Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:25:38 GMT

ایرانیان مقیم پکن در شب عاشورای حسینی عزاداری کردند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۶۸۹۶

ایرانیان مقیم پکن در شب عاشورای حسینی عزاداری کردند

پکن - ایرنا - مراسم شب عاشورای حسینی با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) چهارشنبه شب در مسجد سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد.

به گزارش ایرنا در این آیین ایرانیان مقیم پایتخت چین، ضمن عزاداری به مناسبت شب عاشورا بر برپا داشتن نماز، تلاوت قرآن، دعا و استغفار به عنوان درس هایی از مکتب حسینی تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این آیین گروه کثیری از ایرانیان مقیم و عاشقان اهل بیت علیه السلام از سایر کشورها با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران مراسم ویژه شب عاشورا را برگزار کردند.
عزاداران حسینی به ویژه جوانان، عمدتاً در حالی که جامه سیاه بر تن داشتند، با ابراز ارادت و دلدادگی عاشقانه در مراسم سوگواری حضور داشتند.
حجت الاسلام و المسلمین عطاران توسی از روحانیون مقیم چین در این مراسم ضمن ایراد سخن پیرامون درس هایی از مکتب حسینی به اهمیت نماز، تلاوت قرآن کریم، دعا و استغفار از دیدگاه سالار شهیدان پرداخت.
وی با اشاره به اقامه نماز حسین ابن علی (ع) در ظهر عاشورا و درمیدان نبرد، گفت: اسلام برای نماز شهدای بسیاری داده و قرآن می فرماید با نماز از خداوند استعانت بجوید.
گزارش های دریافتی از شهرهای شانگهای، هنگ کنگ و گوانجو نیز حاکی است که ایرانیان مقیم به همراه گروه زیادی از عاشقان اهل بیت در شب عاشورای حسینی مراسم عزاداری و نوحه خوانی برپا کردند.
ایرانیان مقیم پکن امروز (پنجشنبه) نیز با برپایی اجتماعی، مراسم روز عاشورا را برگزار می کنند.
آساق ** 1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي چين عاشورا عزاداري حسيني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۶۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌روابط عمومی دانشگاه مازندران اعلام کرد: نخستین جشنواره استانی قرآن و عترت"حیات" ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان با محوریت سبک زندگی اسلامی با حضور ۱۳۰ دانشجوی دختر و پسر در دانشکده هنر و معماری برگزار شد.

این دوره از مسابقات که با عنوان حیات (حس یک انتخاب تازه) و در راستای دومین کنگره گرامیداشت ۱۰ هزار شهید مازندران برگزار شد، شرکت‌کنندگان در بخش‌های حفظ آیات، حفظ سور منتخب، قرائت تقلیدی، اذان تقلیدی، عکاسی، گرافیک، پادکست، خوشنویسی، دعاخوانی و مداحی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در این دوره از مسابقات، نفرات برتر اول و دوم هر رشته مشخص شد ند و به مسابقات سراسری راه می‌یابند.

در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات با حضور حجت‌الاسلام شریف‌تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام دکتر حسینی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، محمد بابایی معاون قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور، امیر سادات کرمی مسوول بسیج دانشجویی سپاه کربلای استان و برخی مسوولان دانشگاه مازندران ، نفرات برتر در دو بخش آقایان و بانوان معرفی و تجلیل شدند و همچنین از مادر شهید آرمان نعمتی از حافظان قرآن کریم نیز تجلیل به عمل آمد.

یادآور می‌شود: در این مسابقات، حبیب غفاری، داوود بهمنش، حمیدرضا فتاحی و مرتضی خرمی در بخش آقایان و زکیه براری، طیبه فرشتیان، سیده رقیه هاشمی، فریده آرامش و رقیه رضایی در بخش بانوان به داوری و قضاوت پرداختند.

نفرات برگزیده بخش آقایان:

 رشته قرائت تقلیدی: محمد علی نفطی، مصطفی فطن گنجی، حمزه احمدی

 رشته اذان تقلیدی: حسن میخچین، مسیح محمدی، ابوالفضل درویشی

 رشته دعاخوانی و مداحی: حسین خطیبی، ابوالفضل علیزاده ارمکی، عدنان مظلومی

 رشته حفظ سور منتخب: محمد حسن کاظمی، حسین همایون، امیرحسین حسین‌پور

  رشته حفظ آیات منتخب موضوعی: سیدمحمد حسینی، محمدامین افشار، محمدحسین جمشیدی

نفرات برگزیده بخش بانوان:

  رشته قرائت تقلیدی: فاطمه زهرا دانش‌خواه، سیده حنانه سادات محمدی، فاطمه رویگر

 و رشته حفظ آیات موضوعی: سیده زهرا حسینی معرفی شدند.

 

دیگر خبرها

  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • پایان نخستین جشنواره حیات در مازندران با اعلام نفرات برتر
  • هزار دانش‌آموز پسر البرزی بهار تکلیف خود را جشن گرفتند
  • نخستین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مازندران
  • ثبت وقف ۶ میلیاردی در بندرلنگه با نیت ترویج فرهنگ قرآن و نماز