Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز ، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت تروریسم در جهان، بار دیگر ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرد.

این گزارش که در وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، از ایران با عنوان «دولت پیشتاز در حمایت از تروریسم» یاد کرده و مدعی شده که «نیروهای نیابتی ایران» در افغانستان، بحرین، عراق، لبنان و یمن موجب اشاعه خشونت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش که از «حزب الله» لبنان به عنوان یک گروه تروریستی نام برده، با اشاره به حضور این گروه در سوریه، نوشته است که حزب‌الله در جریان جنگ سوریه «تجربیات میدانی نبرد» پیدا کرده و می‌تواند از این تجربیات در مناطق دیگر بهره ببرد.

با وجود انتشار مدارک گسترده در رسانه‌ها از ارتباط عربستان سعودی با گروه‌های تروریستی فعال در مناطق مختلف جهان از جمله سوریه، در این گزارش به حمایت مالی ریاض از گروه‌های وابسته به القاعده اشاره‌ای نشده است.

وزارت خارجه آمریکا در این گزارش به کاهش ۲۴ درصدی آمار حملات تروریستی در جهان در سال ۲۰۱۷ اشاره کرده و نوشته است که دلیل اصلی کاهش آمار، عقب‌نشینی گروه تروریستی «داعش» از عراق است. بغداد می‌گوید ایران یکی از متحدان اصلی دولت عراق در جریان مبارزه با گروه تروریستی داعش بوده و بسیاری از عملیات‌های ضدداعش در این کشور با مشاوره ایران انجام گرفت.

156 / 156 ترامپ ایران وزارت خارجه آمریکا تروریسم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ترامپ ایران وزارت خارجه آمریکا تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۶۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت افغانستان در گفتگو با روزنامه دیلی میل بریتانیا هشدار داد که به دلیل خلا ناشی از خروج آمریکا از افغانستان، احتمال حمله گروه‌های تروریستی از خاک این کشور به آمریکا و اروپا بسیار زیاد است.   به گزارش یورو نیوز؛احمد مسعود گفته همان رقابت خشمگینانه‌ای که در ماجرای ۱۱ سپتامبر مشاهده شد، امروز نیز در میان گروه‌های تروریستی وجود دارد.   رهبر جبهه مقاومت ملی گفت مردم افغانستان احساس ناامیدی می‌‌کنند وغرب را به چشم «منافق» می‌نگرند، زیرا در برابر «حکومتی وحشی» به حال خود رها شده‌اند. احمد مسعود گفت نیروهای خارجی که سال‌ها در مورد ضرورت دموکراسی تبلیغ می‌کردند، مردم را به دست رژیمی سپردند که مانع رفتن دختران به مکتب (مدرسه) شده‌اند.   او با یادآوری این که جبهه مقاومت اکنون تنها نیرویی است که در برابر طالبان مقاومت می‌کند، تصریح کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید در سیاست خود درباره افغانستان تجدید نظر کند چون ممکن است این سیاست عواقب بزرگی در پی داشته باشد.   طالبان حضور گروه‌های ترویستی دیگر در افغانستان را انکار کرده و می‌گویند به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • ترور برای بقا
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی