Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-19@08:22:20 GMT

توئیت ظریف بمناسبت عاشورای حسینی

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۵۴۸۰

توئیت ظریف بمناسبت عاشورای حسینی

به گزارش ایسکانیوز ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «۱۴ قرن از حماسه شهادت امام حسین و مقاومت به ظاهر نابرابر ایشان در مقابل استبداد گذشته است. فداکاری او این پیام بی نظیر و همیشگی را داشت که پیروزی، ثمره قیام برای عدالت است؛ هر روز عاشورا و هر سرزمین کربلاست»

156 / 156 ظریف عاشورا کربلا .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ظریف عاشورا کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح ظریف درباره فایل صوتی

آفتاب‌‌نیوز :

ظریف نوشت: ظاهرا یک میهمان در سمینار کارشناسی ارشد به حرمت کلاس و فضای امن بین استاد و دانشجو خیانت کرده و گفتگو‌های کلاسی را در‌اختیار دیگران قرار داده است. دیگران نیز آن را در اختیار وب‌سایتی در خارج از کشور گذاشته اند که مدعی آزادی بیان است؛ اما بر خلاف همه اصول حرفه‌ای با دستکاری، تقطیع، جابجایی و تیترسازی‌های فرا متنی آن را منتشر کرده است.

محمدجواد ظریف در واکنش به انتشار یک فایل صوتی از وی نوشت:

سلام دوستان

«رسم عاشق کشی و شیوه شهرآشوبی» فراگیر شده است. ظاهرا یک میهمان در سمینار کارشناسی ارشد به حرمت کلاس و فضای امن بین استاد و دانشجو خیانت کرده و گفتگو‌های کلاسی را در‌اختیار دیگران قرار داده است. دیگران نیز آن را در اختیار وب‌سایتی در خارج از کشور گذاشته اند که مدعی آزادی بیان است؛ اما بر خلاف همه اصول حرفه‌ای با دستکاری، تقطیع، جابجایی و تیترسازی‌های فرا متنی آن را منتشر کرده است. سرانجام این صوت دزدانه و دستکاری شده، مورد دستکاری دوباره و بهره‌برداری کسانی قرار گرفته که در پی‌اهدافی خاص، همواره از آب گل‌آلوده ماهی میگیرند.اما چند نکته که برای دانشجویانم روشن است؛ ولی، چون مطالب در عرصه عمومی مطرح شده، تکرار آن را شایسته می‌دانم: 

همواره مخالف تندروی از سوی هر گروه و جناحی بوده و اشاره‌ام به اندک تندروانی از اصلاح‌طلبان بوده است که در همان زمان هم رفتارشان مورد تایید اکثریت اصلاح‌طلبان و رهبران آن نبوده است. ولی متاسفانه رفتار آن‌ها به پای کلیت اصلاح‌طلبان نوشته شده و می‌شود.

 گفت‌وگوی بی‌سیمی، اشاره به یک روایت برساخته و یا بزرگنمایی شده‌ای است که در همان زمان مجله گل‌آقا نیز در کاریکاتور روی جلد خود با ظرافت به آن طراحی اشاره کرده بود.

برایم منافع ملی ایران شرط اول اندیشگی و رفتاری است؛ بنابراین هیچ جناحی را نه مقدس و نه مطرود می‌دانم. نگاه انتقادی به رفتار همه احزاب و جناح‌ها لازمه پایبندی به منافع ملی است. همواره کوشیده‌ام چنین باشم.

 بحثی که در کلاس صورت گرفت، پیرامون نقش و رفتار برخی افراد در تنظیم فهرست‌های انتخاباتی بوده است.

دانشجویان حاضر در کلاس گواهی صادق بر نادرستی برداشت‌هایی هستند که برخی فرصت‌پیشگان در پی القای آن هستند. با این‌همه، در آستانه نوروز و سال جدید، لازم می‌دانم اگر برای فرد یا گروهی آزردگی ایجاد شده است، به سهم خود پوزش بخواهم.

غمناک نباید بود از طعنِ حسود‌ای دل / شاید که چو وابینی خیرِ تو در این باشد

براساس آنچه روزنامه کیهان منتشر کرده است، ظریف در این فایل صوتی گفته: درسته که من پیرارسال بالاترین رای رو آوردم در جبهه اصلاحات واسه رئیس‌جمهوری. ولی اونم نه به خاطر عشق به من بود، به خاطر این بود که باور داشتن تنها کسی که شانس رای‌آوری داره، منم. جریان اصلاحات در سال ۷۸ رفت به سراغ حذف. یعنی گفتش که من می‌خوام «قانون اساسی» رو عوض کنم. بعد از این که انتخابات، مجلس ششم بود. معلومه توی حذف شما اگه بیای، این‌جا قواعد رئالیستی حاکمه. وقتی شما بقای یک طرف رو تهدید می‌کنید، اون هم می‌آد بقای شما رو تهدید می‌کنه. اگر نه، بین ۷۶ تا ۷۸، واقعا زمینه برای پیشرفت بود... یعنی اشتباهات خودمون رو به پای اشتباه دموکراسی نذاریم. به نظر من جناح چپ توی انحصارطلبی، دست جناح راست رو از پشت می‌بنده. یه بار من به آقای خاتمی گفتم. گفتم این رفیق‌های شما وقتی که تند بودن، با ما مخالف بودن؛ می‌گفتن این لیبراله. الان هم که اومدن، از ما لیبرال‌تر شدن، هنوز هم با ما مخالفن. 

وی در بخش دیگری از اظهاراتش می‌گوید: واقعیت امر اینه که ما تا با نگاه واقع‌گرایانه به انتخابات نگاه نکنیم، به کشور نگاه نکنیم، تغییر حاصل نمی‌شه. اون که گفتم آرزومندیم، آره، ما آرزو کردیم که اگر در انتخابات شرکت نکنیم، یه کسی صدای ما را بشنوه. خب این یه کس کیه؟ شما هم بگین این کسی که قراره صدای شما رو بشنوه، کیه؟... حالا شما به من بگید. حالا حربه‌تون رو استفاده کردین دیگه. سه دوره هم هست که دارین این حربه رو استفاده می‌کنید. کی پیامتون رو گرفته؟ ... ابزار مدنی، رای دادنه. ابزار مدنی، رای ندادن نیست. پریروز هم تو دانشکده حقوق یک نفر اومد جلوی من و خیلی با عصبانیت که ما از تو این قدر دفاع کردیم که تو بری رای بدی نبویان؟ گفتم بابا من رای ندادم به نبویان، شما رای دادین به نبویان، با رای ندادن. من که رفتم به «علی عباسپور» رای دادم. راست هم هست. ولی یه آدم عاقلیه. من از جوانی می‌شناسمش. آدم بره به چهار تا آدم عاقل رای بده. حق داریم دیگه، نوکر علی مطهری نیستیم که.

(یکی از حضار: الان همین ۱۴۰۰ پزشکیان تایید می‌شد، ریاست جمهوری به نظر من رای می‌آورد. مردم میومدن رای بدن یا مثلا من حتی می‌گم جهانگیری که تو تیمش گفته بود من «جنیدی» و «جلایی‌پور» رو می‌ذارم هم باز اونم به نظر من...)

ظریف: جهانگیری رای نمی‌آورد. اشتباهی که اینا کردن، این بود که جهانگیری و لاریجانی را رد صلاحیت کردن. هیچ کدوم‌شون رای نمی‌آورد. (یکی از حضار: آقای همتی سرخود ثبت‌نام کرد، درسته؟) سرخود ثبت‌نام کرد. دیگران باهاش صحبت کرده بودن که بره ثبت‌نام کنه، ولی آقای روحانی باهاش برخورد کرد که چرا بدون هماهنگی رفتی. برکنارشم کرد، ولی خب به همان اندازه هم واسه من چیز کرد. تبریک گذاشت که منم ثبت‌نام کنم.

ظریف در بخش دیگری از اظهاراتش درباره دولت خاتمی گفت: مردم در سال پایانی آقای خاتمی می‌گفتن خیانت کرده، چرا کنار نمی‌کشه فلان دیگه. (یکی از حضار: اگر اشتباه نکنم، سال ۷۸ همون موقع بحث سنگر به سنگر، سنگر بعدی، سنگر بعدی بحث صداوسیما شد؛ اینو از صداوسیما بگیریم، اون رو بگیریم). ظریف: اینا این کارا رو کردن. همه‌شون بودن. ببینید! مشکل اینه که مردم هم امید دارن. مثلا چرا، یکی از دلایلی که من نمی‌خوام کاندید بشم، اینه که چرا مردم از بهار ۹۷ شروع کردن می‌گفتن «برجام» هم که پایه‌ای نداشت. مردم می‌گفتنا! حاکمیت هم می‌گفت، ولی مردم هم می‌گفتن. آخه شما یه قرارداد بخوایین در شرایط عادی. آقای جهانگیری می‌گفت قرارداد فولاد مبارکه که ما نه تحریم بودیم، نه هیچی، دو سال مذاکره‌اش طول کشید.

دیگر خبرها

  • برگزاری رژه سراسری شناورهای بسیج دریایی بمناسبت روز قدس
  • (ویدئو) چرا ظریف نام کتاب جدیدش را «پایاب شکیبایی» گذاشت؟
  • ببینید | چرا ظریف نام کتاب جدیدش را «پایاب شکیبایی» گذاشت؟
  • تصویر/ کنایه آذری جهرمی به توئیت جلیل محبی
  • توئیت وحید اشتری درباره باغ جنجالی ازگل
  • اولین واکنش به فایل صوتی افشاشده محمدجواد ظریف از سوی کیهان
  • واکنش ظریف به انتشار فایل جدید صوتی: خیانت کردید
  • توضیح ظریف درباره فایل صوتی
  • ببینید | واکنش ظریف به مسدودسازی اینستاگرام سایت رهبر انقلاب
  • کمک ۲۰۰ میلیارد ریالی نیکوکاران در گلریزان امدادگران عاشورای کاشان