Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:43:43 GMT

بیشتر حوادث رانندگی در 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۵۵۶۷

بیشتر حوادث رانندگی در 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد

کرج- ایرنا- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز اعلام کرد که بیشتر حوادث رانندگی در 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد که شتاب و نداشتن تمرکز رانندگان ازعوامل این حوادث است .

عباس صفری شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: عدم برنامه ریزی مناسب برای سفر، نداشتن تمرکز و بی توجهی رانندگان به جلو از دیگر عوامل خطر ساز و حادثه ساز محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: براین اساس بخش عمده ای از تصادف ها در محورهای مواصلاتی البرز متاثر این عوامل بوده که ضرورت دارد رانندگان به این موارد توجه بیشتری کنند.
صفری گفت: چند فقره تصادف در ورودهای استان البرز رخ داد که در یکی از این حوادث واژگونی خودرو پرشیا به مرگ 3 نفر و مصدومیت 3 نفر دیگر از سرنشینان آن انجامید.
وی به وضعیت راه های البرز اشاره کرد و افزود: با توجه به بارش های پراکنده شب گذشته و امروز، راه های مواصلاتی استان لغزنده است .
معاون راهداری البرز اظهار داشت: اولین بارش ها به سبب اینکه سطح جاده ها آغشته به روغن و موادسوختی است ، سبب لغزندگی راه ها می شود که باید رانندگان با سرعت مناسب حرکت کنند.
وی با اشاره به روزهای پایانی فصل تابستان و تعطیلات ایام محرم گفت: از فردا پنجشنبه شاهد بازگشت گسترده مسافران به استان های البرز و تهران خواهیم بود و ضرورت دارد رانندگان تقسیم سفر را مورد توجه قرار دهند.
صفری پیش بینی کرد که از فردا ظهر و پس فردا جمعه ترافیک خودروها در خط شمال به جنوب جاده کرج-چالوس سنگین شود.
استان البرز یکهزارو 450 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد، 18 درصد ترافیک راه های کشور در جاده های این استان است .
7410

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تصادف 30 كيلومتري ها راهداري البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی

‌مهدی مهرور در گفت وگو با خبرنگار مهر از آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی خبر داد و بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز عنوان کرد: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، فراهم کردن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی مطرح کرد: به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه‌ها و مسیل های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی یا هرگونه حادثه احتمالی، بر مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی و شرکت‌های خدماتی در حالت آماده باش باشند.

مهرور گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند و تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف پاک کن و وسایل ارتباطی را به همراه داشته باشند.

کد خبر 6097254

دیگر خبرها

  • یک افسر روسی، مسئول آموزش رانندگان در تهران قدیم!
  • وقوع ۵ حادثه رانندگی در استان سمنان/ یک نفر جان باخت
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • احتمال ریزش سنگ، با بارش باران در جاده چالوس
  • احتیاط کنید؛ جاده کرج-چالوس بارانی است
  • بارش باران و احتمال ریزش سنگ در جاده چالوس
  • بارش باران در محورهای البرز/خطر ریزش سنگ در جاده چالوس