Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@08:45:49 GMT

افزایش ۶۰ درصدی تولید میگو در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۵۰۰۱

افزایش ۶۰ درصدی تولید میگو در گلستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان، محمود سقلی اظهار کرد: عملیات رهاسازی بچه میگو در گمیشان در اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و ۸۳۰ هکتار را با ذخیره سازی دو میلیون قطعه بچه میگو زیر کشت بردیم.

وی تصریح کرد: بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد میگوهایی که صید آن ها اکنون آغاز شده به وزن صادراتی رسیده اند و با توجه به ۶ واحد عمل آوری در سطح استان می توانیم عمل آوری دو هزار و ۵۰۰ تن را بر اساس برنامه انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سقلی افزود: عمدتاً مثل سال های گذشته ۸۰ تا ۸۵ درصد بسته بندی واحدهای عمل آوری ما به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی و کشور چین صادر شده است.

وی با بیان این که تلاش داریم توسعه چهار هزار هکتاری در مجتمع پرورش میگو گمیشان ادامه پیدا کند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در عرصه فعال پرورش میگو گمیشان هزار و ۲۰۰ نفر که عمدتا از نیروهای بومی منطقه هستند در بخش های پرورش، صید، عمل آوری و بسته بندی میگو مشغول به فعالیت هستند.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: تولید گلستان در سال گذشته هزار و ۶۹۰ تن که در سال جاری بر اساس بچه میگو ذخیره شده پیش بینی دو هزار ۵۰۰ تن را کرده ایم که بالای ۶۰ درصد افزایش تولید را نسبت به سال قبل داشتیم.

به گفته محمود سقلی پیش بینی می شود از هر هکتار مرزعه پرورش میگوی در گلستان ۳.۵ تن میگو برداشت شود.

کد خبر 4407496

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل شیلات گلستان پرورش میگو گمیشان ماه محرم کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر مشهد شهرکرد گرگان مراسم عزاداری شیراز سانحه تصادف عاشورا مجلس شورای اسلامی بیرجند احتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۵۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در استان، گفت: کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، سعید تجری شامگاه _دوشنبه، بیست‌وهفتم فروردین_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کاربران فضای مجازی مراقب لینک‌های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند. وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در استان، افزود: کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند. رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان با بیان اینکه سال گذشته بیشترین جرایم در برداشت‌های غیرمجاز و کلاهبرداری رایانه‌ای بود، اضافه کرد: جرایم در این حوزه سال گذشته نسبت به مدت مشابه ۶۰ درصد افزایش داشت. وی با تاکید بر این مطلب که هر لینکی را باز نکنید، افزود: بحث لینک‌های آلوده موضوعی است که سال گذشته به وفور شاهد آن بودیم. کلاهبرداران با عناوین مختلفی مثل سهام عدالت، یارانه معیشتی و سامانه ابلاغ اوراق قضائی پیامک جعلی به تلفن همراه هم استانی‌ها ارسال می‌کردند که به محض کلیک بر این لینک‌های آلوده و حساب‌های بانکی این افراد خالی می‌شد. تجری ادامه داد: در حوزه جرایم سایبری یک زمان طلایی داریم؛ به محض اینکه برای هر یک از افراد چنین اتفاقی افتاد باید با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های پلیس سایبری فتا تماس بگیرید تا اقدامات اولیه برای این افراد انجام شود و سپس در قدم بعدی با مراجعه حضوری نسبت به شکایت اقدام کنند. کد خبر 744968

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • رشد ۱۱ درصدی تولید گوشت بوقلمون در قزوین
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی امام خمینی (ره)
  • برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو افزایش یافت
  • کاهش ۰.۴۱ درصدی نرخ بازماندگی از تحصیل در مقطع متوسطه در خوزستان
  • طرح بهسازی و نوسازی مزارع پرورش میگو در کشور
  • افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
  • رونق بیشتر در مزارع پرورش میگو گمیشان با آغاز لایروبی
  • درآمد دولت از اخذ عوارض تولید و واردات وسائط نقلیه چقدر است؟ / افزایش ۱۰۲ درصدی یک درآمد