Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > دیپلماسی - ایرنا نوشت: نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به شورای امنیت و دبیرکل این سازمان خواست تا تهدید اتمی رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کنند.

در نامه نمایندگی ایران در سازمان ملل، تهدید چندی پیش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در کنار تاسیسات اتمی آن رژیم انجام شد، تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین المللی یاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه، داشتن تسلیحات هسته‌ای توسط رژیمی که سابقه‌ای طولانی در تجاوز، اشغال، نظامی‌گری، تروریسم دولتی و دیگر جنایات بین المللی دارد، بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه‌ای عنوان و از جامعه بین‌المللی خواسته شده است در برابر اقدامات لجام گسیخته و تهدید اتمی رژیم صهیونیستی موضعی قوی اتخاذ کنند.

ایران همچنین خواستار آن شده است تا این رژیم را به تبعیت از مقررات بین‌المللی و منشور سازمان ملل وادار سازند.

در این نامه از سازمان ملل خواسته شده است ضمن محکوم کردن تهدید اخیر رژیم صهیونیستی، آن را وادار کند تا به پیمان منع گسترش سلاح های سلاح هسته‌ای بپیوندد و برنامه هسته‌ای اش را تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دهد.

نمایندگی ایران با اشاره به اینکه کشورمان خود قربانی تسلیحات کشتار جمعی و بطور مشخص سلاح شیمیایی است، خطر این سلاح ها را یادآوری و اعلام کرد اعضای سازمان ملل نه تنها نباید این تهدید اتمی را نادیده بگیرند بلکه باید اقدام قاطعی جهت اطمینان از محو تمامی تسلیحات اتمی این رژیم به عمل آورند چون این تنها تضمین قطعی در برابر تهدید یا استفاده از این تسلیحات خطرناک به شمار می‌رود.

قرار است نامه جمهوری اسلامی ایران به عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل منتشر شود.

49311

کلید واژه‌ها : شورای امنیت سازمان ملل - سازمان ملل - رژیم صهیونیستی اسرائیل -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل سازمان ملل رژیم صهیونیستی اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۶۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواضع متناقض آمریکا در باره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

با وجود ادعای ایالات متحده در مورد تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه حل دو دولتی، واشنگتن معتقد است که عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به این مساله کمک نمی‌کند.

به گزارش مشرق، لیندا توماس- گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل امروز چهارشنبه مدعی شد که باور دارد یک قطعنامه پیشنهادی برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل منجر به راهکار دو دولتی نخواهد شد.

گرینفیلد این اظهارت را در یک نشست خبری در سئول و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا پذیرای برسمیت شناختن درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای عضویت کامل سازمان ملل است؟، مطرح کرد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: اینطور نمی‌بینیم که اجرای قطعنامه در شورای امنیت ما را به جایی برساند که بتوانیم راه‌حل دو کشوری را به دست آوریم.

او گفت که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده قاطعانه گفته است که واشنگتن از راه حل دو کشوری حمایت می‌کند و در حال کار است تا این راه حل در اسرع وقت اجرا شود.

به گفته دیپلمات‌های آگاه، انتظار می رود که تشکیلات خودگردان فلسطین شورای امنیت ۱۵ عضوی را در اوایل روز پنجشنبه به رای گیری در مورد پیش نویس قطعنامه ای مبنی بر عضویت کامل در این سازمان جهانی وادار کند. الجزایر به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت پیش نویس متنی را اواخر روز سه شنبه منتشر کرد.

درخواست برای عضویت کامل سازمان ملل باید توسط شورای امنیت و سپس حداقل دو سوم از ۱۹۳ عضو مجمع عمومی تصویب شود.

رویترز سه‌شنبه شب خبر داد در گزارش کمیته شورای امنیت درباره پذیرش اعضای جدید که به رویت این خبرگزاری رسیده، آمده است: این کمیته در رابطه با اینکه این درخواست همه معیارهای عضویت را داراست، نتوانست اجماعا به پیشنهادی برای ارائه به شورای امنیت برسد.

«ونسا فریزر» رئیس دوره‌ای شورای امنیت جمعه گذشته اعلام کرد که اعضای کمیته ویژه بررسی اعضای جدید در سازمان ملل قادر به اجماع بر سر عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین‌المللی نشد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اسرائیل: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اقدام سیاسی است
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ آمادگی مقابله با هرگونه تهدید رژیم صهیونیستی را داریم
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می شود
  • تعظیم در برابر قدرتی که ساعت‌ها آسمان سرزمین‌های اشغالی را تسخیر کرد
  • مواضع متناقض آمریکا در باره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • امیرعبداللهیان : به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت ، تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود