Web Analytics Made Easy - Statcounter

بقایای کشتی های غرق شده از مواردی است که هم غواصان به آن علاقه دارند و هم تاریخ دوستان و مورخین. صدها کشتی غرق شده در سراسر جهان وجود دارد که تنها تعدادی از آن ها پیدا شده اند. می توان در کلاس های حرفه ای غواصی شرکت کرد و با تجهیزات غواصی از زیباترین کشتی های شکسته در جهان بازدید نمود. برخی از این کشتی ها را نمی توان شخصا و از نزدیک مورد بررسی قرار داد اما از دور و از ساحل شنی قابل مشاهده هستند و برای برخی از آن ها لازم است که یک مورخ یا غواص توضیحاتی در مورد آن بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی اگر آموزش غواصی هم ندیده باشید، حتما برایتان جالب خواهد بود که در مورد این ده مورد از دیدنی ترین کشتی های شکسته در جهان بدانید. بعضی از معروف ترین کشتی های شکسته در جهان بهشت ماجراجویانی هستند که به دنبال رویارویی نزدیک با حیوانات دریایی محلی و زندگی مرجانی می باشند. برخی از بقایای زیباترین کشتی های شکسته در جهان به ته آب فرستاده شدند تا برای گونه های مختلف دریایی صخره های مصنوعی ایجاد کنند. اگر به تدارکات زمان جنگ و توپخانه علاقمند هستید، تعداد کمی از کشتی های جنگی در این لیست وجود دارد که از زمان جنگ جهانی دوم دست نخورده باقی مانده اند. همچنین اگر به عکس های زیر آب علاقمندید، این مقاله می تواند برای شما جالب باشد.

SS رئیس جمهور کولیج، وانتو

تنها تعداد کمی از غواصان اجازه دسترسی به این منطقه را دارند بنابراین حتما از قبل برای یک راهنما که مجوز ورود به این منطقه خصوصی را دارد، ثبت نام کنید. در سال 1983 دولت محلی اعلام کرد که کسی اجازه خارج کردن کشتی از آب را ندارد و آن را به مکانی طلایی برای غواصانی که علاقمند به تاریخ دست نخورده هستند، تبدیل کرد. این مورد از معروف ترین کشتی های شکسته در جهان می باشد.

ژنرال هویت اس وندربورگ، کی وست

غرق شدن این کشتی کاملا برنامه ریزی شده بود. یکی از کشتی های ناوگان شبح به نام ژنرال هویت اس وندربورگ عمدا در نزدیکی کی وست غرق شد تا صخره های مرجانی، پرورش داده شده و تقویت شوند.ناوگان شبح کشتی های از کار افتاده و زنگ زده نظامی می باشند. این مورد یکی از دیدنی ترین کشتی های شکسته در جهان می باشد.

ادوارد بولن، کویر نامیبیا

برخلاف بسیاری از کشتی های غرق شده و شکسته بخشی از ادوارد بولن در زیر خاک دفن شده نه در آب. بقایای این کشتی غرق شده، در نامیبیا واقع شده که در واقع کمتر از یک مایل از نزدیکترین منبع آب فاصله دارد و اکنون بخشی از کویر نامیبیا به شمار می رود. بعد از اینکه در سال 1909 در یک سفر دریایی با یک ساحل شنی برخورد کرد، تمام مسافران بدون اینکه آسیبی ببینند از کشتی خارج شدند اما کشتی در همان مکان باقی ماند و پس از گذر سال ها و عقب نشینی آب دریا بدین گونه در بیابان واقع شده است.

کشتی غرق شده روسی، جزیره زاباگاد

برخی معتقدند که کشتی مرموز غرق شده روسی که در سال 1988 در ساحل جزیره زاباگاد در دریای سرخ جنوبی مصر یافت شد، یک کشتی جاسوسی بوده است. چرا؟ چون دکل های ارتباطی، باطری ها و ابزارهای مسیریابی در کشتی پیدا شدند. البته برخی دیگر معتقدند که این فقط یک کشتی ماهیگیری ساده بوده است.

کشتی غرق شده کیتیویک، گراند کیمن

در ابتدا USS کیتیویک یک کشتی نجات زیر دریایی بوده است. امروزه از آن به عنوان یک صخره مصنوعی سبز در ساحل هفت مایلی گرند کیمن استفاده می کنند. شما می توانید در این کشتی غرق شده تفحص کنید اما قوانینی دارد: نمی توان چیزی را لمس کرد، نمی توان از دستکش استفاده کرد و کسی اجازه ماهیگیری ندارد با یک استثنا. شما اجازه دارید گونه های مهاجم شیر ماهی را از بین ببرید.

کشتی غرق شده ببر دریا، هونولولو

قبلا یک کشتی تجاری چینی بوده که در اوایل دهه 90 به دلیل انتقال نزدیک به 100 مهاجر غیر قانونی ضبط و مصادره شد. قبل از قرن بیست و یکم عمدا به زیر آب فرستاده شد، تا غواصان از وجود آن لذت ببرند. به خاطر جمعیت زیاد کوسه ها، مارماهی ها، سفره ماهی ها ، لاکپشت های دریایی و غیره به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای مشاهده زندگی جانداران دریایی شناخته شده است.

سویپ استیکس، انتاریو

سویپ استیکس در سال 1885 پس از برخورد با یک سنگ در نزدیکی جزیره کوو در انتاریو، غرق شد. بعدا به بندر بیگ توب در پارک دریایی ملی فاتوم منتقل شد. شما هنوز هم می توانید این کشتی غرق شده را در زیر آب های روشن و آبی مشاهده کنید حتی بدنه کشتی دست نخورده باقی مانده است. متاسفانه غواصان دیگر مجوز ورود به این ناحیه را ندارند.

SS یونگالا، استرالیا

بزرگترین کشتی غرق شده در استرالیا می باشد و در کنار ساحل کیپ بویلینگ سبز قرار دارد. این کشتی در سال 1911 در اثر یک گردباد غرق شد. علی رغم جستجوی هفت روزه پس از طوفان، هیچ علائم حیاتی از سوی کشتی پیدا نشد. نیم قرن طول کشید تا این کشتی غرق شده پیدا شود و در سال 1958 شناسایی گردد.

اومبریا، سودان

شما می توانید تجهیزات جنگی فراموش شده را در این کشتی غرق شده پیدا کنید(بمب های هوایی، چاشنی های انفجاری، کابل برق)، همچنین در کمال تعجب فیات 1100 لونگا نیز در آن قرار دارد. با توجه به محموله بسیار خطرناکی که داشته، این کشتی غرق شده به طرز باورنکردنی دست نخورده باقی مانده و در پایین تپه های دریایی ویندگیت در سودان قرار گرفته است.

SS دیستلگرم، مصر

این کشتی غرق شده را می توانید در نزدیکی پارک ملی راس محمد در دریای سرخ پیدا کنید. این کشتی که حاوی محموله ای از مهمات، کامیون های باندفورد، دو لکوموتیو بخار کامل و واگن های راه آهن بود، در راه سفر به اسکندریه توسط هواپیماهای آلمانی بمباران گردید و غرق شد.

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: جهان گردی ترین ها جالب انگیز جهانگردی تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۶۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید (فیلم)

عصر ایران ؛ سیمین سقفی _ پانزدهم اپریل، درست یکصدو دوازده سال از غرق شدن لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین کشتی زمان خودش که یکی از هول‌ناک ترین حادثه‌های دریایی را با مرگ بیش از 1500 مسافر رقم زد، می گذرد.

گزارش را اینجا ببینید

 


تایتانیک، در سال 2012، صدسال پس از غرق شدنش، به عنوان  میراث فرهنگی محافظت شده زیر آب در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد. 
هرچند حالا پژوهشگران تخمین می زنند با باکتریهایی که به جان بدنه کشتی افتاده تا سال ۲۰۳۰ بیشتر ماندگار نباشد. 
با این وجود سالهاست؛ حتی از زمان ساختن کشتی، که رازها و داستانهای تایتانیک و مسافرانش همچنان از جذابترین قصه های شنیدنی دنیای سفر دریایی است. 
و البته سوژه ای برای خلق آثار سینمایی، نوشتاری، مستند و ایجاد جاذبه های گردشگری گوناگون و طراحی و برگزاری تورهای مختلف از ماجراجویی تا عاشقانه! 
حالا تایتانیک حتی در آستانه نابودی، همچنان از پس چهره نمادین خود در بیان اختلاف طبقاتی جاودانه تاریخ بشریت، رازهایی برای شنیدن دارد.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۱۰ مهندس برجسته تاریخ که زندگی انسان را دگرگون ساختند؛ از ارشمیدس تا فضل الرحمان (+عکس) پشت صحنه یکی از معروف ترین بخش های فیلم تایتانیک (عکس)

دیگر خبرها

  • ناگفته‌هایی از غرق شدن کشتی تایتانیک
  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها
  • رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید (فیلم)
  • عکس | تصویری عجیب از چهره شکسته آلن دلون
  • داوران معروف UWW محروم شدند، برنده کشتی جنجالی عوض نشد
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • فابیو کاناوارو سرمربی اودینزه شد؛ رودرو شدن با سردار در اولین تجربه مربی‌گری
  • بیماری ترانه علیدوستی مشخص شد | سندرم DRESS چیست و ترانه چه شرایطی را تجربه کرده است؟
  • خداحافظی تلخ جیدن کاکس آمریکایی از دنیای کشتی + ویدئو