از جمله در مرکز اسلامی انگلیس ، در مرکز لندن راهپیمایی خواهند کرد.
شس**اروپام ** هـ ن **1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس تاسوعا حمله تروريستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ادعای رویترز درباره حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پلیس اعلام کرد که در صحنه حضور دارند و از مردم خواسته است از نزدیک شدن به صحنه حادثه خودداری کنند.

پلیس فرانسه مدعی است فرد مزبور احتمالا حامل نارنجک یا جلیقه انفجاری است.

 

دیگر خبرها

  • رفتار دوگانه پلیس انگلیس با هواداران فلسطین و صهیونیست ها
  • واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
  • سفارت ایران در لندن: اتهامات علیه سپاه فاقد اعتبار است
  • اعتراض مردم انگلیس به وتوی آمریکا علیه فلسطین
  • ببینید | ادعای رویترز درباره حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس
  • واکنش‌ های بین‌المللی به حادثه اصفهان؛ عمان: اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم / انگلیس:کاهش تنش‌ها ضروری است/ هلند: از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم
  • حذف ۷ نقطه پر تصادف جاده‌ای استان بوشهر
  • جنایت وهابیت وحمایت انگلیس؛از تخریب بقیع تا قتل‌عام مسلمانان
  • وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس
  • انفجار در بزرگترین کارخانه تسلیحاتی انگلیس