Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - عليرضا جهانگيري چهارشنبه شب با تاکيد براينکه اجراي متوازن برجام خواست ايران است از ديگر طرف ها خواست به تعهدات خود عمل کنند.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني وزارت امور خارجه کشورمان، وي در انجمن دويت (De Witte) اظهار کرد: ايران در چارچوب اجراي برجام به تعهدات خود عمل کرده است و اکنون منتظر بقيه طرف ها است که پيشنهادات عملي خود را ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفير جمهوري اسلامي ايران که در جمع نخبگان هلندي اعم از سياستمداران ،تجار ،ديپلمات هاي سابق و روزنامه نگاران سخن مي گفت،اضافه کرد: اجراي همه بندهاي برجام از سوي ايران، نشان مي دهد کشورمان در عرصه بين المللي تعهد پذير و قابل اعتماد بوده و به توافق هاي که امضاء مي کند پايبند است. در مقابل ترامپ با خروج از برجام به همگان ثابت کرد که ناقض حقوق بين الملل است،متاسفانه اين رفتار رئيس جمهوري آمريکا فقط در مقابل برجام نيست،بلکه وي بطور کلي به دنبال تضعيف بسياري از سازمان ها ومعاهدهاي بين المللي است.
جهانگيري سپس اين سئوال را مطرح کرد ،آيا اروپا مي تواند اکنون به ترامپ اعتماد کند درحاليکه وي با کنار گذاشتن برجام 12 سال مذاکره و نقش اتحاديه اروپا را دراين توافق ناديده گرفته است .
وي با اشاره به اينکه آژانس بين المللي انرژي اتمي براي دوازدهمين بار پايبندي جمهوري اسلامي ايران به تعهدات خود در چارچوب برجام را تاييد کرده است ابراز اميدواري کرد، اتحاديه اروپا در پيشنهادات خود به ايران براي همکاري ،تضمين خريد نفت ايران و تعاملات بانکي را نيز در نظر بگيرد.
جهانگيري در پاسخ به سئوالي تصريح کرد: ايران کشوري با 82 ميليون جمعيت که در منطقه اي مهم واقع شده و داراي جمعيتي باسواد وتحصيلکرده است ،مي تواند شريک خوبي در همکاري هاي اقتصادي باشدو برخلاف برخي ادعاها نمي توان جمهوري اسلامي را ناديده گرفت و يا منزوي کرد ،آمريکا اکنون در جهان منزوي شده است .
وي افزود : در حوزه انرژي ،ايران با ذخاير عظيم مي تواند تامين کننده نيازهاي اروپا در بخش هاي نفت و گاز باشد.
سفير ايران در لاهه تاکيد کرد: ايران معتقد به لزوم وحدت شيعه و سني است و متاسفانه ديگران تلاش کرده اند بين مسلمانان بدبيني و اختلاف ايجاد کنند اما مشترکات مسلمين آنقدر زياد هست که با تمسک به آن بتوانند سرنوشت خوبي براي جهان اسلام رقم بزنند.
همچنين وي درپاسخ به سئوالي درباره موضع ايران در قبال روند صلح خاورميانه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي براي حل موضوع فلسطين راه حلي را ارائه کرده اند که کاملاً منطقي و منطق بر موازين دموکراسي است. براساس طرح ايران براي تعيين نوع حکومت در کشور تاريخي فلسطين بايد طبق شيوه اي که همه جهان قبول دارد به افکار عمومي مراجعه کرد و از همه فلسطينيان واقعي اعم از مسلمان و يهودي و مسيحي که حداقل 80 سال در اين سرزمين بوده اند چه در داخل و چه در خارج از سرزمين هاي اشغالي نظرخواهي و همه پرسي شود.
گسترش روابط ايران و هلند ظرف سال هاي اخير، جايگاه زنان در جمهوري اسلامي و موضع ايران در قبال تحولات منطقه از جمله سوريه از ديگر مطالبي بود که سفير کشورمان در اين جلسه به آن پرداخت.
**شبس*1488 **
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۶۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد

به گزارش خبرنگار مهر، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی عصر امروز در افتتاحیه کنفرانس بین المللی هسته‌ای در اصفهان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند بسیاری از کشورها، با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد.

وی افزود: امروز به ویژه که دنیا با تغییرات مواجه است و اراده جمعی کشورها مبتنی بر کربن صفر تا ٢٠۵٠ به میثاق تبدیل شده است، ما بیش از پیش در راستای نشر و گسترش فناوری هسته‌ای برای رسیدن به انرژی پاک و پایداری، تلاش خواهیم کرد.

اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران رسیدن به بیست هزار مگاوات برق هسته‌ای تا سال ١۴٢٠ را در برنامه خود قرار داده است و این برنامه در سواحل جنوبی و شمالی کشور، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6098408

دیگر خبرها

  • روابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است
  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • اجرای طرح نور خواست عمومی است
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند