Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:05:27 GMT

پالایشگاه های هند نفت ایران را به روپیه می پردازند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۶۹۷۳

پالایشگاه های هند نفت ایران را به روپیه می پردازند

دهلی نو- ایرنا- مقامات آگاه هندی اعلام کردند؛ پالایشگاه های این کشور پس از آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران در تاریخ 4 نوامبر (13 آبان)، بهای نفت ایران را با استفاده از بانک 'یوکو' و 'آی دی بی آی' به روپیه پرداخت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا در روز پنجشنبه به نقل از روزنامه 'اکونومیک تایمز'، کارشناسان می گویند بدون معافیت های آمریکا، ادامه تجارت نفت با ایران خطر مسدود شدن دسترسی هند به سیستم مالی آمریکا را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از آغاز تحریم ها بسیاری از کشورها واردات نفت خود از ایران را کاهش داده اند که این امر به کاهش تولید نفت تهران منجر شده است.
شرکت های نفت هند، پتروشیمی منگلور و نارایا انرژی اسار) از جمله بزرگ ترین مشتریان هندی نفت ایران هستند. نفت ایران در مقایسه با سایر کشورها ارزان تر است و مدت زمان بیشتری (60 روز) برای پرداخت بهای این نفت وجود دارد.
پالایشگاه های هند قصد دارند در ماه های سپتامبر (شهریور) و اکتبر (مهر) از ایران نفت بیشتری خریداری کنند و باید بهای این نفت را پس از آغاز تحریم های آمریکا پرداخت کنند.
یک مقام هندی گفت: دولت قصد دارد از دو بانک یوکو و آی دی بی آی استفاده کند زیرا آنها با آمریکا رابطه ای ندارند. بانک یوکو همکار ترجیحی خواهد بود زیرا در گذشته نیز از این بانک در ارتباط با ایران استفاده شده است.
مانند دوره قبل تحریم های ایران، تهران می تواند از این ارز برای واردات از هند استفاده کند.
روزنامه هندی افزود: مشخص نیست که آمریکا چه زمانی به هند در مورد ایران معافیت دهد. در مذاکرات کنونی دهلی نو و واشنگتن، هند پیشنهاد داده تا واردات نفت خود از ایران را برای دریافت معافیت از تحریم ها به شکل قابل ملاحظه ای کاهش دهد اما آمریکا هنوز به این پیشنهاد هند پاسخ نداده است.
روزنامه 'تامیز اوایندیا' نیز در این ارتباط نوشت که هند با اتحادیه اروپا در همین موضوع در ارتباط است.
اتحادیه اروپا به هند گفته که در تلاش است مکانیزم جدیدی برای حفظ مناسبات مالی و اقتصادی با ایران پس از آغاز تحریم ها بیابد.
البته هنوز هیچ نتیجه ای در این خصوص حاصل نشده و هیچ اعلامی هم در این باره به هند داده نشده است.
آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که این کشور برای کشورهای خاص از جمله هند پس از کاهش شدید واردات نفت از ایران معافیت در نظر خواهد گرفت.
هند نزدیک به یک دهم نیاز خود به نفت را از ایران، تأمین می کند و تهران دومین صادر کننده بزرگ نفتی به این کشور است.
هند اعلام کرده که به لحاظ فنی بسیاری از پالایشگاه های این کشور به نفت ایران وابسته هستند. پالایشگاه های هند در زمانی که قیمت سوخت در بازار های داخلی این کشور بشدت افزایش یافته است، بسختی می توانند واردات نفت ارزان ایران را متوقف کنند.
شبس**آساق**267**1504

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هند نفت ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۶۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ به دلیل فقدان یکی از قطعات اصلی هواپیمای پهن‌پیکر «۷۸۷ دریم‌لاینر» که با همکاری مشترک یک شرکت آمریکا و یک شرکت روسی ساخته می‌شود، قادر به تولید این مدل هواپیما نیست و به دردسر افتاده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: مبدل حرارتی که در سیسم کنترل محیطی هواپیما استفاده شده و دمای قطعات الکترونیکی آن را تنظیم می‌کند، پیش‌تر با همکاری مشترک شرکت آمریکایی «کالینز اروسپیس» و شرکت «اچ‌اس-نائوکا» مستقر در مسکو ساخته می‌شود.

با این حال، این همکاری مشترک مارس ۲۰۲۲ و اندکی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، به عنوان بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، متوقف و خط تولید قطعات تنظیم دما به کارخانه جدید «کالینز اروسپیس» واقع در آمریکا و انگلیس منتقل شد. آنها در ابتدا موفق به تامین تقاضای بوئینگ بودند اما حالا با کمبود این قطعه روبه‌رو شده‌اند زیرا بوئینگ تصمیم به افزایش تولید «دریم‌لاینر» گرفته است.

دِیو کالهون، مدیر اجرایی ارشد بوئینگ در ماه آوریل گفته بود: «وقتی حمله اتفاق افتاد، خط تولید منتقل شده اما ظرفیت تولید با تقاضای ما همخوانی ندارد.

بوئینگ هفته گذشته به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که به دلیل فقدان مبدل حرارتی و همچنین صندلی کابین، قادر به تولید کافی دریم‌لاینز نیست. تولید ماهانه بوئینگ ۷۳۷ مکس نیز به دلیل مشکلات این شرکت در رفع نواقص فنی(جدا شدن دریچه روی بال یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه) تک‌رقمی شده است. این مدل سابقه طولانی در حادثه‌آفرینی دارد به طوری‌که حوادث رخ‌داده برای این مدل ناشی از نقص فنی، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مرگ بیش از ۳۴۰ نفر منجر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • نرخ ارز امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند