Web Analytics Made Easy - Statcounter

العرب نوشت: هم پیمانان ایالات متحده در عراق وعده داده اند که با وجود پیروزی سیاسی بزرگی که ایران با تضمین رسیدن نامزدش به مقام ریاست مجلس عراق به دست آورد، پاسخ متقابلی به ایران بدهند.
به گزارش خرداد به نقل از انتخاب، این رسانه عرب زبان ادامه داد: رسانه های عراقی وابسته به ایران از انتخاب جوان سنی، محمد الحلبوسی، بعنوان رئیس مجلس نمایندگان عراق، که در کنار ریاست جمهوری و نخست وزیری، یکی از مهمترین مناصب است، اظهار خشنودی می کنند و سیاستمداران عراقی وابسته به محور ایران نیز از پیروزی نامزد خود خوشحال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در حالی است که تلاشهای آمریکا برای تغییر قطب نمای کردی یا سنی، از حلبوسی به سمت العبیدی، ناموفق ماند و این مساله نشان دهنده برتری نفوذ ایران در عراق، نسبت به نفوذ آمریکا در این کشور است.
سیاستمداران عراقی بر این عقیده اند که انتخاب الحلبوسی بعنوان رئیس مجلس، تاثیر زیادی بر انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر می گذارد.
تحلیلگران انتخاب الحلبوسی برای این منصب را یک پیام ایرانی محکم خطاب به ایالات متحده می دانند، پیامی که از اقدامات احتمالی ایران در مورد پرونده سیاسی عراق خبر می دهد.
دیپلماسی آمریکا در برخورد با این مساله دچار آشفتگی شده و در همین رابطه، دو بیانیه از سوی سفارت آمریکا در بغداد صادر شد، که بیانیه اول، دربردارنده پیام تبریک به رئیس جدید مجلس نمایندگان بود و در بیانیه دوم، امریکا خبرهای مربوط به دیدار بین مک گورک و سلیمانی در بغداد را تکذیب نمود.
به گفته منابع سیاسی آگاه در بغداد، تهران روند تکمیل طرح خود در مورد پرونده سیاسی عراق را آغاز نموده و عادل عبدالمهدی را برای منصب نخست وزیری پیشنهاد داده است.
خبرها حاکی از آن است که مرجعیت شیعه، ایة الله سیستانی نیز مخالفتی با انتخاب عبدالمهدی ندارد.
تا این لحظه، مشخص نشده است که آیا واشنگتن نامزدی عبدالمهدی را قبول می کند یا قادر است در برابر عملی شدن خواسته ایران بایستد. اما جبهه سیاسی وابسته به ایالات متحده در عراق هم بر این عقیده اند که عبدالمهدی از اکثر ویژگی هایی که واشنگتن برای نامزد نخست وزیری شرط کرده است، برخوردار است. برچسب ها: العرب ، عادل عبدالمهدی ، ایران ، آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: العرب عادل عبدالمهدی ایران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۴۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایکس در هندوستان دردسر درست کرد/ نافرمانی از دستور کمیسیون انتخاب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شبکه اجتماعی ایکس دیروز دستور کمیسیون انتخابات هند برای حذف برخی پست های حاوی محتوای سیاسی سیاستمداران هندی انتخاب شده، احزاب سیاسی و کاندیداهای مناصب دولتی را اجرا نکرد و برخی پست ها را در پلتفرم نگه داشت. پلتفرم ایکس اعلام کرد با دستورات کمیته انتخابات مخالف است. ایکس در بیانیه ای اعلام کرد: ما از کمیسیون انتخابات هندوستان می خواهیم تمام دستورات حذف محتوای خود را در آینده منتشر کند.

این در حالی است که هند حدود یک میلیارد شهروند واجد شرایط رای دهی را دارد و قرار است جمعه بزرگترین انتخابات جهان را برگزار کند.

البته این تنها کارزار ایکس در جهان نیست. چندی قبل بی توجهی ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی ایکس به دستور قاضی برزیلی برای حذف برخی حساب های کاربری دردسرساز شد. ماسک دستور آلکساندر دی موارئس قاضی دادگاه عالی مبنی بر مسدودسازی برخی حساب های کاربری را به چالش کشید. او اعلام کرد پلتفرم ایکس این ممنوعیت را لغو می کند زیرا غیرقانونی است و از مورائس خواست تا استعفا دهد.

کد خبر 6080619

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • السودانی: از قلمرو عراق برای حمله به اسرائیل استفاده نشده است
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد/ نافرمانی از دستور کمیسیون انتخاب
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد
  • السودانی: موشک های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده است
  • السودانی: موشک‌های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده است
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟/ از قرارداد نظامی 140 میلیون دلاری تا سکوت رسمی درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل