Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - ائتلاف سازندگی شامل دو ائتلاف دولت قانون به ریاست «نوری المالکی» و ائتلاف فتح به ریاست 'هادی العامری'، حمایت خود را از انتخاب «برهم صالح» به عنوان نامزد رسمی اتحادیه میهنی برای ریاست جمهوری عراق، اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه خبری بغداد نیوز، میثاق الحامدی عضو ائتلاف سازندگی با بیان این که انتخاب صالح برای تصدی نامزد ریاست جمهوری عراق، انتخابی درست است، افزود: صالح در میان احزاب سیاسی عراق مقبولیت بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الحامدی افزود: ائتلاف سازندگی متشکل از فتح و دولت قانون و طیف های دیگری از احزاب سیاسی عراقی حمایت خود را از نامزدی صالح اعلام می کنند.
وی افزود: معرفی صالح برای منصب ریاست جمهوری، پس از آن صورت می گیرد که ائتلاف سازندگی از احزاب کرد خواست، شخصیت های قوی و کسانی را برای احراز این منصب معرفی کنند که مقبولیت سیاسی بالایی داشته باشند.
اعلام حمایت ائتلاف سازندگی از نامزدی صالح برای ریاست جمهوری پس از آن صورت می گیرد که «محمد امین» عضو حزب دمکرات کردستان عراق در واکنش به انتخاب حزب اتحاد میهنی کردستان گفت: مذاکرات همچنان میان احزاب کرد درباره معرفی نامزد ریاست جمهوری جریان دارد و نامزدی صالح برای پست ریاست جمهوری نهایی نشده است.
پارلمان عراق روز یکشنبه گذشته از گشوده شدن باب ثبت نام برای نمایندگان مجلس برای نامزدی پست ریاست جمهوری خبر داده بود.
محمد الحلبوسی رئیس جوان مجلس جدید عراق اعلام کرد، نامزدی برای پست ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی و از طریق پایگاه اینترنتی پارلمان صورت خواهد گرفت.
براساس قانون اساسی عراق، رئیس جمهوری می بایست، حداکثر تا 30 روز پس از نخستین جلسه مجلس تعیین شود.
ساختار حکومت در عراق شامل یک مجلس قانون گذاری یا همان مقننه است که قوه های مجریه و قضائیه را انتخاب می کند.
رئیس ‌جمهوری عراق با رای دو سوم مجلس عراق تعیین می‌شود. از وظایف رئیس جمهوری در این کشور می توان به تنفیذ نخست وزیری پس از انتخاب مجلس، تصویب معاهده‌ها و قوانینی که مجلس نمایندگان، آن را تصویب کرده است یا امور قضایی شامل عفو و تخفیف مجازات‌ مجرمانی اشاره کرد که نخست‌وزیر آن را پیشنهاد می دهد.
رئیس جمهوری آینده عراق، پس از نامزدی دو دوره متوالی «جلال طالبانی» و «فؤاد معصوم» که هر دو نامزدهای حزب اتحاد میهنی کردستان بودند، چهارمین رئیس جمهوری عراق پس از سرنگونی حکومت دیکتاتوری صدام حسین در سال 2003 میلادی خواهد بود.
شبس**9363**1859

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي برهم صالح رياست جمهوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی

رئیس جمهور که به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده، در کاخ ریاست جمهوری سریلانکا به شکل رسمی مورد استقبال «رانیل ویکرمسینگه» قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی گ ریاست جمهوری آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده، پس از شرکت در آیین افتتاح ابرپروژه برق‌آبی «اومااویا» واقع در استان بادوله این کشور به‌عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی- مهندسی جمهوری اسلامی ایران که با همراهی رئیس جمهور سریلانکا انجام شد، در کاخ ریاست جمهوری این کشور به شکل رسمی مورد استقبال «رانیل ویکرمسینگه» قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور و خوش‌آمد گویی فرمانده گارد تشریفات، روسای جمهور اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

همچنین در حین این مراسم به احترام هیئت ایرانی ۲۱ گلوله توپ شلیک شد.

روسای جمهور پس از مراسم استقبال دیدار دوجانبه خواهند داشت و پس از آن به اتفاق یکدیگر نشست هیئت‌های عالی‌رتبه مشترک را برگزار خواهند کرد.

کد خبر 747617

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده
  • اردوغان وارد عراق شد