Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:21:02 GMT

برخی مسیحیان ایتالیا هر هفت سال یکبار زنجیر می زنند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۴۲۳۴

برخی مسیحیان ایتالیا هر هفت سال یکبار زنجیر می زنند

رم - ایرنا - گروهی از مسیحیان ایتالیا در یک مراسم مذهبی منحصر به فرد و بمنظور توبه هر هفت سال یکبار به سبکی خاص به زنجیر زنی می پردازند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در شهر کوچکی بنام 'گوآردیا سانفراموندی' از توابع شهرستان 'بنونتو' با 5600 نفر جمعیت در جنوب ایتالیا هر هفت سال یک مراسم مذهبی منحصر به فرد به احترام عروج حضرت مریم (س) برگزار می شود که نادمین مسیحی اقدام به خودزنی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هر هفت سال در این شهر، از نخستین دوشنبه پس از روز 15 اگوست (24 مرداد ماه) روز عروج حضرت مریم (س) ، به مدت یک هفته مراسم توبه به همراه سینه و زنجیر زنی برگزار می شود. آخرین مراسم سینه زنی در سال 2017 برگزار شد و مراسم بعدی از 19 تا 25 اگوست سال 2024 برگزار خواهد شد.
در این مراسم تندیس حضرت مریم و فرزندش در خیابان های شهر به گردش در می آید. وقتی تندیس حضرت مریم به مرکز شهر ‏می ‌رسد، همه به مدت یک ‌دقیقه در مقابل آن زانو می ‌زنند. سپس سینه خراشان در جلو، به روی زانوهایشان راه افتاده و جمعیت مجسمه را ‏دنبال می‌ کند. با بازگرداندن مجسمه به کلیسا مراسم پایان ‏می ‌یابد و شب زنده داری در کلیسا برای چند روز متوالی ادامه می‌ یابد.‏
نادمین در این دسته ها لباس های بلند و سفید رنگی برتن کرده و سر خود را می پوشانند تا ناشناس باقی بمانند. آنها برای توبه کردن اقدام به سینه و زنجیر زنی می کنند. در سر زنجیرها تیغ هایی کوچک تعبیه شده است که پس از برخورد با پوست آنرا خراش داده و مجروح می کند، سینه زنان نیز با استفاده از یک صفحه چوب پنبه ای که تیغ های زیادی روی آن قرار گرفته است به سینه زنی می پردازند و لباس های سفید را آغشته به خون می کنند.
روز آخر این مراسم، ‏همه دسته ها با هم ملحق شده و یک دسته بزرگ و دیدنی را به راه می‌ اندازند. شرکت کنندگان هنگام راه رفتن هر ‏از چند گاهی به حالت یکی از لحظات داستان انجیل، حالتی را به خود می‌ گیرند و کاملا بی ‌حرکت ‏می‌ ایستند. ‏
این یک مراسم بسیار قدیمی است که در این شهر به احترام تندیس حضرت مریم و فرزندش برگزار می شود و هنوز ریشه تاریخی آن مشخص نیست، برخی بر این عقیده اند که این مراسم از فرقه های مذهبی پیش از مسیحیت نشات می گیرد. معتبرترین نظریه در خصوص این مراسم، مربوط به قرون وسطی است زمانی که طلب بخشش برای گروه های مذهبی به عنوان فعالیت معنوی عادی بود در این شهر نیز یک گروه مذهبی موسوم به 'اسونتا' وجود داشت که اقدام به خودزنی به احترام زجری که حضرت مریم و مسیح (س) کشیدند، می کرد.
قدیمی ترین سند تاریخی در خصوص این مراسم به سال 1620 می رسد. سالی که در آن یک قحطی شدید بوقوع پیوست و پس از آن مردم تصمیم گرفتند تا با راه انداختن این نوع دسته ها، تندیس حضرت مریم را در شهر بگردانند و توبه کنند. در سایر شهرهای اطراف نیز چنین مراسمی وجود دارد اما در روز آخر، همه دسته ها با هم یکی می شوند.
اروپام**461

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سينه زني زنجير زني ايتاليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد + فیلم و تصویر

همزمان با ایام رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پرچم گنبد منور حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به نشانه ایام سوگواری تعویض شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، عصر امروز و در آستانه ایام رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، آئین تعویض پرچم گنبد منور آن حضرت با حضور زائران عزادارش برگزار شد.

این مراسم باشکوه از ساعت 18 در صحن اصلی با تلاوت آیات کلام‌الله مجید توسط قاری ممتاز مجتبی محمد بیگی آغاز شد.

همچنین در ادامه این مراسم با آئین جمع خوانی خادمین آستان مقدس و مرثیه‌سرایی ذاکر اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) با قرائت زیارتنامه توسط حاج مهدی قربانعلی و مرثیه سرایی کربلایی امین مقدم، پرچم گنبد مطهر حضرت سیدالکریم (ع) تعویض و پرچم سیاه برافراشته شد.

عاشقان آل‌الله، زائران و مجاوران حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با حضور در این مراسم معنوی ضمن عرض ارادت به حضرت سیدالکریم (ع) با ارزش‌های والای دین مبین اسلام تجدید میثاق کردند.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غیر از متخصص به الگوهایی که به درد انسان امروز بخورد نیاز داریم
  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است
  • (تصاویر) مراسم تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد + فیلم و تصویر
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • پخش‌زنده| برگزاری مراسم وفات حضرت عبدالعظیم (ع) در شهر ری
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • پوشش متفاوت مریم نواز در مراسم استقبال از رئیسی در لاهور + تصاویر