Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@02:52:25 GMT

ادلب ؛ محور رایزنی تلفنی مرکل و پوتین

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۵۵۳۵

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد: این مذاکره تلفنی به ابتکار طرف آلمانی صورت گرفت و ولادیمیر پوتین و آنگلا مرکل درباره مسائل مربوط به حل و فصل اوضاع سوریه تبادل نظر کردند.

رئیس جمهوری روسیه، صدر اعظم آلمان را از جزییات تفاهمنامه روسیه و ترکیه برای تثبیت اوضاع منطقه کاهش تنش ادلب که در جریان دیدار اخیر سران روسیه و ترکیه در سوچی به دست آمد، آگاه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تفاهم نامه ادلب، تا روز ۱۵ ماه اکتبر (۲۳ مهر) در امتداد خطوط حائل بین معارضان مسلح سوری و ارتش سوریه محدوده غیرنظامی به عمق ۱۵-۲۰ کیلومتر ایجاد می شود.

این محدوده را واحدهای گشت سیار ارتش ترکیه و پلیس نظامی روسیه کنترل خواهند کرد.

در ادامه گفت وگوی تلفنی سران روسیه و آلمان، مسائل اوکراین مطرح شد و دو طرف بر عزم خود برای ادامه کمک به حل و فصل مناقشه اوکراین ازجمله در چارچوب گروه چهار نورماندی تاکید کردند.

پوتین از اوضاع پیش آمده در شرق اوکراین بر اثر قتل آلکساندر زاخارچنکو رئیس جمهوری خودخوانده دونتسک ابراز نگرانی کرد.

رئیس جمهوری روسیه بر ضرورت اجرای کامل تدابیر پیش بینی شده در توافقنامه مینسک از جمله تعیین موقعیت ویژه منطقه دونباس ازسوی دولت اوکراین تاکید کرد.

علاوه بر آن در گفت وگوی تلفنی سران روسیه و آلمان برخی مسائل مربوط به مشکلات در بازارهای مالی جهان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

سران روسیه و آلمان توافق کردند به تماس ها در سطوح مختلف ادامه دهند.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ادلب پوتین مرکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاست‌ جمهوری پوتین تا ۲۰۳۰ در روسیه

 به گزارش تابناک به نقل از الجزیره، مردم سراسر روسیه و بخش‌های تازه منضم‌شده از اوکراین به روسیه طی سه روز (جمعه، شنبه و یکشنبه) به پای صندوق‌های رفتند تا رئیس‌جمهور آینده کشور را مشخص کنند. «عدنا محمد» در گزارش ۱۵مارس در الجزیره نوشت، انتظار این است که رئیس‌جمهور مستقر (پوتین) پیروز انتخابات شود. در این گزارش آمده است که مردم در ۱۱منطقه زمانی مختلف در روسیه به پای صندوق‌های رای رفتند تا رهبر آینده کشور را برگزینند.
 

 احتمال قریب به یقین این است که پوتین برای بار پنجم رئیس‌جمهور شود. اگر چنین شود، او پس از استالین دومین رهبر روسیه است که طولانی‌ترین دوران زمامداری را داشته است. این انتخابات برای اولین‌بار است که سه روز طول می‌کشد و ساعت ۸شب یکشنبه به وقت محلی حوزه‌ها تعطیل و کار شمارش آرا شروع می‌شود.

«پیوتره سوئر» و «اندرو راث» در گزارش ۱۵مارس هم در گاردین نوشتند، رای‌دهندگان در روسیه روز جمعه به پای صندوق‌های رای رفتند تا به‌طور قطع حکومت ۲۴ساله ولادیمیر پوتین را حداقل تا سال۲۰۳۰ تمدید کند. پس از آنکه مقامات روسیه دو نامزد را که مخالفت خود را با جنگ در اوکراین اعلام کرده بودند از شرکت در انتخابات منع کردند، رهبر دیرپای روسیه دیگر با مخالفت معناداری روبه‌رو نبوده است. سه سیاستمدار دیگر که در انتخابات شرکت می‌کنند مستقیما اقتدار پوتین را زیر سوال نمی‌برند و مشارکت آن‌ها به معنای افزودن رنگ و لعابی از مشروعیت به رقابت است.

اولین انتخابات ریاست‌جمهوری پس از تهاجم همه‌جانبه روسیه به اوکراین بدون حادثه آغاز شد. مقامات محلی در حداقل پنج منطقه، از جمله کریمه (که در سال۲۰۱۴ به روسیه منضم شد)، مواردی را گزارش کردند که رای‌دهندگان داخل صندوق‌های رای رنگ ریختند و گاهی هم حوادث آتش سوزی را سبب شدند.

کمیسیون انتخابات روسیه گزارش داد که با بیش از ۱۰۵۰۰حمله سایبری مواجه شده و یک وب‌سایت کلیدی دولتی که برای رای‌گیری آنلاین استفاده می‌شود، در بسیاری از مناطق روسیه در بسیاری از ساعات روز در دسترس نبود. پوتین روز جمعه در اظهاراتی خشمگینانه از کی‌یف به‌دلیل یورش مداوم در امتداد مرز روسیه انتقاد کرد و آن را تلاشی برای «برهم زدن روند رای گیری [و ارعاب]مردم حداقل در مناطقی که هم مرز با اوکراین هستند» خواند.

آغاز رای‌گیری ساعاتی پس از یکی از مرگبارترین حملات روسیه به شهر بندری اودسای اوکراین انجام شد که بر اثر اصابت دو موشک از کریمه به یک منطقه مسکونی، حداقل ۲۰نفر کشته شدند. کرملین می‌خواهد نشان دهد که با وجود جنگ می‌تواند انتخابات را با موفقیت برگزار کند. پوتین در انتخابات قبلی با قاطعیت پیروز شد، اما ناظران مستقل انتخابات می‌گویند که این انتخابات با تقلب گسترده خدشه‌دار شده است.

پیش از این انتخابات، آژانس نظرسنجی Vtsiom مورد حمایت دولت پیش‌بینی کرده بود که روس‌ها ۸۲درصد آرا را به پوتین می‌دهند. این در حالی است که بالاترین رای‌دهی به او تا کنون با مشارکت ۷۱درصدی همراه بوده است. تا بعدازظهر روز جمعه، کمیسیون انتخابات روسیه اعلام کرد که مشارکت مردمی از ۲۵درصد فراتر رفته که شامل بیش از ۲.۶میلیون رای آنلاین شده است. کرملین گفت که پوتین از جمله افرادی بود که روز جمعه به‌صورت آنلاین رای داد.

منتقدان پوتین یا در زندان هستند یا در تبعید یا به دیار ابد رفته‌اند. به‌طور مثال، الکسی ناوالنی، مشهورترین سیاستمدار مخالف روسیه، ماه گذشته به‌طور ناگهانی درگذشت. یولیا، بیوه ناوالنی که پوتین را مسوول مرگ همسرش می‌داند، از حامیانش خواست تا با حضور دسته‌جمعی در ظهر یکشنبه به وقت محلی، با تشکیل توده‌های بزرگ، علیه پوتین ۷۱ساله اعتراض کنند.

این اعتراض در نظرسنجی با عنوان «ظهر علیه پوتین» نام‌گذاری شده است. تیم ناوالنی پیشنهاد کرد که یا برگه رای خراب شود، یا روی آن «الکسی ناوالنی» نوشته شود یا به یکی از سه کاندیدای مخالف پوتین رای دهند. دادستان‌های روسیه روز پنج‌شنبه هر رای‌دهنده‌ای را که در اقدام «ظهر علیه پوتین» شرکت کنند به پنج سال زندان تهدید کردند، اگرچه هنوز مشخص نیست که مقامات چگونه قصد دارند اعتراضات را سرکوب کنند؛ زیرا هیچ دلیل قانونی برای متفرق کردن شرکت‌کنندگان ندارند.

تعدادی از روس‌ها اقدامات مستقیم‌تری را برای تضعیف رای انجام دادند. بر همین اساس، تعدادی از روس‌ها با داشتن قوطی رنگ در دست، آن‌ها را داخل جعبه‌های حاوی برگه‌های رای ریختند و تعدادی هم دستگیر شدند. در کوگالیم، غرب سیبری، زنی آتش کوچکی را در یک مرکز رای‌گیری به راه انداخت. ویدئویی نشان می‌دهد که آتش به سمت صندوق رای می‌رود؛ اما قبل از رسیدن به صندوق یک کارگر رای‌گیری آتش را خاموش کرد.

«الا پامفیلووا»، کمیسر قدیمی انتخابات روسیه گفت کسانی که برگه‌های رای را خراب کردند «حرامزاده»‌اند و خواستار دستگیری آن‌ها شد. بازرسان در منطقه روستوف جنوبی از بازداشت یک مرد ۶۲ساله به اتهام ممانعت از حق رای خبر دادند که حداکثر پنج سال حبس دارد. تصاویر گرفته‌شده از سن پترزبورگ زنی را در حال پرتاب کوکتل مولوتف به سمت یک مرکز رای گیری نشان می‌دهد. به گزارش پایگاه خبری فونتانکا، این زن دستگیر شد و ممکن است به اتهام تروریسم محاکمه شود.

دیگر خبرها

  • اولین قول پوتین بعد از پیروزی در انتخابات چه بود؟
  • آلمان: تمایل داریم با پوتین گفتگو کنیم
  • فردای پس از انتخابات در روسیه/ موتور جنگ پوتین قوت گرفت؟
  • تبریک سران دنیا به پوتین
  • پوتین در انتخابات پیروز شد و غرب را تهدید کرد
  • پاسخ معنادار پوتین به امکان درگیری تمام عیار روسیه و ناتو | شرط مهم برای صلح با اوکراین | با مبادله ناوالنی موافقت کرده بودم اما او درگذشت
  • شرط پوتین برای صلح با اوکراین
  • ریاست‌ جمهوری پوتین تا ۲۰۳۰ در روسیه
  • وقتی پوتین سرفه می‌کند، شولتس دنبال سوراخ موش می‌رود!
  • تایمز: وقتی پوتین سرفه می‌کند، شولتس دنبال سوراخ موش می‌رود