Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@08:28:50 GMT

کمالوندی: همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۵۳۵۰

کمالوندی: همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه ادامه دارد

به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه در سطح عالی در حوزه‌های مختلف در جریان است ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵ بین الملل اروپا دیپلماسی ایران نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از ادامه همکاری های هسته ای ایران و روسیه سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مصاحبه با اسپوتنیک در پاسخ به سوالی درباره جدیدترین تحولات در همکاری هسته ای تهران و مسکو گفت: "روسیه همواره در جریان مذاکرات برجام از مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران حمایت نموده همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه در سطح عالی در حوزه‌های مختلف در جریان است علاوه بر یک واحد نیروگاهی 1000 مگاواتی که با همکاری روسیه ساخته شده و درحال حاضر فعال است دو واحد هزار مگاواتی دیگر نیز در حال احداث می‌باشد، در زمینه تولید ایزوتوپ‌های پایدار و سوخت هم همکاری‌های خوبی بین دو کشور وجود دارد.

همچنین اخیراً دو طرف در خصوص همکاری در نیروگاه‌های کوچک و متوسط مذاکره داشته‌اند. دکتر صالحی و آقای لیخاچوف اخیرا در حاشیه اجلاس شصت ودوم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (وین) مذاکرات مفید و پرثمری داشته‌اند".

انتهای پیام/

R36447/P36447/S8,89,95/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۵۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم

سفیر جمهوری اسلامی ایران با حضور در وزارت امور خارجه روسیه، یادداشت تسلیت و همدردی خود را در دفتر یادبود به مناسبت قربانیان و مجروحین حادثه تروریستی کروکوس سیتی هال مسکو نوشت.

به گزارش ایسنا، «کاظم جلالی» در پیام خود در این ارتباط نوشت: «ضمن محکومیت شدید این جنایت هولناک، مراتب تأثر و همدردی عمیق خود و دولت و ملت کشورم را به دولت و مردم روسیه اعلام می دارم.»

در حمله تروریستی به تالار کروکوس در مسکو، حداقل ۱۳۷ نفر جان باختند و ده ها نفر دیگر مجروح شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفته است اما مقام‌های روسیه می‌گویند ردپای اوکراین در این حمله وجود دارد.

سفیر ایران در ادامه تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران معتقد است مبارزه مشترک و موثر با تمامی اشکال تروریسم، نیازمند اقدام جدی و بدون تبعیض جامعه بین المللی است.»

او در ادامه پیام تسلیت تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل خود را برای همکاری با همه کشورهای مستقل در رسیدن به راه‌حل جامع برای مبارزه با این پدیده شوم، اعلام می‌دارد.» 

جلالی در پایان یادداشت تسلیت نوشت: «از درگاه خداوند منان برای جان‌باختگان آرامش، برای بازماندگان صبر و برای همه مجروحان این حادثه ناگوار، شفای عاجل مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاسخ سازمان انرژی اتمی به ادعای آلودگی رودخانه ارس
  • آلودگی هسته‌ای در رود ارس؟ / واکنش سازمان انرژی اتمی
  • آلودگی هسته ای در رود ارس؟ | واکنش سازمان انرژی اتمی
  • سازمان انرژی اتمی: هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در ارس مشاهده نشده است
  • رایزنی سفرای ایران و روسیه درباره همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی
  • آخرین وضعیت نیروگاه بوشهر
  • ممانعت از انتشار ۸ میلیون تن آلاینده با تولید برق هسته‌ای
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • اجرای موفق سیاست «درهای باز، نوآوری باز» در سازمان انرژی اتمی