Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوحه – ایرنا – پایگاه اطلاع رسانی 'خلیج آنلاین' فاش کرد که رژیم امارات با هدایت و حمایت دولت آمریکا میزبان نشست های مخفیانه برای تغییر ماهیت فلسطین است .

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا ، این پایگاه خبری در گزارشی اختصاصی نوشت : همزمان با تلاش های مصر برای دستیابی به آتش بس طولانی مدت در باریکه غزه ، برخی دولت های عربی دیگر با هدایت دولت 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا دیدارهای محرمانه با هدف تغییر ماهیت فلسطین برگزار می کنند
این گزارش به نقل از منابع دیپلماتیک مصری می افزاید : در دیدارهای مخفیانه ابوظبی شماری از مسئولین دولت ترامپ و برخی شخصیت های فلسطینی مقیم خارج که با محمود عباس اختلاف دارند ، شرکت دارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این منابع که به دلیل حساسیت جایگاه آنها حاضر به افشای نام خود نشدند به این پایگاه خبری گفتند : تاکنون دستکم سه جلسه تحت نظارت آمریکا برگزار شده است که در آن برخی مسئولین اماراتی ، سعودی ، مصری و همچنین شخصیت های معارض فلسطینی شرکت داشته اند.

*** پرونده های مهم
به گفته این منابع در دیدارهای مورد اشاره هیچ فردی از جانب دولت فلسطین یا جنبش فتح که ریاست آنها را 'محمود عباس' بر عهده دارد ، شرکت نداشتند و این به آن معناست که این نشست ها با مواضع فلسطینی در مورد برخی مسایل از جمله طرح 'معامله قرن' در تضاد است .
این منابع در پاسخ به سئوال الخلیج آنلاین درباره پرونده های مهم که در این نشست های مخفیانه بررسی می شود ، گفتند : سفر' جراد کوشنر' و 'جیسون گرینبلات' فرستادگان ترامپ که ماه ژوئن گذشته برای جلب موافقت کشورهای عربی نسبت به معامله قرن به منطقه آمدند ، موفقیت آمیز نبود و آنها نتوانستند سران برخی کشورهای عربی از جمله اردن را قانع کنند.
به گفته این منابع دولت آمریکا در جستجوی راههای دیگری برای همکاری با دولت های عربی دوست خود و حامیان معامله قرن از جمله عربستان و امارات است تا از این راه بتواند یک پایگاه عربی حامی معامله قرن ایجاد و تغییر ماهیت فلسطین را رقم بزند. چنانکه تاکنون هیچ یک از تصمیم های ترامپ در دوره اخیر درباره فلسطین از جمله در رابطه با قدس ، آوارگان و بسته شدن دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن با کوچک ترین مخالفت دولت های عربی مواجه نشده است موضوعی که ترامپ را تشویق کرده است تا 70 درصد از بندهای معامله قرن را بدون اعلام رسمی اجرا کند.
این گزارش در ادامه می افزاید : 'صائب عریقات ' دبیرکمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین 16 سپتامبر (25 شهریور) جاری در یک گفت وگوی تلویزیونی تایید کرد که دولت آمریکا در عمل 70 درصد از بندهای معامله قرن را از طریق شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، انتقال سفارت آمریکا به این شهر و قطع کمک های مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اجرا کرده است .
ترامپ از زمان به دست گرفتن مقام ریاست جمهوری تصمیمات زیادی برای تضعیف قضیه فلسطین گرفته است که اولین آن شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسراییل و توقف کمک های کشورش به آنروا بود و اگرچه طرح جدید دونالد ترامپ برای حل منازع فلسطین موسوم به معامله قرن به طور گسترده بر زبان ها افتاده است اما هنوز ابهامات زیادی در مورد جزییات آن وجود دارد.

*** مانع عادی سازی روابط
منابع دیپلماتیک مصری تاکید کردند : با وجود برخی روابط و دیدارهای مخفیانه کشورهای عربی با اسراییل ، بعضی کشورهای عربی مواضع تند فلسطینی ها در رد معامله قرن و بازگشت به روند صلح با اسراییل را مانع عادی سازی روابط با دولت اشغالگر می دانند.
آنها گفتند که برخی مسئولین عربی ماه گذشته مخفیانه به رام الله رفتند و با محمود عباس در مقر او دیدار کردند و از خواستند از روابط خود برای گفت وگوهای مجدد با اسراییل که از سال 2014 متوقف شده است ، کوتاه بیاید اما این مسئله با مخالفت رییس تشکیلات خودگردان روبرو شده است .
کشورهای عربی، مخالفت طرف فلسطینی را مانعی بر سر راه پیشبرد طرح های سیاسی ، اقتصادی و امنیتی با رژیم صهیونیستی می دانند و به همین دلیل در پی راهکارهایی برای کنار گذاشتن کامل مسئله فلسطین هستند.
منابع دیپلماتیک گفتند : در نشست های ابوظبی درباره چگونگی اعمال فشار بر فلسطینی ها برای تغییر مواضع سیاسی آنها نسبت به اسراییل و ایالات متحده و تغییر نگاه فلسطینی ها متناسب با طرح های عادی سازی مورد نظر آنها از جمله نزدیکی بیشتر به رژیم اشغالگر ، تصمیم گیری می شود.
بر اساس پیش بینی این منابع دیدارهای محرمانه در آینده به صورت گسترده تر انجام خواهد گرفت و مقامات رژیم صهیونیستی هم به اعضای آن اضافه می شوند.
حکومت فلسینی تماس های سیاسی خود با دولت آمریکا را از دسامبر 2017 و بعد از تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت فلسطین قطع کرده است با این وجود اعضای دولت ترامپ طی ماهای اخیر سفرهای متعددی به کشورهای خاورمیانه برای اجرای معامله قرن که از سو برخی کشورهای مانند عربستان و مصر حمایت می شود ، انجام داده اند .
خاورم**1508*1859

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي امارات فلسطين معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست بین المللی «فلسطین، قطب‌نمای وحدت اسلامی» برگزار می‌شود

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب ، در این نشست قرآنی بین المللی که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار می‌شود، اندیشمندانی چون مولوی اسحاق مدنی، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید مختار حسین جعفری، مدیر حوزه علمیه امام باقر کشمیر هندوستان، شیخ عبدالله جبری، دبیرکل جنبش امة لبنان، حجت الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام اسماعیل دانش، دکترای فلسفه و کلام اسلامی از افغانستان، سیده وجیهه زهرا نقوی، مدیر حوزه علمیه خدیجه الکبری پاکستان ، شیخ تیجانی عمر غونی محمد، رئیس مرکز قرآنی ولایت برنو نیجریه به سخنرانی خواهند پرداخت.

دبیری این نشست را که فردا یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵ آغاز می‌شود، عظیم محمود آبادی بر عهده خواهد داشت.

این نشست بین المللی به صورت زنده از طریق لینک live.taqrib.ir برای علاقه‌مندان پخش خواهد شد.
  انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای توافقنامه استراتژیک میان مصر و اتحادیه اروپا
  • ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم
  • جهاد امری فطری برای عموم موجودات است/جهاد اسلامی ماهیت توحیدی دارد
  • (عکس) زندگی مخفیانه و مرموز یک بچه اژد‌ها
  • هراس دولت‌های عربی از انقلاب‌های مردمی
  • نشست بین المللی «فلسطین، قطب‌نمای وحدت اسلامی» برگزار می‌شود
  • نشست هماهنگی مقامات حماس و انصارالله
  • دلایل آغاز طوفان‌الاقصی از زبان مقام سابق عربی
  • فعال شدن گسل ژئوپلیتیکی در فلسطین اشغالی
  • در دیدار میان گروه‌های مقاومت فلسطین با جنبش انصارالله چه گذشت؟