Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی مکی در گفت‌وگو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک و مطالبات ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل عنوان کرد: سفر رئیس جمهور به نیویورک، فرصت خوبی برای طرح مطالبات و خواسته‌هاست.

مکی در ادامه بیان کرد: حضور در مجمع عمومی بین‌الملل از این جهت حائز اهمیت است که با توجه به سیاست‌های خبری، تبلیغاتی و جنگ روانی آمریکا علیه تهران، می‌توانیم از این فرصت استفاده کرده و با دیدار و رایزنی با کشورهای مختلف به‌ویژه اروپایی‌ها، علاوه بر طرح مطالبات، خواسته‌های خود را هم مطرح کنیم، همچنین از طریق همین رایزنی‌ها قادر خواهیم بود برای مقابله با سیاست‌های یکجانبه و تنش آفرین آمریکا به نقطه نظر واحدی دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره مطالبات ایران در زمان شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مهمترین مطالبه ما از کشور‌های اروپایی، چگونگی اجرایی کردن تعهدات آن‌ها درخصوص برجام است و اینکه هیئت‌های اروپایی برای مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران چه راهکار‌هایی می‌توانند مطرح کنند.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اینکه تا اجرای دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران، زمان زیادی باقی نمانده است، افزود: اروپاییها باید با سرعت بیشتری، سازوکار‌های خود در مورد همکاری با ایران را دنبال کنند. تاکنون طرح‌ها و ایده‌هایی از سوی آن‌ها مطرح شده، اما هنوز هیچ ساز و کاری در این زمینه اعلام نشده است.

مکی تاکید کرد: مهمترین مطالبه ایران در گفتگو‌ها و رایزنی‌های رئیس جمهور کشورمان با مقامات بلندپایه اروپایی می‌تواند این موضوع باشد که چطور می‌خواهند در شرایط فعلی همکاری خود را با ایران ادامه داده و تعهدات خود در قبال برجام را عملی کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا ارائه ساز و کار لازم برای کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران، از سوی اروپایی‌ها می‌تواند پنجره‌ای باشد تا دیگر شرکای ایران در شرق و جنوب آسیا از جمله هند هم بتوانند از طریق آن سازوکار‌ها و مدل‌های مشابه، تحریم‌های ثانویه آمریکا را خنثی کنند و از فشار‌ها و جنگ روانی آمریکا تا حد زیادی کاسته شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور اخبار سیاسی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، دو هفته بعد از آغاز خیزش سراسری ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های سراسر آمریکا، تلویزیون سی ان ان آمریکا اعلام کرد که در این مدت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو دستگیر شده اند.
تجمع‌های ضدصهیونیستی دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف امریکا از جله لس آنجلس، ویسکانسین و فوردهام نیویورک ادامه یافته و پلیس شماری از آنان را بازداشت کرده است.
همزمان در سازمان ملل جامعه جهانی از آمریکا دراین باره که چرا مانع عضویت فلسطین در سازمان ملل می‌شود، توضیح خواست.

 

 

اظهارات:
۱- دانشجوی معترض آمریکایی
۲- دانشجوی معترض آمریکایی
۳- امیرسعید ایروانی - نماینده دائم ایران در سازمان ملل

دیگر خبرها

  • فیلم/روایت استاد دانشگاه کلمبیای آمریکا از لحظات دستگیری‌اش به دست پلیس نیویورک
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی آمریکایی در ۲ هفته/ حمایت‌ها از طرف جامعه دانشگاهی ایران ادامه دارد +تصاویر
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه