Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:44:25 GMT

امتی که عاشورایی باشد روی ذلت را نخواهد دید

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۵۹۵۴

امتی که عاشورایی باشد روی ذلت را نخواهد دید

مشهد- ایرنا- امام جمعه موقت تهران گفت: امتی که همچون ملت ایران عاشورایی باشد روی ذلت را نخواهد دید و همه توطئه های دشمنان چنین ملتی به فضل الهی خنثی خواهد شد.

آیت الله سید احمد خاتمی چهارشنبه شب در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: سیدالشهدا (ع) 2 سفارش مهم کرده اند یکی این که از ظلم به کسی که جز خدا پناهی ندارد بترسیم و دیگر آن که بر روی حرف و حرکت حق، صبر و ایستادگی کنیم اگر چه تلخ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: سفارش بر ایستادگی و صبر در راه حق، نسخه نجات بخش امروز نظام اسلامی ماست و این وعده خداوند است که می فرماید اگر صبر و تقوا پیشه کنید حیله دشمنان به شما ضرری نمی رساند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اینکه گفته می شود حضرت امام حسین (ع) در شب عاشورا با عمر سعد مذاکره کردند، تفسیر نادرستی است زیرا مذاکره نوعی بده بستان است در حالی که حضرت امام حسین (ع) آن شب فقط عمر سعد را نصیحت کردند.
آیت الله خاتمی افزود: مذاکره با دشمن و کوتاه آمدن از اصول با فرهنگ نبوی، علوی و حسینی سازگار نیست و فرهنگ حسینی فریاد 'هیهات من الذله' است.
وی اظهار داشت: از درسهای عاشورا اهمیت حق الناس است که حتی موجب محرومیت افراد از بودن در رکاب امام زمان خود می شود چرا که حضرت امام حسین (ع) صبح عاشورا به یکی از یاران خود فرمودند با صدای بلند جار بزند که کسی که حق الناس بر گردن دارد نمی تواند همراه با من بماند.
امام جمعه موقت تهران گفت: حق الناس تنها به امور مادی و اقتصادی خلاصه نمی شود بلکه به عنوان مثال اگر انسان هر خبر دروغی را که در باره افراد شنید بلافاصله منتشر کند، نوعی حق الناس بر گردن دارد.
وی افزود: حضرت امام حسین (ع) و یارانش صبح عاشورا دست کم هشت مرتبه سپاهیان یزید را نصیحت و موعظه کردند لذا از درسهای دیگر عاشورا آن است که باید تلاش و آرزوی ما هدایت انسانها باشد.
آیت الله خاتمی اظهار داشت: از درسهای دیگر عاشورا اقامه نماز اول وقت است چنانکه حضرت امام حسین (ع) در ظهر عاشورا چنین کرد و خدا را شکر می کنیم که این سنت حسینی در کشور ما به صورت باشکوه برگزار می شود که بسیار ستودنی است.
1922/ 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دين امام حسين تاسوعا سيد احمد خاتمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر (ع) روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۶ در مشهد مقدس، حرم مطهر، صحن جامع رضوی، ایوان شرقی باب الهادی علیه السلام افتتاح خواهد شد.

این کارگاه با مشارکت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی و به همت مجمع جهانی حضرت علی الزمان (عج) با هدف آماده سازی لباس برای شیرخوارگان شرکت کننده در مراسم شیرخوارگان حسینی که در اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود، برپا خواهد شد.

در این کارگاه، بانوان نیکوکار و عاشق اهل بیت (ع) با دستان پرمهر خود اقدام به دوخت لباس برای شیرخوارگان حسینی می‌کنند.

مردم متدین و شهیدپرور مشهد مقدس و نیز زائران آستان ملکوتی حضرت رضا (ع) می‌توانند جهت شرکت در این کارگاه و کمک به تهیه لباس برای شیرخوارگان حسینی به مکان یاد شده در تاریخ و زمان مقرر مراجعه نمایند.

امید است با همت و تلاش این بانوان نیکوکار، لباس‌های شیرخوارگان حسینی با عشق و ارادت به اهل بیت (ع) تهیه و در اختیار خانواده‌های آنها قرار گیرد.

کد خبر 6087276

دیگر خبرها

  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود.
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود