Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چگونگي رسيدن به يک توافق‌نامه صلح، بخش مهمي از نشست «مون جائه اين» رييس جمهوري کره جنوبي و «کيم جونگ اون» رهبر کره شمالي را که روز چهارشنبه برگزار شد، تشکيل مي دهد.
«کيم جونگ اون» رهبر کره شمالي و «مون جائه اين» رييس جمهوري کره جنوبي امروز در پايان دور دوم مذاکرات خود در پيونگ يانگ، بيانيه اجلاس سران که بر اساس توافقات طرفين صورت گرفته است را امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين توافقنامه با حضور رهبران دو کره در مهمانسراي دولتي «پائه واون» جايي که رييس جمهوري کره جنوبي نخستين شب از سفر سه روزه اش به کره شمالي را در آنجا گذراند، امضا شد.
مذاکرات سران دو کره در پيونگ يانگ/تبيين برنامه خلع سلاح اتمي شبه جزيره کره
اين سومين ديدار سران دو کره از زمان به قدرت رسيدن مون جائه اين در ماه مه سال 2017 است.
رهبران دو کره نخستين بار در 27 آوريل (7 ارديبهشت) سال جاري در روستاي مرزي پانمونجوم و بار ديگر نيز در تاريخ 26 مي (5 خرداد) در همين روستا يکديگر را ملاقات کردند.
ژاپن تايمز در گزارشي نوشت: تاکنون درخواست هاي زيادي براي امضاي معاهده صلح، تعيين رژيم صلح و بيانيه پايان جنگ دو کره مطرح شده است. اما هر يک از اين اصطلاحات چه مفهومي دارد؟ پيونگ يانگ براي راضي کردن واشنگتن چه اقداماتي را در جهت سلاح هاي هسته اي خود بايد انجام دهد؟ و نقش «دونالد ترامپ» رييس جمهوري آمريکا در اين خصوص چيست؟
چه نوع صلحي؟
ايده کلي از سوي دو کره اين است که بيانيه پايان رسمي جنگ ميان کره شمالي و جنوبي هرچه زودتر تبديل به يک توافقنامه صلح رسمي و جايگزين آتش بس موقت شود.
امريکا نگران چيست؟
واشنگتن تا‌کنون تاکيد کرده است که تا زماني که کره شمالي در راستاي خلع سلاح هسته اي کامل خود جزئيات کامل برنامه هسته اي خود را فاش نکرده، بيانيه پايان جنگ ميان دو کره منتشر نخواهد شد. اما کره شمالي خواستار اين است که اول بيانيه پايان جنگ منتشر شود و بعد، اين کشور اقدام به خلع سلاح کامل هسته اي خود کند.
آمريکا نگران اين است که در صورت برآورده شدن خواسته کره شمالي، پيونگ يانگ امکان اين را پيدا کند که فعاليت هاي هسته خود را بدون محدوديت زماني ادامه داده و هر بار در ازاي دريافت پاداش، تنها بخشي از فعاليت خود را متوقف کند.
نگراني ديگر واشنگتن اين است که يک توافقنامه صلح که از نظر قانوني الزام آور باشد، به کره شمالي و حاميان آن در شوراي امنيت سازمان ملل متحد همچون روسيه و چين اجازه خواهد داد تا تقاضاي انحلال فرماندهي نيروهاي سازمان ملل را که کنترل مرزهاي دو کره را به عهده دارد، مطرح کنند.
«ديويد ماکس ول» کارشناس مسائل نظامي در اين خصوص گفته است که درخواست «کيم جونگ اون» براي توافقنامه صلح، درخواست براي صلح واقعي نيست، بلکه تلاشي براي تضعيف ائتلاف قوي آمريکا و کره جنوبي است.
به گفته وي؛ پيونگ يانگ معتقد است که خروج نظاميان آمريکايي از کره جنوبي به رهبر کره شمالي اين امکان را مي دهد که کره جنوبي را مطيع خود کند.
مسئولان کره جنوبي که اوايل ماه سپتامبر از پيونگ يانگ ديدار کرده بودند، مي گويند که «کيم جونگ اون» به آنها گفته است که انتشار بيانيه پايان رسمي جنگ دو کره ائتلاف ميان کره جنوبي و آمريکا را تضعيف نخواهد کرد و به خروج 28 هزار و پانصد نظامي آمريکايي از کره جنوبي منجر نخواهد شد.
اما کيم هنوز صحبتي در خصوص اين بيانيه نکرده و دستگاه هاي تبليغاتي وي نيز جزئيات پيشنهاد کره شمالي را براي چنين بيانيه اي منتشر نکرده اند.
آيا توافق نهايي روي خواهد داد؟
يکي از عوامل مقاوم در برابر مسير رسيدن به توافقنامه صلح ميان کره شمالي و کره جنوبي قوانين اساسي هر دو کشور است که بر اساس آن، هر دو ادعاي مالکيت بر ساير بخش هاي شبه جزيره کره را دارد.
اين موضوع به مراتب در کره جنوبي که در آن بسياري از محافظه کاران به شدت نسبت به نيات کره شمالي و همچنين اقدامات «مون جائه اين» براي تعامل با کره شمالي بدبين هستند، مشکل تر است.
«رالف کاسا» کارشناس امور آسيا در «انجمن اقيانوس آرام» معتقد است که آزمون مفيد براي نشان دادن صداقت پيونگ يانگ اين است که از کره شمالي بخواهيم تا در بيانيه پايان رسمي جنگ ادعاي مالکيت خود بر کره جنوبي را کنار بگذارد.
مانع جدي ديگري که در اينجا وجود دارد، سناي آمريکا است.
به گفته کاسا؛ در شرايطي که کره شمالي همچنان مجهز به موشک هاي هسته اي است، تأييد توافقنامه اي که نيازمند دو سوم آراي سنا است، کار بسيار مشکلي خواهد بود.118/110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقا ۴۵ کشته بر جای گذاشت

اداره حمل و نقل آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسافران این اتوبوس زائرانی بودند که از گابورون (پایتخت کشور بوتسوانا در همسایگی آفریقای جنوبی) در حال رفتن به کلیسایی در استان لیمپوپو در آفریقای جنوبی بودند.

به نقل از سی ان ان، سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت.

بر اساس بیانیه اداره حمل و نقل آفریقای جنوبی، تنها بازمانده این حادثه یک دختر هشت ساله است که با هواپیما به بیمارستان منتقل شده است.

این بیانیه می‌افزاید: بر اساس گزارش‌ها، راننده کنترل خود را از دست داده و اتوبوس بر روی سطح سنگی در حدود ۵۰ متری زیر پل سقوط کرده و آتش گرفته است.

سیندیسیوه چیکونگا وزیر حمل و نقل آفریقای جنوبی نیز با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های آسیب‌دیده در این حادثه، در بیانیه‌ای گفت: ما همچنان به رانندگی مسئولانه همراه با هوشیاری بیشتر توصیه می‌کنیم.

منبع: ایرنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقا ۴۵ کشته بر جای گذاشت
  • سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت
  • احتمال همگروهی ایران و استرالیا در مرحله نهایی راه‌یابی به جام جهانی
  • رسمی: سرمربی آژاکس در پایان فصل تغییر می‌کند
  • کرملین مقام ارشد اطلاعاتی مسکو را راهی پیونگ‌یانگ کرد!
  • مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه به کره شمالی رفت
  • بیش از ۷۶۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی بازدید کردند
  • بازدید ۷۶۵ هزار و ۹۷۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی
  • بازدید ۷۶۵ هزار و ۹۷۳ نفر از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی
  • کره شمالی تداوم مذاکرات با ژاپن را جایز ندانست