Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@06:34:42 GMT

بیشتر حوادث رانندگی در 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۵۵۷۲

بیشتر حوادث رانندگی در 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد

عباس صفری شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: عدم برنامه ریزی مناسب برای سفر، نداشتن تمرکز و بی توجهی رانندگان به جلو از دیگر عوامل خطر ساز و حادثه ساز محسوب می شود.
وی ادامه داد: براین اساس بخش عمده ای از تصادف ها در محورهای مواصلاتی البرز متاثر این عوامل بوده که ضرورت دارد رانندگان به این موارد توجه بیشتری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صفری گفت: چند فقره تصادف در ورودهای استان البرز رخ داد که در یکی از این حوادث واژگونی خودرو پرشیا به مرگ 3 نفر و مصدومیت 3 نفر دیگر از سرنشینان آن انجامید.
وی به وضعیت راه های البرز اشاره کرد و افزود: با توجه به بارش های پراکنده شب گذشته و امروز، راه های مواصلاتی استان لغزنده است .
معاون راهداری البرز اظهار داشت: اولین بارش ها به سبب اینکه سطح جاده ها آغشته به روغن و موادسوختی است ، سبب لغزندگی راه ها می شود که باید رانندگان با سرعت مناسب حرکت کنند.
وی با اشاره به روزهای پایانی فصل تابستان و تعطیلات ایام محرم گفت: از فردا پنجشنبه شاهد بازگشت گسترده مسافران به استان های البرز و تهران خواهیم بود و ضرورت دارد رانندگان تقسیم سفر را مورد توجه قرار دهند.
صفری پیش بینی کرد که از فردا ظهر و پس فردا جمعه ترافیک خودروها در خط شمال به جنوب جاده کرج-چالوس سنگین شود.
استان البرز یکهزارو 450 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد، 18 درصد ترافیک راه های کشور در جاده های این استان است .
7410
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت آزاد راه استان البرز بزرگراه تصادف محورهای مواصلاتی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش «چشم به راهیم» با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای در خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: هدف از اجرای پویش «چشم به راهیم» ارتقای ایمنی در محورهای مواصلاتی خوزستان، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای از طریق توقف کاربران جاده‌ای و رانندگان در حاشیه راه‌ها به ویژه در مجتمع‌های خدمات رفاهی و ارائه آموزش‌های عمومی در خصوص فرهنگ ترافیکی است.

محمد جولانژاد در آیین آغاز پویش «چشم به راهیم» نوروز ۱۴۰۳ که امروز (۲۷ اسفندماه) در مجتمع خدماتی رفاهی کارون واقع در کیلومتر ۶ آزادراه خلیج فارس برگزار شد، اظهار کرد: هدف از اجرای این پویش ارتقای ایمنی در محورهای مواصلاتی خوزستان، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای از طریق توقف کاربران جاده‌ای و رانندگان در حاشیه راه‌ها به ویژه در مجتمع‌های خدمات رفاهی و ارائه آموزش‌های عمومی در خصوص فرهنگ ترافیکی است. با انجام این اقدامات توسط همه ارگان‌های خدمات‌رسان می‌توانیم نوروز بدون حادثه را متصور باشیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به وجود ۶۴ مجتمع خدمات رفاهی در محورهای مواصلاتی خوزستان افزود: امسال افتتاح ۱۰ مجتمع خدمات رفاهی در راستای تسهیل تردد کاربران جاده‌ای توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شده است. بنابراین این اقدام و افزایش استراحت کاربران جاده‌ای، نقش موثری در کاهش تصادفات رانندگی خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: خط کشی، نصب علائم و تجهیزات ترافیکی، اجرای فاز میانی راه‌ها، نصب ۶۰ سامانه ثبت تخلف از دیگر اقدامات انجام‌شده برای کاهش تصادفات رانندگی بوده است.

جولانژاد بیان کرد: امسال مجموع این سامانه‌ها در محورهای مواصلاتی به ۱۶۳ عدد رسیده است که اثربخشی زیادی در کاهش تصادفات خواهند داشت. این سامانه‌ها سرعت لحظه‌ای و سرعت متوسط را ثبت می‌کنند. همچنین سرعت بین دو سامانه ثبت تخلف نیز محاسبه می‌شود و اگر نسبت به سرعت مجاز افزایش سرعت رخ داده باشد، به عنوان تخلف جاده‌ای ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به تاثیر ارائه آموزش‌های فرهنگ ترافیکی در کاهش تصادفات گفت: ۴۰ درصد از تلفات جاده‌ای، مربوط به سرنشینان خودرو است که در این آموزش‌ها سعی می‌شود نقش سرنشینان و همراهان سفر برای کاهش تصادفات تبیین شود تا بدانند می‌توانند چه اثربخشی بر راننده داشته باشند و با رعایت ضوابط و مقررات راهنمایی رانندگی تصادفات کاهش یابد.

سرهنگ سعید رحیمی رییس پلیس راه خوزستان نیز در این آیین اظهار کرد: هدف از اجرای این پویش این است تا با هم‌افزایی جامعه، سفرها را برای هموطنان ایمن کنیم که این موضوع مستلزم همکاری همه رانندگان و مسافران نوروزی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در ایام نوروز به دلیل افزایش تردد در جاده‌های خوزستان و طی مسافت‌های طولانی و خستگی و خواب آلودگی طبیعتا مخاطرات در رانندگی افزایش می‌یابد.بنابراین در این پویش، ایستگاه‌های سلامتی نیز راه‌اندازی شده‌اند تا رانندگان در این محل‌ها استراحت کنند. علاوه بر این آموزش‌هایی به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: در ایستگاه عبرت صحنه تصادف فوتی دلخراش در سطح استان برای مردم به نمایش گذاشته می‌شود تا بدانند بی احتیاطی، بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی و سهل انگاری در رانندگی عواقب بسیار خطرناک و جبران ناپذیری خواهد داشت.

رحیمی عنوان کرد: در حال تلاش هستیم با حضور در سطح راه‌های خوزستان پیام رانندگی ایمن را به همه رانندگان صادر کنیم. امیدواریم مردم این پیام ایمنی را برای اجتناب از حادثه دریافت کنند تا این ایام را به سلامتی پشت سربگذاریم.

وی افزود: متاسفانه در ۴۸ ساعت گذشته طرح نوروزی، تصادفات فوتی دلخراشی داشتیم که برای ما نگران کننده هستند.

انتهای پیام

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جاده‌ها و محور‌های استان همدان لغزنده و ترافیک پرحجم است
  • خطر ریزش سنگ و پرهیز از سفرهای غیر ضرور در جاده کرج - چالوس
  • افزایش تلفات رانندگی درمحورهای جنوب استان کرمان
  • آمار عجیب مرگ‌ومیر تصادف جاده‌ای در سه روز گذشته/ ۱۱۰ کشته در جاده های کشور
  • آمار عجیب مرگ‌ومیر تصادف جاده‌ای در سه روز گذشته
  • طی ۳ روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست
  • آغاز پویش «چشم به راهیم» با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای در خوزستان
  • افزایش جریمه‌های رانندگی ارتباطی به معیشت مردم ندارد
  • جاده‌های البرز لغزنده است
  • بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد