Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-24@18:31:29 GMT

اقامه نماز ظهر عاشورا در 4 نقطه شهر اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۴۴۵۹

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اردبیل, ستاد برگزاری مراسم نماز ظهر عاشورای اردبیل در اطلاعیه ای اعلام کرد: نماز ظهر عاشورای شهر اردبیل امسال به امامت نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل آیت الله سید حسن عاملی در محوطه شهید گاه در پشت بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار خواهد شد.

براساس این اطلاعیه نماز ظهر عاشورا همچنین در امامزاده سید صدر الدین, امامزاده نیار و مسجد محله سلمان آباد اقامه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از عموم خواهران وبرداران مومن وحسینی اردبیل و حومه برای حضور در این مراسم معنوی دعوت شده است.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نماز ظهر عاشورا آیت الله عاملی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک»؛ بازتابی از حادثه عاشورای تاریخی حرم رضوی

کارگردان تئاتر خیابانی لکه‌های پاک گفت: نمایش خیابانی لکه‌های پاک تا سوم اردیبهشت در صحن سبزه میدان زنجان به ماجرای بمب گذاری عاشورای ۷۶ در حرم مطهر امام رضا (ع) می‌پردازد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در روز‌های نخستین اردیبهشت ماه، صحن سبزه میدان شاهد اجرای نمایش خیابانی "لکه‌های پاک" خواهد بود. این نمایش که به کارگردانی فرشته جعفری و بازیگری او و مهدی روزبهانی به صحنه می‌رود، به یکی از تلخ‌ترین رویداد‌های تاریخ معاصر ایران یعنی بمب‌گذاری عاشورای سال ۷۶ در حرم مطهر امام رضا (ع)، می‌پردازد.

 

"لکه‌های پاک" با هدف ایجاد آگاهی و انعکاس احساسات و عواطف جامعه در قبال این حادثه، تلاش می‌کند تا با استفاده از زبان هنر، پیام صلح و دوستی را به مخاطبان خود منتقل کند.


جعفری، که هم در نقش کارگردان و هم بازیگر حضور دارد، با بهره‌گیری از تجربیات شخصی و تاریخی، سعی در بازآفرینی فضایی دارد که در آن تماشاگران می‌توانند با درد و رنج بازماندگان این فاجعه همدلی کنند.


این نمایش که در روز‌های اول، دوم و سوم اردیبهشت در محیط باز صحن سبزه میدان به اجرا درمی‌آید و در تاریخ‌های ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت نیز در مدارس و دانشگاه‌های زنجان به نمایش گذاشته خواهد شد، این برنامه‌ریزی با هدف دسترسی گسترده‌تر مخاطبان و به ویژه جوانان به این اثر هنری صورت گرفته است.
جعفری و روزبهانی، با اجرایی پرشور و هنرمندانه، قصد دارند تا تأثیرگذاری عمیقی بر روی تماشاگران داشته باشند و آن‌ها را به تأمل و تفکر در مورد موضوعاتی، چون خشونت، تروریسم و تاثیرات آن بر جامعه وادارند. "لکه‌های پاک" نه تنها یک اثر هنری است، بلکه یک فراخوان برای صلح و همدلی در برابر خشونت و نفرت محسوب می‌شود.


با توجه به اهمیت موضوع و کیفیت بالای اجرایی، انتظار می‌رود که این نمایش توجه و استقبال گسترده‌ای را از سوی عموم مردم و به خصوص جامعه هنری به همراه داشته باشد. این نمایش، برای بازاندیشی و درک بهتر از تاریخ معاصر و نقش هنر در پرداختن به مسائل اجتماعی و تاریخی فرصتی را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • نمایشگاه آئین محوطه‌های باستانی اردبیل دایر شد
  • نمایش خیابانی «لکه‌های پاک»؛ بازتابی از حادثه عاشورای تاریخی حرم رضوی
  • اصلاح ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه
  • کنایه معین الدین سعیدی به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس /عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند