Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-19@07:39:57 GMT

آغاز پرواز‌های مسافری فرودگاه پیام با هواپیما‌های ATR

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۵۴۸۹

آغاز پرواز‌های مسافری فرودگاه پیام با هواپیما‌های ATR

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) از برقراری پرواز‌ای تی آر‌های این شرکت در آینده نزدیک در فرودگاه پیام خبر داد.

خبرگزاری مهر: به نقل از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، فرزانه شرفبافی در بازدید از فرودگاه پیام با حضور سعید زرندی مدیرعامل فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام، گفت: در یک سال گذشته تغییرات بسیار و اقدامات خوبی در این فرودگاه انجام شده است که جای تشکر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرفبافی افزود: یکی از مهمترین اهداف، برگزاری پرواز‌های مسافری در این فرودگاه است.

وی با بیان اینکه پرواز‌های مسافری در فرودگاه پیام با توجه به موقعیت این فرودگاه مورد استقبال قرار می‌گیرد، گفت: پرواز‌های فرودگاه پیام سبب کاهش ترافیک فرودگاه‌های دیگر می‌شود و این موضوع یک اثر مثبت در عملیات حمل و نقل هوایی در کل کشور دارد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر با بیان اینکه امکانات اولیه فرودگاه پیام برای شرکت هواپیمایی ایران ایر مورد بررسی قرار گرفت، افزود: سعی می‌کنیم در اولین فرصت این پرواز‌ها دایر شده و علاقه‌مند هستیم که از هواپیما‌های جدید و به روز ATR در این مسیر‌ها استفاده کنیم و هندلینگ پرواز‌های سایر شرکت‌های هواپیمایی را در اینجا خواهیم داشت.

همچنین مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه مسافربری پیام البرز گفت: این فرودگاه با دارا بودن باند پروازی به طول ۴ هزار متر، عرض ۶۰ متر و اپرون (پارکینگ هواپیما) ۱۲۸۸ هزار متری از بزرگترین فرودگاه‌های کشور به شمار می‌رود و امکان سرویس دهی به هواپیما‌های پهن پیکر باری و مسافری را دارد.

سعید زرندی افزود: با راه اندازی بخش مسافری فرودگاه پیام تا پایان سال ۹۸ به ظرفیت جابه جایی بیش از ۵۰۰ هزار مسافر در سال می‌رسیم که موجب کاهش ترافیک هوایی فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) می‌شود.

زرندی گفت: صرفه جویی در زمان و کاهش ترافیک بزرگراه‌های البرز و تهران، توسعه اقتصادی و اجتماعی استان البرز و پیش بینی ایجاد اشتغال در شهر فرودگاهی و صنایع هایتک از دیگر مزیت‌های راه اندازی بخش مسافری این فرودگاه است.

وی افزود: با عملیاتی شدن این پروژه که امروز شاهد آن بودیم چشم اندازی روشن برای منطقه اقتصادی پیام و البرز پیش بینی و بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی بزرگی در این استان فراهم شده است.

مدیرکل عملیات فرودگاهی پیام استان البرز نیز گفت: با راه اندازی بخش مسافربری فرودگاه بین المللی پیام علاوه بر مردم البرز، ساکنان استان‌های زنجان و قزوین، مردم جنوب و غرب استان تهران و ساوه نیز می‌توانند از این فرودگاه استفاده کنند.

علی کاملی افزود: بر اساس بررسی ها، اگر یک میلیون مسافر از فرودگاه پیام تا سال ۱۴۰۰ استفاده کنند، حداقل ۳۰۰ هزار تردد خودرویی به صورت رفت و برگشت در جاده‌های منتهی به تهران کاهش می‌یابد.

کاملی گفت: با این میزان کاهش حجم ترافیک علاوه بر کمتر شدن مصرف سوخت در کاهش آلودگی هوا نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.

بخش مسافربری فرودگاه پیام در مرحله نخست روز‌های چهارشنبه و جمعه هر هفته، پرواز بین مشهد و کرج خدمات دهی می‌کند.

همچنین مسیر‌های پروازی جدیدی در حال برنامه ریزی است که با تکمیل شدن روند آن‌ها در آینده اطلاع رسانی می‌شود.

نخستین پرواز مسافری فرودگاه بین المللی پیام البرز توسط یک شرکت خصوصی روز جمعه ۲۳ شهریور بین مشهد مقدس و کرج انجام شد.

پیش از این فرودگاه پیام البرز محل نشست و برخاست هواپیما‌های باری بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: فرودگاه پیام هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۵۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پرواز‌های فرودگاه کرمانشاه به ۴۰ پرواز در هفته رسید

مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای افزایش پرواز‌های فرودگاه کرمانشاه خصوصا برای ایام نوروز، گفت : این پیگیری‌ها نتیجه داد و اکنون شاهد افزایش پرواز‌ها در مسیر‌های مشهد، تهران و قشم هستیم.

وی ادامه داد: شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران و بالعکس که یکی از پرتقاضاترین پرواز‌ها است و همچنین شرکت آوا در مسیر مشهد و بالعکس پرواز‌هایی را برای فرودگاه کرمانشاه در نظر گرفته‌اند.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه از برقراری پرواز به مقصد قشم و بالعکس با همکاری شرکت هواپیمایی قشم ایر از پنجم فروردین خبر داد.

بیاتی با بیان اینکه پیش از این پرواز‌های فرودگاه کرمانشاه به حدود ۲۰ پرواز در هفته کاهش یافته بود، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته افزایش دو برابری پرواز‌ها را شاهد هستیم که به مقاصد تهران، مشهد مقدس، قشم و عسلویه انجام می‌شود.

به گفته این مسئول، پیگیری برای افزایش بیشتر پرواز‌های فرودگاه کرمانشاه متناسب با تقاضا و وضعیت مسافر برای مقاصدی که نیاز است، باز هم انجام خواهد شد.

وی از آمادگی فرودگاه کرمانشاه برای ایام نوروز نیز یاد کرد و افزود: تدابیر لازم برای استقبال هرچه بهتر از مسافرین نوروزی در فرودگاه کرمانشاه اندیشیده و زیباسازی محوطه فرودگاه هم انجام شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بازگشت پرواز تهران - بجنورد به دلیل شرایط جوی
  • آغاز پرواز‌های فوق العاده نوروزی در مسیر گرگان به مشهد و برعکس
  • آغاز پروازهای فوق العاده نوروزی در مسیر گرگان به مشهد و برعکس
  • آغاز پروازهای اراک _ مشهد پس از وقفه یک‌ساله
  • آغاز پرواز بغداد به فرودگاه بین المللی پیام
  • آغاز پرواز هواپیمایی بغداد به فرودگاه بین المللی پیام
  • انجام پرواز ارومیه- آدانا برای سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ از فرودگاه ارومیه 
  • افزایش پرواز‌های فرودگاه کرمانشاه به ۴۰ پرواز در هفته رسید
  • چطور خسارت وسایل آسیب دیده در هواپیمارو بگیریم؟
  • همان همیشگی/ قطعه چسبیده به بال بوئینگ ۷۳۷ حین پرواز جدا شد!