Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی اسفنانی گفت: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های سازمان تعزیرات مربوط به حوزه بهداشت و درمان است که قانون ویژه‌ای هم تحت عنوان ﺗﻌﺰﯾﺮﺍﺕ ﺣﮑﻮﻣﺘﯽ ﺍﻣﻮﺭ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﯽ ﻭ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ وجود دارد که حدودی را برای فعالیت بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و حتی مراکز جراحی‌های محدود، داروخانه‌ها و مراکز تولید دارو و انبارها مشخص کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر تخلفاتی از جمله گرانفروشی، تقلب، قاچاق دارو و اخذ وجه بیشتر از بیماران در بحث هتلینگ و ارائه خدمات صورت بگیرد، سازمان تعزیرات حکومتی بدان ورود پیدا می‌کند و با متخلفان برخورد خواهد شد.

اسفنانی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از فعالیت سازمان تعزیرات حکومتی در حوزه تجهیزات پزشکی است که در صورت ارتکاب هر نوع تخلفی ورود پیدا می‌کنیم و پرونده‌های بسیاری هم در این زمینه وجود دارد، کما اینکه به لحاظ اهمیت کار مجتمع اختصاصی را تحت عنوان مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم مربوط به قاچاق و موارد بهداشتی و درمانی در تهران راه‌اندازی کرده‌ایم، ضمن اینکه درصدد هستیم مجتمع مجزایی را برای رسیدگی به جرایم بهداشتی و درمانی ایجاد کنیم، از سوی دیگر یک شعبه ویژه هم در معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت مستقر کرده‌ایم که به تخلفات موجود در حوزه تجهیزات پزشکی رسیدگی می‌کند.

وی یادآورشد: به تازگی برای یکی از شرکت‌های فروش تجهیزات پزشکی که اقدام به گرانفروشی کرده بود، جریمه نقدی یک میلیارد و صد و هشت و چهار میلیون ریالی تعیین کردیم، ضمن اینکه تاکنون تعداد زیادی از شرکت‌هایی که اقدام به گرانفروشی کرده بودند، محکوم به پرداخت جریمه نقدی شده‌اند.

مدیرکل تعزیرات استان تهران، در رابطه با انتشار خبری در رسانه‌ها مبنی بر اینکه فروش اینترنتی دارو جرم محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر فروش اینترنتی دارو بدون مجوز صورت گرفته باشد قطعا جرم محسوب می‌شود، اما چنانچه مراکزی همچون داروخانه‌ها که مجوز فروش دارو دارند ازطریق اینترنتی به فروش دارو بپردازند، منوط بر اینکه حتمامسئول فنی داشته باشند، بلامانع است.

کد خبر 4407578 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: تعزیرات وزارت بهداشت وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو داروسازی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ایرج حریرچی دیابت دارو بیماری های قلبی و عروقی سرطان رژیم غذایی فشار خون بالا تجهیزات پزشکی آلزایمر کنگره قلب و عروق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات کابینت ساز متخلف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حسین نجف زاده گفت: پرونده یک واحد کابینت سازی به اتهام تقلب در خدمات ساخت و نصب کابینت به میزان ۴۴۰ میلیون ریال پرونده‌ای در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود:شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر پرداخت ۴۴۰ میلیون ریال بعنوان جبران خسارت در حق شاکی خصوصی متهم را به پرداخت چهار میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر میزان تقلب محکوم کرد.

نجف زاده گفت: بازرسان اتاق اصناف شهرستان ارومیه گزارش تخلف را با شکایت شاکی خصوصی و در بازرسی از یک واحد کابینت سازی تکمیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • ارسال ۱۳ پرونده تخلف در حوزه پزشکی به تعزیرات حکومتی دزفول
  • پلمب مطب یک پزشک در کوهدشت/ پزشک متخلف ۱۱ میلیارد ریال جریمه شد
  • با واحدهای درمانی متخلف در قم برخورد جدی می‌شود
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • مجازات کابینت ساز متخلف در ارومیه
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید