Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و نهمین روز شهریور ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

29 شهریور 1301، لايحه 25 ماده اي واگذاري امتياز استخراج نفت شمال به شركت آمريكايي «سينكلر» از سوي دولت تقديم مجلس شد.

29 شهریور 1331، لایحه اصلاح قانون استخدام قضات و لایحه انحلال محاکم اختصاصی طبق قانون اختیارات نخست‌ وزیر به تصویب وی رسید و برای اجرا به دادگستری ابلاغ شد. همچنین در این روز، طرح دکتر مصدق برای اصلاح وضع استخدامی کشور اعلام شد. در صورت اجرای این طرح سه نوع وضعیت استخدامی آن زمان یعنی استخدام روز مزد، پیمانی و رسمی از میان می‌ رفت و استخدام‌ های دولتی به صورت آنچه امروز در کشورهایی ‌نظیر آمریکا است درمی‌ آمد.

29 شهریور 1333، قرارداد دولت ايران و كنسرسيوم بين المللي نفت از طرف شركتهاي آمريكايي در نيويورك و از طرف شركتهاي ديگر در لندن به امضا رسيد. انگلستان سهم 40 درصدي كنسرسيوم را در اختيار دارد.

همچنین در این روز، شهرد‌اری تهران برای تنظیم سوخت زمستانی و اطمینان خاطر د‌اد‌ن به مرد‌م برای زمستان د‌ر جراید‌ اعلام کرد‌ که"40 کامیون حمل زغال به مناطق شمالی کشور رفته ‌اند"‌.

در خبرهای دیگری در این روز آمده است: اداره کمک ‌های خارجی آمریکا 127میلیون دلار به ایران وام داد.

همچنین د‌کتر «میلسپو» رئیس کل د‌ارایی ایران د‌ر گزارش مبسوطی اعلام کرد‌: «90 هزار تن غله د‌ر انبارهای د‌ولتی ایران موجود‌ است.»

خبرگزاری‌ های د‌اخلی و بین ‌المللی د‌ر گزارش‌ های جد‌اگانه گفتند‌ که قرار است 60 کارخانه‌ د‌ار فرانسوی روز سوم مهر به تهران سفر کنند‌.

وزارت اقتصاد‌ ملی پس از یک د‌وره مذاکرات فشرد‌ه سرانجام موفق شد‌ مصوبه صاد‌رات برنج را از هیات د‌ولت وقت بگیرد‌.

29 شهریور 1391، نمایندگان مجلس نهم شمس ‌الدین حسینی وزیر اقتصاد را با یک 
کارت زرد بدرقه کردند تا او که آخرین وزیر اخطار گرفته از مجلس هشتم بود، اولین وزیر اخطار گرفته از مجلس نهم نیز لقب بگیرد.

29 شهریور 1394، در چنین روزی اعلام شد که ۱۰۰ سرمایه‌گذار اقتصادی از حداقل ۷ کشور اروپایی و آسیایی ۱۱ مهر وارد تهران می ‌شوند.

29 شهریور 1396، هیات ‌وزیران به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌ جمهوری آیین ‌نامه اجرایی مربوط به بازپرداخت بخشی از بدهی ‌های دولت به تامین ‌اجتماعی از طریق فروش اموال غیرمنقول و املاک و نیز فروش اوراق مالی اسلامی بلندمدت را تصویب کرد.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

منبع: تابناک

کلیدواژه: تاریخ اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۶۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به همت آموزش و پرورش و بنیاد شهید خراسان رضوی آیین غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان، استادان و دانشجویان این دانشگاه و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و جمعی از فرهنگیان برگزار شد.
در پایان این مراسم حاضران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم به ویژه استاد شهید «مرتضی مطهری» با نثار گل و قرائت فاتحه با آرمان‌های والای شهدای عظیم الشان تجدید میثاق کردند.
مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران خراسان رضوی گفت: ویژگی بارز معلم شهید علامه مطهری پاسخگویی به شبهات بود و امروز یکی از مهم‌ترین شبهات موضوع عفاف و حجاب است. 
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در بخش دیگری از صحبتهای خود افزود: حجاب ضمانتی برای حضور اجتماعی و فعالیت زن در اجتماع است و نمونه آن فعالیت اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا (س) است. 
وی گفت: امروز دانشمندان ایرانی مختلفی داریم که در کشور در جا‌های مختلف در حال خدمتند که خیلی از این دانشمندان بانوان ایرانی هستند. 
در کشور ۳۶ هزار دانش آموز خون پاکشان را تقدیم انقلاب کردند که از این تعداد یکهزار و ۳۰۰ دانشجو معلم از خراسان رضوی هستند.
مرکز تربیت معلم شهید بهشتی ۸۶ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و در حال حاضر دو شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان آرمیده اند.

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!
  • افشاگری کیهان از مخالفت دولت با لایحه حجاب | گیر داستان کجاست؟
  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • افشاگری کیهان درباره مخالفت دولت با لایحه عفاف و حجاب
  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد