Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@07:05:51 GMT

اقامه عزای عاشورای حسینی در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۷۰۵۹

اقامه عزای عاشورای حسینی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد - ایرنا- آیین های عزای سید و سالار شهیدان در چهارمحال و بختیاری از بامداد روز پنجشنبه با آیین گل مالی در شهر بن و علم کشی و کتل بران در برخی از شهرهای استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، پخت حلیم نذری که از سحرگاهان روز عاشورای حسینی در برخی از نقاط چهارمحال و بختیاری آغاز شده بود ، پس از اقامه نماز صبح در بین عزاداران و دسته های عزاداری توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیین سنتی چک چکو(چاق چاقو) در سحرگاه روز عاشورای حسینی در برخی از نقاط ترک نشین چهارمحال و بختیاری با حضور دسته های عزاداری اجرایی شد.
در این آیین به یاد رزم شهدای نینوا صدای کوبش سنگ ها و چوب ها همراه با طبل و سنج در این نقاط شنیده شد.
همزمان با عاشورای حسینی دسته های زنجیر زنی و سینه زنی از مقابل مساجد و تکایا در سطح شهر به راه افتاد و صدای حزن و اندوه عزاداری در شهرها و روستاها طنین انداز شد.
در برخی از نقاط نیز مردم در سحرگاهان روز عاشورا با حضور در گلزار شهدا و آرامستان ها یاد و خاطره درگذشتگان را گرامی داشتند.
همزمان با روز خونین نینوای حسینی، مردم چهارمحال و بختیاری از سحرگاهان با برپایی خیمه های عزا و سوگ ، بار دیگر عاشورایی شدند.
مردم این استان در مناطق روستایی و شهری با سیاهپوش کردن سردرب منازل، مغازه ها، بازار، مساجد و تکایا و با برافراشتن بیرقهای سیاه، خود را نینوایی کرده و با قافله سالار کربلا در این ماتم عظما هم ناله شدند.
مردم چهارمحال و بختیاری با برافراشتن بیرقها، کتل ها و نواختن طبل ها و سنج ها در حواشی خیابانهای منتهی به مساجد، شور حسینی را بار دیگر در جایی جایی این خطه از ایران اسلامی طنین انداز کردند.
آیین های عزاداری از سوی یک هزار و 400 هیات مذهبی، 174 گروه تعزیه و در مساجد و اماکن متبرکه چهارمحال و بختیاری در روز عاشورا برگزاری می شود.
به مناسبت عاشورای حسینی آیینهای سینه زنی و رنجیرزنی، برافراشتن خیمه گاه حسینی و تغزیه خوانی در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری برپاست.
2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معارف محرم 97 عاشوراي حسيني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز خوشحالی مردم از پاسخ کوبنده سپاه پاسداران + فیلم

مردم چهارمحال و بختیاری حمله پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سرزمین‌های اشغالی را موجب خوشحالی، حفظ امنیت و اقتدار ایران اسلامی دانستند و از این اقدام حمایت کردند.

بیشتر بخوانید 

غده سرطانی صهیونیسم با همت جبهه مقاومت از روی زمین محو می‌شود   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کوهرنگ و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • حمایت مردم چهارمحال و بختیاری از پاسخ موشکی به اسرائیل
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • تجمع مردم در حمایت از حمله موشکی- پهپادی سپاه به اسرائیل
  • ثبت ۶ هزار شکایت از طریق سامانه ۱۲۴ در چهارمحال و بختیاری
  • رسیدگی به ۸۵ درصد شکایات مردمی سامانه ۱۲۴
  • رسیدگی به ۸۵ درصد شکایات مردمی سامانه ۱۲۴ در چهارمحال و بختیاری
  • حمایت مردم نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری از حمله به اسرائیل
  • مردم نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری از حمله به اسرائیل
  • ابراز خوشحالی مردم از پاسخ کوبنده سپاه پاسداران + فیلم