Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@15:56:24 GMT

علت بروز تنش بین زوجین چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۶۱۴۱

علت بروز تنش بین زوجین چیست؟

وحید اکبری روانشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص علت بروز تنش بین زوجین اظهار کرد: تمایل برای تغییر رفتار و برخی از ویژگی‌ها در زوجین، احتمال جدایی را در آنان بالا می‌برد و زوجینی که چنین تمایلی دارند، نمی‌توانند همسرشان را همان طوری که هست بپذیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید زوجین متوجه نیستند که بعضی از ویژگی‌ها اساسا تغییرناپذیر هستند و می‌توان گفت که افراد قادر به تغییر دادن یکدیگر نیستند.

وی با بیان اینکه باید بر روی تعامل و پذیرفتن شخصیت افراد تمرکز کرد، گفت: گاهی موضوع اختلافات میان زوجین، عمیق نیست و علت آن تنها نبود مهارت‌های کافی در گفتگو و تبادل نظر با یکدیگر است.

این روانشناس در ادامه بیان کرد: در گفتگوهایتان به گونه‌ای صحبت نکنید که دفاع همسرتان را برانگیزد، به عنوان مثال نگویید تو همیشه اشتباه می‌کنی، بلکه بهتر است در صورت بروز اشتباه از سوی همسرتان به او بگویید: انسان گاهی خطا می‌کند، با کمی دقت می‌شود کارها را بهتر پیش برد.

بیشتر بخوانید: اولین نشانه‌های ختم شدن رابطه زوجین به طلاق کدامند؟ 

اکبری با اشاره به اینکه زوجین نباید با یکدیگر دستوری صحبت کنند، تصریح کرد: درباره موضوع صحبت کنید، نه درباره اثبات خودتان یا اینکه چه کسی متهم است. با همسرتان دستوری صحبت نکنید، بلکه پیشنهاد بدهید و نظر طرف مقابلتان را بپرسید.

وی افزود: همیشه قبل از صحبت کردن، کمی تأمل کنید تا حرفی که می‌زنید به رشد ارتباط میان شما و همسرتان کمک کند، زیرا اگر بدون فکر، شروع به حرف زدن کنید یا از سر عصبانیت‌های لحظه‌ای طرف مقابلتان را مورد انتقاد قرار دهید، ممکن است پشیمان شوید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ازدواج خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد سبحانی سبحانی افزود: از دلایل بروز آفات کنه‌های تار عنکبوتی خرما می‌توان به گرم شدن تدریجی هوا، کاهش رطوبت نسبی و آغاز فصل وزش باد‌های گرم و خشک در استان بوشهر اشاره کرد.

وی اظهار داشت: تشخیص به‌موقع و مناسب این آفت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در صورتی که عملیات سمپاشی به موقع انجام شود می‌تواند از بروز خسارت‌های بیشتر توسط این آفت جلوگری کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه این آفت باعث افت کمی و کیفی محصول خرما می‌شود اظهار داشت: کنه‌های تار عنکبوتی خرما از شیره بافت برگ‌های جوان و به خصوص میوه‌های نارس خرما تغذیه می‌کند.

سبحانی با اشاره به اینکه در اثر آفت تار عنکبوتی اندازه میوه‌های خرمای آسیب دیده کوچک می‌ماند گفت: با خروج مواد قندی و شیره نباتی از میوه خرما، پوست میوه نیز سخت و خشک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کنه‌ها در زیر تار‌ها تخم‌ریزی کرده و فعالیت دارند اظهار داشت: هنگام طغیان آفت خوشه‌های خرما منظره‌ای غبارآلود به خود گرفته و میوه‌ها به رنگ قرمز تیره در آمده و چروکیده و نامرغوب می‌شوند.

کارشناس امور کشاورزی استان بوشهر هم گفت: نخیلات استان بوشهر در معرض تهدید‌های مختلف و متنوعی هستند که باید با اصول مناسب با آنها مقابله کرد.

عبدالرحیم خادمی با بیان اینکه آفت چوب‌خوار یکی از مهمترین آفت‌ها در نخلستان‌های استان بوشهر است اظهار داشت: آفت چوب‌خوار خسارت‌های گسترده‌ای به نخل وارد می‌کند و به تنه، ریشه و تاج درخت می‌رسد.

وی افزود: این خسارت‌ها باعث می‌شود تا میوه خرما از نظر کیفیت و کمیت افت کرده و در بازار خرما، مشتری‌پسندی لازم را نداشته باشد.

خادمی با اشاره به آلوده‌شدن پاجوش‌های نخیلات به آفت چوبخوار خرما اظهار داشت: این آفت موجب بروز برخی بیماری‌های قارچی در تنه نخیلات شده و همین امر خسارت را دوچندان کرده است.

دیگر خبرها

  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • نه بایرن مونیخ و نه توماس توخل، هیچ‌کدام علاقه‌ای به ادامه دادن با یکدیگر ندارند
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان
  • آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند