Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@05:43:54 GMT

مهاباد در تاسوعای حسینی به سوگ نشست

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۵۵۷۰

مهاباد در تاسوعای حسینی به سوگ نشست

مهاباد- ایرنا- مردم مهاباد همزمان با نهمین روز از ماه محرم /تاسوعای حسینی(ع)/ با برگزاری آیین های مختلف عزاداری به یاد مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا به سوگ نشستند.

به گزارش ایرنا، اقشار مختلف مردم سنی و شیعه این دیار امروز /چهارشنبه/ در قالب دسته های عزاداری و سینه زنی با حضور در خیابان های این شهر، تکایا و مساجد در غم جانگداز سید و سالار شهیدان (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) و شهدای دشت کربلا به سوگواری پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دسته ها و هیات های سینه زنی و زنجیرزنی از اقشار مختلف مردم در حالی که لباس های سیاه بر تن داشتند با حضور در این اماکن مقدس با سینه زنی بر مظلومیت شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.
عزاداران مهابادی در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش امروز در روز تاسوعای حسینی به عزاداری پرداختند.
مردم این خطه با آغاز ماه محرم در کوچه ها و محلات شهر هیات های عزاداری برپا کرده و عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با حضور در این هیات ها به یاد شهدای مظلوم دشت کربلا به عزاداری می پردازند.
همچنین افراد زیادی هستند که از روز اول محرم با پخش خرما و چای و شربت از عزاداران و سوگواران پذیرایی می کنند.
گزارش های رسیده از سایر نقاط جنوب استان حاکی است که مردم شهرهای مختلف نیز از ساعت اولیه امروز با راه اندازی هیات های عزاداری و سینه زنی ‌و زنجیر زنی یاد سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت را گرامی داشته اند.
عزاداری برای امام حسین (ع) در مهاباد و سایر شهرهای کردنشین جنوب آذربایجان غربی شیعه و سنی نمی‌شناسد و مردم اهل سنت نیز پا به‌ پای شیعیان برای ذکر مصیبت‌های امام حسین (ع) در این ایام عزاداری می‌کنند.
ماه محرم و به ویژه تاسوعا و عاشورا برای اهل سنت بخاطر شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایشان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
در این روز مردم اهل سنت با خیرات و انفاق به ایتام ارادت خود را به امام حسین (ع) و یارانش نشان می‌دهند؛ از برگزاری مراسم جشن و شادی خودداری می‌کنند و به تلاوت قرآن پرداخته و در مساجد حضور پیدا می‌کنند.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است، در این شهرستان مسلمانان اهل تسنن و تشیع با وحدت و برادری در کنار هم زندگی می کنند.
6185/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي محرم تاسوعا عزاداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۵۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تب و تاب بازار مهاباد در یک قدمی نوروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، نوروز حالا در یک قدمی است و بازار مهاباد روزهای پر تب و تابی را سپری می‌کند.

شور و هیجان مردم از گوشه گوشه شهر به چشم می‌خورد تا در واپسین روزهای سال که از خوش اقبالی با بهار قرآن همزمان شده، با خریدهای نوروزی به استقبال سال نو بروند.

این شور و حال همیشه خوب است، چه برای خریداران و چه فروشندگان، از هر صنفی که باشد این روزها بهره خود را به اندازه نیاز از بازار عید برده، چه ماهی فروش کنار خیابان باشد که با رقص ماهی قرمز عید بر سر سفره مردم هنرنمایی می‌کند، چه عود و فشفشه و یا پوشاک، آجیل و شیرینی فروشی و سبزه عید...

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تب و تاب بازار مهاباد در یک قدمی نوروز
  • مبلغ قرارداد سید حسین را دو برابر کنید!
  • نشست «اربعین؛ نقطه تعالی انصاراللهی مقاومت» برگزار می شود
  • غلامپور و سیدحسین در جشن کلین‌شیت(عکس)
  • مهره مخفی گلزنی استقلال برابر هوادار!
  • برگزاری مراسم عزاداری امام علی(ع) در پیاده راه فرهنگی رشت
  • آمادگی مازندران برای تحقق رشد اقتصادی ۱۲ درصدی
  • مجتبی حسینی: چالش‌های داوری امسال خیلی به آلومینیوم ضربه زد
  • حاج صادق آهنگران به تماشای تئاتر نشست
  • یاد شهدا، چراغ راه آینده است