Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در مراسم سوگواری شب عاشورای حسینی در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره)، ضمن عرض تسلیت به مناسبت عاشورای حسینی، به دعوت ۱۲ هزار نفر از مردم کوفه از امام حسین (ع) و ­ارسال نامه‌های آن‌ها مبنی بر لیاقت نداشتن یزید برای خلافت بر مسلمانان اشاره کرد و افزود: در آن زمان ۱۲ هزار نامه یا ۱۲ هزار فرستنده نامه از امام حسین­ (ع) خواستند به کوفه رجعت کنند تا رهبری امت اسلامی را بر عهده گیرند تا آینده روشن در انتظار اسلام باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شعار، کار سختی نیست، هزینه ندارد و درآمد و کاسبی نیز دارد، یکی بودن حرف و عمل مهم است، در آن زمان نامه مهم نبود بلکه پای کار امام بودن مهم بود­، خداوند نیز به کسانی که فقط می‌گویند ایمان آورده ایم نگاه نمی‌کند و منتظر عمل آن هاست، باید برای خداوند معلوم شود که چه کسانی شعار می‌دهند و چه کسانی واقعا ایمان آورده اند.

حجت الاسلام علوی افزود: در مرحله امتحان است که شخصیت آدم معلوم می‌شود، همه باید در زمره امتحان قرار بگیریم، از نظر قرآن زندگی عرصه آزمایش است، همه ما روحانیون و غیر روحانیون باید امتحان شویم، امتحان ما روحانیون مانند انبیا­، دشوارتر از سایران است.

وی با اشاره به نقل قولی از امام صادق (ع) گفت: در میان مردم آن‌هایی که امتحان سخت تری می‌دهند، از انبیا هستند، همانگونه که کنکور دکتری سخت‌تر از لیسانس و کنکور لیسانس سخت‌تر از کاردانی است، باید در عمل ثابت کنیم که انقلابی و حسینی هستیم، حسینی بودن به شعار نیست.

وزیر اطلاعات افزود: فردای قیامت از عمل ما سوال می‌شود، نه از ادعای ما و معمولا امتحانات خداوند با سختی همراه است، اگرچه ابزار آن با خوشی جلوه گر شود.

وی گفت: وقتی به قدرتی می‌رسیم باید امتحان پس بدهیم تا معلوم شود آن قدرت را در راه خدا و خدمت به خلق آن مصرف می‌کنیم یا به مردم ظلم و ستم می‌کنیم، گره گشایی می‌کنیم یا بر درد مردم گره می‌زنیم، امتحان با مال، ثروت و قدرت سخت‌تر از دیگر امتحان هاست، اگر به قدرتی رسیدیم و با آن درنده خویی نکردیم، با مردم با غرور و تکبر رفتار نکردیم و ظلم و ستمگری نکردیم از امتحان سربلند بیرون آمده ایم، حتی در ادعا نیز باید امتحان و سنجش صورت پذیرد نمی‌شود با ادعا در حق امتی ظلم کرد.

وزیر اطلاعات گفت: خداوند می‌فرماید ما شما را با مصائبی ­که امنیت شما را به خطر می‌اندازد و اقتصاد شما را تحت الشعاع قرار می‌دهد، امتحان می‌کنیم.

حجت الاسلام علوی افزود: تحریم، جنگ روانی، سختی مدیریت برای مسئولان کشور و تهدید به جنگ نظامی ابزاری است که دشمنان، مشرکان و صهیونیست‌ها برای ظلم و ستم به ما روا می‌دارند و ما باید با ثابت قدمی و بردباری پشت مسئولان نظام باشیم، تا مسئولان بتوانند در آرامش به درستی تصمیم بگیرند.

وزیر اطلاعات گفت: مسلمانان در مال و جان شان به وسیله توطئه دشمن در خطر قرار می‌گیرند، از مشرکان سختی‌های زیادی به ما خواهد رسید و اگر بردباری کردیم معلوم می‌شود که با معرفت و بصیرت رفتار کرده ایم.

سوگواری شب عاشورای حسینی در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی با حضور هیئات سوگوار و عزادار سیدالشهدا امام حسین (ع) و جمعی از مسئولان کشوری برگزار شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: وزیر اطلاعات سوگواری شب عاشورا حرم امام خمینی عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت برخورد جدی با شرب خبر در جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ،آیت الله حسینی با بیان اینکه شرب خمر از گناهان بزرگ است ، افزود: باید از این گناه دوری کرد تا در جامعه عادی انگاری نشود و نهاد های مرتبط باید با این عمل به جد برخورد کنند.   نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن عواقب دینی و شرعی شرب و خمر گفت: در جامعه اسلامی شراب خواری حرام بوده و فرمان خداوند بر این است که در خصوص این مجالس باید تذکر و جلوگیری شود. وی یا اشاره به آیاتی از قران کریم و توصیه به توجه به رهنمود‌های خداوند در قران گفت: باب توبه و استغفار باز است و کسانی که توبه می‌کنند همه گناهانشان بخشیده و می‌شود و در برخی موارد نیاز به جبران هست و حق مردم باید اداشود و حق الله را باید جبران کرد. آیت الله سید نصیر حسینی در ادامه افزود: توبه تنها استغفار زبانی نیست بلکه باید قلبی و عملی باشد تا این توبه پذیرفته شود. امام جمعه شهر یاسوج در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته گفت: کسانی که با خداوند مخالفت می‌کنند کیفری سخت در انتظار آنهاست و رعایت تقوی و دوری از گناه ضرورت دارد. آیت الله سید نصیر حسینی وجود امام را ضرورتی بر جامعه دانست و گفت: اگر امام نباشد نظام تکوین و تشریع از بین خواهد رفت . وجود امام برای نظام آفرینش حجت است و در کنار قران وجود امام برای هدایت و رفع مسائل لازم و ضروری است. آیت الله حسینی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق (ع) انقلاب بزرگی در مذهب ایجاد و اساتید زیادی برای ترویج دین تربیت کردند، با برشمردن خصوصیات امام ابراز داشت: خداوند است که تاج امامت را بر سر شخص می‌گذارد چرا که امام از خطا‌ها مبرا و مافوق تصورات انسان هاست. وی خصلت دیگر امامان را علم لدنی عنوان کرد و گفت: علم امام متصل به علم الهی است و همه عالم زیر نظر اوست و باید به حجت خداوند ایمان داشته باشیم. آیت الله سید نصیر حسینی با تبریک روز ماما و روز جهانی هلال احمر گفت: امدادگران در لحظات سخت در کنار مردم هستند و از زحمات آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی با شرب خبر در جامعه
  • سهم شهرستان دیر از عوارض آلایندگی کامل پرداخت شود
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • پلیس مفتخر به حمایت مردم فهیم و انقلابی است
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • ۷ سوغاتی خوشمزه زنجان که باید حتماً امتحان کنید
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید