Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@22:18:51 GMT

یکی از سران اصلی داعش به اعدام محکوم شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۵۲۳۲

دادگاه جنایی الکرخ (در بغداد) امروز چهارشنبه، «اسماعیل علوان العیثاوی» را که یکی از سران اصلی داعش است، به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.

العیثاوی مسئول کمیته تعیین «والیان» و «اُمرای دیوان‌های»‌ داعش، وزیر «صدور فتوا» و عضو «شورا»ی داعش و معاون «ابوبکر البغدادی»‌ خلیفه خودخوانده سازمان تروریستی داعش به شمار می‌رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه اطلاعاتی امنیتی «خلیة الصقور» عراق، فوریه گذشته (بهمن ۱۳۹۶) اعلام کرده بود که با همکاری سفارت خود در ترکیه و نیروی امنیتی ترکیه، موفق شده است اسماعیل العیثاوی را در ترکیه بازداشت کند.

قاضی «عبدالستار بیرقدار» سخنگوی رسمی شورای عالی قضا در عراق در بیانیه ضمن بیان این خبر گفت: دادگاه جنایی الکرخ پرونده اسماعیل العیثاوی را به پایان رساند» و او به اعدام با چوبه دار محکوم شد. او مناصب مهمی در سازمان تروریستی داعش داشت از جمله مسئول کمیته صدور فتوا و عضو کمیته تعیین امرا و کمیته تدوین محتوای درسی داعش.

به گفته بیرقدار العیثاوی به سوریه فرار کرده و از طریق روابط عشایری به ترکیه گریخت و بعد از آنکه بیشتر مناطق آزاد و گروه تروریستی داعش شکست خورد، به لطف تلاش‌های اطلاعاتی و هماهنگی با ترکیه، بازداشت شد.

این مسئول عراق همچنین اعلام کرد که برای العیثاوی «دادگاه جنایی الکرخ، طبق ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم، حکم اعدام با چوبه دار صادر کرده است».

منبع: پارسینه

کلیدواژه: داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه با انتشار اطلاعیه ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد این افراد نیمه شب گذشته در راستای حکم دادستانی کل استانبول در عملیات مشترک نیروهای سازمان اطلاعات(میت) و پلیس در سه منطقه استانبول دستگیر شده اند.
به گفته یرلی کایا این افراد با مقر گروهک تروریستی داعش در "داشیشه استان حسکه" واقع در سوریه ارتباط داشته و برای این گروهک کمکهای مالی جمع آوری می کردند.
بنا بر این اطلاعیه در ده ماه گذشته در هزار و ۳۲۹ فقره عملیات صورت گرفته علیه گروهک تروریستی داعش، دو هزار و ۹۱۹ مظنون داعشی بازداشت، ۶۹۲ بازداشتی زندانی و ۵۳۱ بازداشتی نیز با حکم کنترل قضایی آزاد و تحقیقات قضایی در مورد ۱۸۷ مظنون نیز ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه