Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المیادین؛ سیدحسن نصرالله در سخنرانی شامگاه چهارشنبه(28 شهریورماه) که به صورت ویدئوکنفرانس در ضاحیه جنوبی بیروت پخش شد، گفت: دولت آمریکا دشمن است، اگرچه برخی لبنان‌های به‌عنوان همپیمان و دوست به آن می‌نگرند.
وی با اشاره به این که آمریکا گروه‌های تکفیری را به منطقه آورد، گفت:  حاکم حقیقی در برخی کشورهای عربی و اسلامی سفیر آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  سیدحسن نصرالله از همکاری میان حزب‌الله و جنبش امل در احیای شب‌های عاشورا در همه مناطق تمجید و از نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی و همه کسانی که در فاهم‌آوردن فضای امنیتی مناسبت برای برپایی مجالس عاشورا مشارکت کردند، تشکر کرد.   به گزارش العالم، دبیرکل حزب الله با اشاره به دشمن بودن دولت آمریکا، تأکید کرد: کسانی که در لبنان با این نظر مخالف هستند آیا می‌توانند دلیلی برای صداقت آمریکایی‌ها بیاورند؟
سیدحسن نصرالله در ادامه سخنان خود به مناسبت عاشورای حسینی گفت: اختلاف درباره دیدگاه نسبت به دولت آمریکا وجود دارد؛ نسبت به کشوری که تصمیم به جنگ و دخالت در امور کشورهای منطقه می‌کند؛ ما به دولت آمریکا به عنوان دشمن می‌نگریم و برخی از کشورهای منطقه آن را دوست و همپیمان می‌دانند.
وی تصریح کرد: به لبنانی‌هایی که دیدگاه متفاوتی از ما نسبت به دولت آمریکا دارند می‌گویم آیا می‌توانید دلیلی برای صداقت آمریکا ارائه دهید؟ آمریکا با گروه‌های تکفیری به منطقه آمد و همپیمانانش در منطقه از تروریست‌ها حمایت کردند.
 سید حسن نصرالله افزود: آمریکا از جنگ در منطقه حمایت و آن را هدایت و عربستان سعودی جنگ ضد مردم یمن را آغاز کرد،  آیا حذف حق بازگشت و لغو آنروا به مصلحت ملت‌های لبنان و فلسطین است؟ آمریکا ملت‌های منطقه را از طریق اعمال تحریم علیه آنان تهدید می‌کند، دولت آمریکا حتی دادگاه جنایی بین‌المللی را محدود نموده است.  
دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به جنگ یمن اظهار داشت: طرف آغاز کننده جنگ ضد یمن، عربستان سعودی است که آمریکا با حمایت از این کشور، جنایات رژیم سعودی را توجیه می‌کند.
 
وی آمریکا را دشمن اصلی منطقه دانست و گفت: آمریکا با تشویق فلسطینیان برای سکونت در لبنان و دوری از زادگاه خود به رژیم اشغالگر صهیونیست خدمت می‌کند.
دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به اتحادیه عرب گفت: آمریکا در امور داخلی شما دخالت می‌کند آیا کسی از شما جرأت دارد بیانیه‌ای صادر و این موضوع را محکوم کند؟ 
وی افزود: مردم عراق توانستند برغم تهدیدها و فشارها، آمریکا را رد کنند، همه باید بدانند دشمن واقعی در منطقه، آمریکا و سیاستهایش است و اسراییل ابزار اجرای این طرح است.
دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: کسی که نمی‌خواهد آمریکا را دشمن بداند باید در برخورد با آن محتاط و هوشیار باشد؛ آنچه در لبنان و منطقه جریان دارد برای تمام لبنانی‌ها سرنوشت ساز است؛ آیا قرارداد ترامپ و شیوه برخورد دولت آمریکا با مسئله فلسطین بر سرنوشت لبنان بی تاثیر است؟ 
نصرالله خطاب به همپیمانان آمریکا در لبنان گفت: اگر داعش در سوریه سیطره می یافت سرنوشت لبنان چگونه بود؟ سرنوشت عراق، اردن و کشورهای عرب چه می‌شد؟ آمریکا اقدام به انتقال داعش و سایر تروریستها به کشورهای مختلف کرد، چه اقدامی می توانست بدتر از این باشد؟
دبیرکل حزب الله لبنان امسال را سال پایان داعش دانست و گفت: طولانی شدن عمر داعش در برخی از مناطق شرق سوریه به خاطر حمایت آمریکاست.   وی توافق روسیه و ترکی پیرامون ادلب را خوب، معقول و دارای نتیجه دانست و پیرامون تحولات شرق فرات اظهار داشت: موضوع شرق فرات مرتبط با تصمیم آمریکاست و از کردها می خواهم به واشنگتن دل نبندند؛آمریکا، اسرائیل و رژیم سعودی در سوریه شکست خوردند.وی توافق روسیه و ترکی پیرامون ادلب را خوب، معقول و دارای نتیجه دانست و پیرامون تحولات شرق فرات اظهار داشت: موضوع شرق فرات مرتبط با تصمیم آمریکاست و از کردها می خواهم به واشنگتن دل نبندند؛آمریکا، اسرائیل و رژیم سعودی در سوریه شکست خوردند.
سیدحسن نصرالله پیرامون تجاوز اشغالگران صهیونیست به سوریه و هدف گرفتن مواضعی در این کشور گفت: بهانه های اسراییلی که برای حمله هوایی به سوریه از آن استفاده می کند، واهی است؛ حملات اسراییل به سوریه به خاطر شکست طرح آمریکایی-سعودی-اسراییلی است، اسراییل می کوشد با جلوگیری از برخورداری سوریه از تونمندی موشکی موازنه بازدارندگی را تحقق بخشد.   
وی افزود: محور مقاومت باید از حملات مکرر اسراییل به سوریه درس گرفته و راه حلی برای آن ایجاد نماید، حمله های اسراییل به سوریه غیرقابل تحمل است و باید از آن جلوگیری نمود، لبنان باید با نقض حریم هوایی‌اش توسط اسراییل مقابله کند.   دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به مسئله بازگشت آوارگان سوری به کشورشان گفت: چه کسی خواستار ایجاد تغییر دموگرافی در لبنان و سوریه است، ما یا کشورها و قدرتهای سیاسی که مانع بازگشت آوارگان می شوند؟     
انتهای پیام 
 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل ایکنا نصرالله آمریکا قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۶۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف قرار گرفت

دریافت 6 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از المنار، مقاومت اسلامی لبنان دوشنبه شب صحنه‌هایی از عملیات روز یکشنبه خود در هدف قرار دادن تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در مرکز نظامی رادار در مزارع اشغالی شبعای لبنان را منتشر کرد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در حمایت از گروه‌های مقاومت و کاهش فشار بر آنها در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 844793 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • خشونت برخاسته از بی‌تفاوتی/تن‌ها راه تامین ثبات در منطقه/انتقام تاکتیکی و تمرین راهبردی
  • تجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف قرار گرفت
  • سفیر اسبق ایران در لبنان: آمریکا تمایلی به افزایش تنش بین ایران و اسرائیل ندارد
  • دمشق: آمریکا و اسرائیل مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه هستند
  • جنگ سایه ایران و اسرائیل علنی شد
  • حملات حزب‌الله لبنان به چندین پایگاه‌ صهیونیست‌ها در جولان اشغالی
  • شهید زاهدی همواره در حال دفاع از نظام و انقلاب بود
  • آمریکا درباره سفر به مناطق مرزی لبنان هشدار داد
  • بیروت: اسرائیل باید از همه اراضی اشغالی لبنان خارج شود
  • سفر السودانی به آمریکا زیر ذره بین گروه‌های مقاومت عراق