Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: حضرت ابوالفضل(ع) در دین و وفاداری خود به اهل‌بیت(ع) ثبات قدم داشتند امروز ما درموج مشکلات با الگوگیری از ایشان مراقب باشیم که از قطار انقلاب پیاده نشویم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه و عضوهیات علمی جامعه‌المصطفی العالمیه شامگاه 27 شهریور به مناسبت سوگواری شهادت حضرت سیدالشداء(ع) با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) به سخنرانی پرداخته و درباره ویژگی‌های منحصر به فرد حضرت ابوالفضل(ع) گفت: حضرت عباس(ع) مورد مدح ائمه معصومین(ع) بود، امام صادق(ع) او را نافذ البصیره و امام سجاد(ع) ایشان را صاحب مقامات ویژه نامیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت عباس(ع) شاگرد مکتب چهار امام(ع) بودند.

وی افزود: از بدو تولد تا روز شهادت تمام زندگی حضرت در جوار چهار امام معصوم(ع) به شاگردی گذشت، درباره او این مطلب است که همه به شهدا غبطه می‌خورند و شهدا به مقام او غبطه می‌خورند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه حضرت ابوالفضل(ع) چنان مقامی دارند که امام معصوم(ع) برای ایشان زیارت‌نامه مخصوص قرار دادند درحالیکه سایر امامزادگان چنین زیارت‌نامه‌ ویژه ندارند، عنوان کرد: قرآن کریم می‌فرمایند که حضرت ابراهیم(ع) یک امت بود. امام راحل شهید بهشتی را یک امت می‌دانستند. حضرت ابوالفضل(ع) نیز وقتی می‌خواستند بروند میدان امام خطاب به ایشان فرمودند لشکرم خواهد پاشید؛ یعنی حضرت به اندازه یک امت یا لشکر بودند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به داستان لیله‌المبیت که امیرمومنان امام علی(ع) به جای پیامبر(ص) خوابیدند، اظهار داشت: خداوند به این عمل امیرمومنان امام علی(ع) مباهات کرد؛ در گذشته علمداری و پرچم دادن به دست هر کس نبود، حضرت عباس(ع) علمدار سپاه امام حسین(ع) بود و تا ایشان زنده بودند سخن از شکست و اسارت نبود.

وی درباره ثبات قدم و استواری در مسیر حق، عنوان کرد: گاهی دشمن نیز در مسیر خود استواری می‌کند که در اثر لجاجت، تعصب و تحجر است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) دو میراث مادی و علمی را از پیامبر(ص) به ارث داشتند، ابراز کرد: دشمنان امام حسین(ع) در صحرای کربلا با اینکه می‌دانستند ایشان فرزند پیامبر(ص) است او را به شهادت رساندند و این لجاجت با حق است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در دین اصل ایستادگی، استواری، ثبات قدم و پشت نکردن به دین بسیار اهمیت دارد، ابراز کرد: خداوند در سوره مبارکه مائده فرمودند: ای مردم بدانید که زمانی می‌آید که مردم از دین خود برمی گردند؛ رسول خدا(ص) نیز این امر را پیش‌بینی کردند.

عضوهیات علمی جامعه‌المصطفی العالمیه افزود: ریاست طلبی، پول پرستی، دنیاپرستی و قطع رحم به مسلمانان ضربه می‌زند و پیامبر(ص) درباره چنین اموراتی نگران مسلمانان بودند؛ آن زمان برخی نان نداشتند بخورند اما پس از مدتی هنگام مرگ اموال آنان قابل شمارش نبود در حالی‌که از دین خارج شده بودند. با پیروزی انقلاب در هواپیمایی که از پاریس آمد بسیاری همراه امام راحل بودند اما  به مرور ریزش کردند. برخی با لباس زنانه از کشور فرار کردند. در لباس روحانیت و غیرروحانیت ریزش قطار انقلاب زیاد بود اگرچه بسیاری هم سوار شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه ثبات قدم دینی در دنیا بسیار اهمیت دارد، گفت: جوانان عالمی را پیدا می‌کنید عقاید خود را ارائه دهید که اگر اشتباهاتی داشتید برطرف شود، همواره دنبال افراد نادر و خاص نگردید امام جماعت محله هم می‌تواند پاسخ شما را بدهد که بتوانید ثبات دینی داشته باشید.

