Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@22:04:23 GMT

امضای توافق نظامی میان کره شمالی و کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۵۹۲۹

امضای توافق نظامی میان کره شمالی و کره جنوبی

جهان > آسیا و اقیانوسیه - همشهری آنلاین:
در جریان دومین روز دیدار رهبر کره شمالی و رئیس جمهور کره جنوبی توافقی نظامی میان دو کشور امضا شد و رهبر کره شمالی وعده داد که به زودی به سئول سفر کند.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، امروز،  چهارشنبه 28 شهريور، دومین روز مذاکرات کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و "مون جه این" رئیس جمهور کره جنوبی در پیونگ یانگ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این دیدار توافقی نظامی میان کره شمالی و کره جنوبی امضا شد دو طرف تصمیم گرفته‌اند از ابتدای نوامبر پیش رو رزمایش نظامی در نزدیکی خط مرز نظامی دو کشور را متوقف کنند.

بر اساس این خبر در سندی که در پیونگ یانگ امضا شده است دو کشور بر توقف رزمایش‌های توپخانه‌ای گسترده و پرواز‌های نظامی در نزدیکی مناطق خلع سلاح شده توافق کردند.

به این ترتیب قرار است در زمانی که این توافق اجرایی می‌شود همه پروازهای جنگنده های نظامی دو کشور در منطقه خلع سلاح شده متوقف شود.

رهبر کره شمالی وعده داده که به زودی به سئول سفر کند و توافقی در خصوص این سفر در بیانیه مشترک دو کشور گنجانده شده و قرار شده تا رهبر کره شمالی به دعوت مون جهاین رئیس جمهور کره جنوبی به سئول سفر کند.

کره شمالی وعده داده است که یکی از میدان‌های موشکی خود را تحت نظارت کارشناسان خارجی قرار دهد و تأسیسات هسته‌ای یونگ بیون را کاملا تعطیل کند. در این بیانیه آمده: طرف شمالی بر اساس روح بیانیه مشترک با آمریکا تصمیم گرفته اقدامات اضافی  مانند تعطیلی کامل تأسیسات هسته‌ای یونگ بیون، اتخاذ کند.

در همین زمینه: استقبال اون از این در پیونگ‌یانگ بیانیه کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی درباره دیدار این با اون این با پرواز مستقیم به دیدار اون می‌رود کره شمالی و کره جنوبی | ایجاد اداره ارتباطات پیش از دیدار سوم

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۵۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک رسانه آلمانی جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین را فاش کرد.

روزنامه آلمانی «دی ولت» در گزارشی اعلام کرد که روسیه و اوکراین در بهار ۲۰۲۲ به توافق صلح نزدیک بودند. در آن توافق کی یف آماده تعهد به بی طرفی بود. با این حال اصرار مسکو بر اینکه اوکراین، زبان روسی را دومین زبان رسمی خود قرار دهد یکی از موانع بود.

این روزنامه آلمانی با استناد به یک سند ۱۷ صفحه‌ای به تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۲، مدعی شد که توافقی میان مسکو و کی یف انجام شده بود و قرار بود هرگونه اختلاف باقی مانده در نشست بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و همتای اوکراینی وی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به نوشته این رسانه آلمانی، بنا به مفاد این توافق اوکراین متعهد به بی‌طرفی دائم می‌شد و موافقت می‌کرد که به سلاح‌ها و نیروهای خارجی اجازه ورود به این کشور را ندهد. همچنین کی یف بنا به توافق مذکورتضمین می‌کرد که مانورهای نظامی با دیگر کشورها برگزار نخواهد کرد.

در مقابل، روسیه متعهد می‌شد که دیگر به اوکراین حمله نکند و کی‌یف می‌توانست تضمین‌های امنیتی را از آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین دریافت کند.

کد خبر 6090259

دیگر خبرها

  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • جمعی از معلمان سراسر کشور چهارشنبه با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست