Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-19@11:14:55 GMT

تبرئه نخست وزیر سابق پاکستان از اتهام فساد مالی

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۵۵۴۰

تبرئه نخست وزیر سابق پاکستان از اتهام فساد مالی

دادگاه پاکستان نخست وزیر سابق این کشور را که به اتهام فسادمالی زندانی شده بود را تبرئه کرد.

خبرگزاری فارس: دادگاه پاکستان «نواز شریف» نخست وزیر سابق این کشور دخترش «مریم» را که به اتهام فساد مالی زندانی شده بود را تبرئه کرد.

نخست‌وزیر سابق پاکستان و دخترش در حدود دو ما پیش به اتهام فساد مالی در شهر «لاهور» بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه پاکستان بعد از تبرئه نخست وزیر سابق این کشور عنوان کرد که پیگیری پرونده نواز شریف ادامه دارد و بایستی تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

شریف که برای سه دوره نخست‌وزیر پاکستان بوده به تحمل ۱۰ سال حبس و پرداخت ۱۰.۵ میلیون دلار جریمه نقدی محکوم شد. برای دخترش مریم هم ۷ سال حبس و ۲.۶ میلیون دلار جریمه نقدی در نظر گرفته شد.

این دادگاه همچنین «محمد صفدر»، داماد نواز شریف را هم به یک سال حبس محکوم کرد.

نواز شریف مردادماه سال گذشته پس از آنکه دادگاه عالی پاکستان وی را در ارتباط با پرونده فساد مالی مجرم شناخته و رد صلاحیت کرد از سمتش استعفا کرد. وی تمام این اتهامات را رد کرده و آن‌ها را سیاسی دانسته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: دادگاه پاکستان تبرئه نواز شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش و جوانان: سامانه سوت‌زنی در مبارزه با فساد است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، کیومرث هاشمی در جلسه رونمایی از سامانه سوت‌زنی با قدردانی از معاونت توسعه مدیریت و منابع بابت رونمایی از این سامانه اظهار کرد: قرار بود این رونمایی اوایل فروردین انجام شود، اما با تلاش‌هایی که انجام شد، این رونمایی زودتر صورت گرفت.

وی ادامه داد: طبق قانون دستگاه‌های اجرایی وظیفه‌ای برای راه‌اندازی این سامانه ندارند، اما با توجه به اینکه مشی دولت مبارزه با فساد در ساختار‌های دولتی است و با توجه به اینکه در ذات ورزش هیچ چیزی پنهان نیست و مسائل رسانه‌ای خواهد شد، مجموعه همکاران ما شرایطی را به وجود آوردند تا این بستر شکل بگیرد هر چند تاکنون در این مجموعه مورد حادی نداشتیم.

وزیر ورزش و جوانان شفافیت اقدامات را یکی از مسائل مهم این وزارت‌خانه دانست و گفت: ترویج فرهنگ مبارزه با فساد در دستگاه ورزش و جوانان باید نهادینه شود و به این خاطر این سامانه راه‌اندازی شده است.

وی افزود: ما مجموعه‌های مختلفی در دستگاه ورزش و جوانان داریم و باید این سامانه را داشته باشیم و بحث شفافیت یکی از بحث‌های مهم در دستگاه‌های اجرایی است و این باعث می‌شود تا اعتماد مردم را جلب کنیم و این زمانی رخ می‌دهد که اقدامات ما شفاف باشد.

او در پایان درباره اثرات شفافیت اقدامات گفت: وقتی بقیه بدانند که سالم کار می‌کنیم، امور با اثربخشی خوبی پیش می‌رود و تلاش کردیم این شفافیت را دنبال کنیم. آیین رونمایی از سامانه سوت‌زنی، یکی از کار‌هایی است که در مبارزه با فساد صورت می‌گیرد و من از زحمت‌کشان این سامانه تشکر می‌کنم.

در ابتدای این آیین، معاون توسعه مدیریت و منابع در خصوص کارکرد‌های سامانه و سرپرست مرکز فناوری و اطلاعات وزارت ورزش و جوانان درباره نحوه دسترسی مخاطبان به آن توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روبینیو: محکومیت به تجاوز؟ اگر یک ایتالیایی سفید پوست بودم، تبرئه می‌شدم!
  • استاد دانشگاه صنعتی شریف، نماینده ایران در بانک جهانی شد
  • وکیل: توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد
  • توماج صالحی از یک اتهام تبرئه شد
  • درخواست صندوق بین المللی پول از پاکستان برای افزایش مالیات‌ها
  • وزیر ورزش و جوانان: سامانه سوت‌زنی در مبارزه با فساد است
  • واکنش رشیدی کوچی به ماجرای سند جنجالی صدیقی
  • رئیس احزاب مخالف نتانیاهو: به یاد داریم چه کسی حماس را ایجاد کرد و به تامین مالی آن پرداخت
  • بن سلمان، نخستین میهمان خارجی دولت جدید پاکستان
  • تایید محکومیت عباس جدیدی پس از شکایت علیرضا دبیر /اتهام: توهین به رییس فدراسیون کشتی