وی با بیان اینکه ثبات قدم در بحران، حادثه و امتحان اهمیت دارد، اظهار داشت: بیشتر کسانی که از ریل انقلاب پیاده شدند در اثر بحران‌هایی نظیر فتنه 88 یا جریان پس از امام راحل بود. زمان پیامبر(ص) هم بسیاری در کنار ایشان آرام بودند پس از رحلت پیامبر(ص) اختلافات را شروع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: بسیار خدا را شاکر باشید که در جمع انقلابیون هستید. این همه پرونده قضایی در جامعه اسلامی بسیار ناراحت کننده است چرا این همه طلاق در کشور ما رخ می دهد که بسیاری از آنها زمینه بسیار ضعیفی هم داشتند و جای تعجب دارد.

عضوهیات علمی جامعه‌المصطفی العالمیه با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) مبنی بر اینکه اهل مدارا باشید به ویژه با پدر و مادر خود، اظهار داشت:  احترام به پدر و مادر، وفای به عهد امانتداری از جمله مسائل بین المللی است که همه باید رعایت کنند.

وی با بیان اینکه ما بحران های سنگین‌تر از امروز را در کشور رد کردیم در حالی که شهرها موشک باران می‌شد و در انبار برای یک هفته گندم نداشتیم بنابراین از جریان امروز هم با صبر عبور خواهیم کرد؛ گفت: امروز کشور پشتوانه مالی و قضایی دارد. موجی که راه افتاده تمام می‌شود مراقب باشیم زیرا دشمن خوشحال می‌شود که ما روحیه خود را از دست بدهیم، امروز ما باید به ترامپ بگویم به کید خود مشغول باشد؛ ما تربیت شدگان آن خانمی هستیم که مقابل یزید با عزت ایستادگی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند نماز بخوانید با مردم مدارا کنید و در سختی‌ها صبور باشید زیرا که تمام می‌شود، اظهار داشت: ثبات قدم و در مسیر حق ماندن بسیار اهمیت دارد؛ به همین منظور در مفاتیح دعاهای فراوانی وجود دارد که از آنها استفاده کنید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دعا انسان را رشد می‌دهد، گفت: قرآن می‌فرماید اگر در زندگی شما دعا نباشد خداوند به شما اعتنا نمی‌کند.

وی افزود: خداوند خطاب به پیامبر(ص) فرمودند بار رسالت بسیار سنگین است اگر می خواهی آن را تا پایان برسانی نماز شب بخوان؛ قرآن و نماز به انسان ثبات قدم می‌دهد. هر کس نمازهای پنج گانه را به وقت آن انجام دهد از غفلت کنندگان نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه مطالعه تاریخ آگاهی و بصیرت انسان را افزایش می‌دهد؛ ابراز کرد: در قرآن خداوند قصه انبیاء گذشته را بیان می‌کند که ایشان بدانند که انبیاء گذشته هم همچون ایشان اذیت و آزار دیدند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۴۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسنی اژه‌ای: نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در آئین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: آقای دکتر مصدق در طول بیش از ۳۰ سال خدمت در بخش‌های مختلف قوه قضائیه وسع خود را برای پیشرفت امور محوله گذاشتند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول جدید دستگاه قضا بیان داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضائی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همه ما مسئولان قضائی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسؤولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

وی بیان داشت: توقعات به حقی از ما مسؤولان قضائی وجود دارد؛ لذا باید با صبر و حوصله و بردباری در برابر موانع و مشکلات بایستیم و امور محوله را به نحو احسن به پیش ببریم.

وی اظهار داشت: ما در سمت‌ها و مسوولیت‌های قضائی باید بیش از دیگران به حُسن‌خلق توجه داشته باشیم و تمامی همکاران قضائی باید همواره تکریم ارباب رجوع و مراجعان را در زمره اولویت‌های خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آنها را انتخاب کنیم و با متخصصین و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.

رئیس قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: تاکید من به مسئولان قضائی آن است که در نحوه تعامل با بخش‌های مختلف قوه قضائیه بر اساس تبیین و اقناع عمل کنند؛ چرا که پیشبرد برخی از امور و رفع برخی از مسائل صرفاً با رویکرد دستوری امکان‌پذیر نیست و باید پیوست‌های تبیینی و توجیهی نیز همراه دستور صادره باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • حجت‌الاسلام طهماسبی به سِمت ریاست کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • محسنی اژه‌ای: نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید