Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-19@02:10:20 GMT

کربلا آماده میزبانی میلیون‌ها زائر +عکس

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۵۵۷۸

کربلا آماده میزبانی میلیون‌ها زائر +عکس

شورای استانداری استان کربلاء با اعلام آمادگی این استان از جوانب مختلف برای میزبانی از میلیون‌ها زائر امام حسین علیه‌السلام، از آمادگی برای برگزاری مراسم عزاداری روز عاشوراء خبر داد.

خبرگزاری فارس: «ماجد المالکی» عضو شورای استانداری کربلای معلی از فراهم شدن همه مقدمات برای برگزاری مراسم عزاداری در روز عاشوراء خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش «عین العراق»، این مسئول عراقی گفت: استان کربلا همه مقدمات و آمادگی‌های خدماتی و امنیتی را برای میزبانی از میلیون‌ها زائر در روز عاشوراء که روز پنجشنبه است، انجام داده است.

به گفته عضو شورای استانداری کربلاء، «وضعیت امنیتی کربلا باثبات است و همه چیز تحت کنترل قرار دارد و هیچ نگرانی بابت نفوذ‌های امنیتی وجود ندارد. دستگاه‌های امنیتی بیدارند و طرح امنیتی قدرتمندی برای ناکام گذاشتن طرح‌های تروریستی آماده شده است».

مردم سوگوار از داخل و خارج از عراق فردا پنجشنبه در شهر کربلاء و در حرم امام حسین علیه‌السلام و حضرت اباالفضل العباس سلام‌الله علیه، مراسم سوگواری بر پا می‌کنند.

تأمین کمربند امنیتی دوم کربلاء

روز سه‌شنبه، سرلشگر «علی الحمدانی» فرمانده «عملیات فرات میانه» وابسته به الحشد الشعبی اعلام کرد که این نیرو در تأمین امنیت شهر کربلا همزمان با روز عاشوراء مشارکت دارد.

الحمدانی با بیان اینکه الحشد الشعبی با هماهنگی نیرو‌های امنیتی موفق شده است که کمربند امنیتی دوم را برای شهر مقدس کربلاء تأمین کند، تصریح کرد که نیرو‌های او در کنار نیرو‌های امنیتی، طرح امنین مخصوص عاشوراء و اربعین حسینی را اجرا می‌کند تا امنیت زائرانی که به کربلا می‌آیند، فراهم شود.

همچنین روز گذشته گروه‌های مختلف، در بین‌الحرمین و در حرم امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام مراسم سوگواری محلی برگزار کردند.

منبع: فردا

کلیدواژه: کربلا مراسم عزاداری عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده‌های گلستان، آماده میزبانی از مسافران نوروزی

عادل مصدقی با اشاره به برنامه ریزی‌های نوروزی انجام شده برای نوروز ۱۴۰۳ در جاده‌های استان، گفت: همه ساله و در مناسبت‌های مختلف به خصوص تعطیلات نوروزی شاهد تردد انبوهی از خودرو‌ها و مسافران در سطح راه‌های ارتباطی کشور و استان هستیم که علاوه بر ایجاد ترافیک در راه‌های ارتباطی موجب سوانح جاده‌ای بی شماری می‌شود که متاسفانه آمار تلفات جاده‌ای آن سال به سال بالاتر می‌رود.

مصدقی ادامه داد: گلستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و برقراری ارتباط با استان کشور در ایامی مثل تعطیلات نوروزی، میزبان میلیون‌ها خودرو و مسافری است که علاوه بر گردشگری در استان، از گلستان به سایر استان‌ها عزیمت می‌کنند.

۳۰ گشت راهداری گلستان در طرح نوروزی فعال هستند


معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: ۳۰ گشت راهداری استان با ۳۵۰ راهدار در طرح نوروزی در سطح جاده‌های ارتباطی استان مستقر و آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.

سلیم اصغری با توجه به استقرار این تعداد گشت راهداری در محور‌های استان اظهارداشت: همه همکاران راهداری در کنار پلیس راه با رصد لحظه‌ای محور‌ها مشغول خدمت رسانی خواهند بود و تمهیدات لازم برای زمان‌های پیک سفر برنامه ریزی شده است.


وی بیان کرد: اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گلستان به منظور ارتقای سطح ایمنی، نظارت و کنترل مسیر‌های ارتباطی استان و انجام به‌موقع و سریع عملیات راهداری فعالیت‌های گسترده‌ای را برای تعطیلات نوروزی در دست اقدام دارد.


اصغری تصریح کرد: طرح نوروزی راهداری استان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد، در این ایام ۲۳ راهدارخانه، آمادگی کامل جهت خدمات رسانی به مهمانان نوروزی را دارند.


وی با اشاره به اینکه این اداره‌کل از تمام توان و ظرفیت خود استفاده خواهد کرد تا خدمت‌رسانی مطلوبی را در ایمنی عبور و مرور مسافران نوروزی، در ایام طرح داشته باشد، یادآورشد: امید است رانندگان در ایام تعطیلات نوروزی با دقت به علائم نصب شده در جاده که زبان گویا هستند و همچنین با رعایت سرعت مطمئنه و قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز تصادفات جاده‌ای پیشگیری و سفری امن و خاطره انگیز برای خود و خانواده فراهم کنند.


اصغری خاطرنشان کرد:مسافران گلستانی می‌توانند برای اطلاع از طول مسیر، وضعیت جوی و ترافیک مسیر با سامانه گویای ۱۴۱ در تماس باشند و یا از طریق سایت www.۱۴۱.ir از وضعیت مسیر با خبر شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • استان سمنان آماده اسکان و پذیرایی از ۵۰ هزار مسافر و زائر است
  • استان سمنان آماده اسکان و پذیرایی ۵۰ هزار مسافر و زائر است
  • رودسر آماده میزبانی از مسافران نوروزی است
  • حملات نیرو‌های ارتش افغانستان به پایگاه‌های نظامی پاکستان
  • اهواز آماده میزبانی از مهمانان نوروزی
  • قم روزانه ظرفیت اسکان ۶۰ هزار زائر را دارد
  • آمادگی قم برای میزبانی از زائران و مسافران نوروزی 
  • جاده‌ های گلستان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است
  • جاده‌های گلستان، آماده میزبانی از مسافران نوروزی
  • اثر جهانی قره‌کلیسا چالدران آماده میزبانی از مسافران