Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما؛ سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد ارتش سودان جنوبی و شبه نظامیان وابسته به ارتش طی حملاتی که از ماه آوریل تا ابتدای ژوئیه در شمال این کشور ادامه داشت، جنایات وحشتناکی علیه غیر نظامیان مرتکب شدند.
سازمان عفو بین الملل گزارشی با نام " هر کسی که نفس می کشید کشته شد"، با استناد به گفته های حدود یکصد شاهد عینی نوشت : در جنایت هایی که در مناطق لیر و مایندیت روی داد، غیر نظامیان به درخت آویزان شدند، با خودروهای زرهی له شدند، به آنها تجاوز شد و در نهایت اموال آنها چپاول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخش دیگری از این گزارش آمده است، یک هفته پس از اجرایی شدن آتش بس، شورشیان (ارتش سودان جنوبی و شبه نظامیان) در اواخر ماه آوریل به مناطق لیر و مایندیت در شمال کشور حمله کردند که تا ابتدای ماه ژوئیه به طول انجامید.
این سند خشونت هایی را که علیه غیر نظامیان در شمال سودان جنوبی روی داده است نوعی جنایت جدید قومیتی می داند.
به علاوه، سازمان عفو بین الملل به نقل از شاهدان عینی گزارش داد در این خشونت ها از خودروهای آبی خاکی برای تعقیب غیر نظامیانی استفاده شده است که به سمت مرداب ها در حال فرار بودند این در حالی است که تیرهای بی هدفی نیز به سمت آنها شلیک شده است.
به گفته همین منبع خبری، شبه نظامیان قوم دینکای وابسته به سالوا کر رئیس جمهوری سودان جنوبی، با جمع کردن غیر نظامیان در داخل منازل، آنها را آتش زدند. یک شاهد عینی دیگر با اشاره به این که پنج کودک 2 تا 3 ساله توانستند از محل آتش زدن غیر نظامیان فرار کنند گفت آنها نمی خواهند کودکان زنده بمانند چرا که بر این باورند یک روز این کودکان از آنها انتقام می گیرند.
این در حالی است که دولت سودان جنوبی تمامی این اتهامات را رد کرده است. وزیر اطلاع رسانی سودان جنوبی در واکنش به این اتهامات گفت: عفو بین الملل خواستار برقراری صلح در سودان جنوبی نیست. وی افزود برخی افراد با ارسال گزارش هایی در تلاش هستند تا به جامعه بین المللی بقبولانند که سودان جنوبی در صلح و آرامش نیست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سودان نظامیان ارتش سازمان جنايت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است

برخی از فرماندهان ارشد نظامی پاکستان می‌گویند که گروه‌های مخالف دولت این کشور مستقر در افغانستان، منافع اقتصادی اسلام‌آباد را هدف قرار می‌دهند.

فرماندهان نظامی پاکستان این اظهارات را طی نشستی که به ریاست جنرال سید عاصم منیر، رییس ارتش این کشور در مرکز فرماندهی ارتش پاکستان در شهر راولپندی برگزار شده است، بیان کرده‌اند.

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای نگاشت این نشست به‌منظور رسیدگی به تهدیدات احتمالی «گروه‌های تروریستی» از خاک افغانستان برگزار شده است.

مقام‌های نظامی پاکستان بدون نام گرفتن از گروه مشخصی گفته‌اند که شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان، امنیت منطقه و جهان را با خطر روبه‌رو می‌کنند.

از دید اسلام‌آباد تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی)، ارتش آزادی‌بخش بلوچستان و داعش گروه‌ تروریستی هستند.

براساس گزارش پاکستان‌تودی، آنان با محکوم کردن حمله اخیر شبه‌نظامیان بر ماشین حامل مهندسان چینی در ایالت خیبر پختون‌خواه و حمله بر یک ماشین حامل غیرنظامیان در ایالت بلوچستان پاکستان گفته‌اند که شبه‌نظامیان به‌عنوان نیروهای نیابتی منافع اقتصادی این کشور، به‌ویژه کریدور اقتصادی چین و پاکستان را هدف قرار می‌دهند.

این در حالی است که پیش از این نیز دولت پاکستان از فعالیت شبه‌نظامیان مخالفش در خاک افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

طالبان تا کنون در مورد این اظهارات واکنشی نشان نداده‌اند، اما پیش از این، مقام‌های این گروه حضور شبه‌نظامیان مخالف دولت پاکستان در افغانستان را رد کرده و گفته بودند که خاک افغانستان بر ضد هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حادثه عجیب در پایگاه نیتسانیم رژیم صهیونیستی
  • شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • پیش بینی بارندگی در نیمه شرقی و نیمه جنوبی خراسان جنوبی
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • روز ۱۹۵ طوفان‌الاقصی| ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست‌ از سوی بلینکن
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است