Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@17:28:37 GMT

بازداشت یکی از عاملان انفجار سفارت ایران در لبنان

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۷۰۸۴

بازداشت یکی از عاملان انفجار سفارت ایران در لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش لبنان چهارشنبه (دیروز) « بهاء الدین محمود حجیر» مفتی شرعی گروهک تروریستی «عبدالله عزام» را در اردوگاه فلسطینی «عین حلوه» در جنوب لبنان بازداشت کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، در بیانیه ارتش لبنان آمده است در نتیجه رصد و تعقیب عناصر تروریستی در داخل عین‌حلوه، «اطلاعات ارتش» طی عملیاتی امنیتی، شخص مورد نظر را به دام انداخت و او را بازداشت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش لبنان در ادامه افزود وی با تروریست‌هایی که عملیات انتحاری در نزدیکی سفارت ایران در «بئرالحسن» بیروت انجام دادند، در ارتباط بوده و از نیت یکی از انتحاری‌ها برای منفجر کردن خودش در داخل لبنان آگاهی داشته است. او همچنین اخیرا با داعش همکاری کرده و برای انجام اقدامی تروریستی در خارج از اردوگاه عین‌حلوه به نفع داعش برنامه‌ریزی داشته است.

سال 1392 (2013) دو انفجار تروریستی در نزدیکی سفارت ایران در «بئر الحسن» در حومه جنوبی بیروت رخ داد که طی آن 26 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 140 نفر دیگر زخمی شدند.

از جمله شهدای این انفجار حجت الاسلام «ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بود.

 

مسئول  لبنانی حفاظت از سفارت ایران در بیروت به نام  «رضوان فارس» معروف به حاج رضا و محافظ شخصی سفیر پس از ممانعت از ورود شخص انتحاری اول به داخل سفارت و تیراندازی به سمت وی در جریان انفجار به شهادت رسید.

 

علاوه بر این ، 5 تن از نگهبانان و نیروهای محلی سفارت ایران در لبنان نیز در این اقدام تروریستی شهید شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر از برخورد قاطع، جدی و قانونی دستگاه قضایی با متعدیان به حریم جنگل و قاچاقچیان چوب در این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهدیم که متعدیان به منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب، ضمن از بین بردن منابع خدادادی با ارزش استان، حافظان منابع طبیعی را نیز مورد تعرض قرار می‌دهند که در این راستا دستگاه قضایی ضمن تشدید برخورد قانونی با متعدیان به منابع طبیعی، دست سودجویان حوزه منابع طبیعی را از تعرض به منابع طبیعی استان قطع خواهد کرد.

ابوالقاسم کیانی افزود: طی چند روز گذشته شاهد بودیم که قاچاقچیان چوب در شهرستان بهشهر، نسبت به قطع ۷۰ اصله درخت در حاشیه جاده جنگلی پاسند رز- سرخ او شهرستان بهشهر اقدام نموده تا حافظان منابع طبیعی را از برخورد قانونی خود در صیانت از جنگل منصرف کنند که قطعاً در مسیر صیانت از حریم جنگل ها، دستگاه قضایی، حامی منابع طبیعی خواهد بود.

او ادامه داد: در خصوص موضوع قطع ۷۰ اصله درخت فوق الذکر، با صدور دستور قضایی، رصد دقیق اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، ضمن تشکیل پرونده، مجرمین تحت تعقیب قرار گرفتند که در این راستا تاکنون یک نفر دستگیر شده و سایر متهمین تحت تعقیب قضایی قرار دارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهرگفت: اقدامات پلیسی و امنیتی برای دستگیری و برخورد قانونی با تمامی عاملان تعرض و تخریب منابع طبیعی شرق استان و قطع درختان جنگلی در شهرستان بهشهر تا پاکسازی کامل منطقه با جدیت ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • وحشتناک‌ترین سلفی دنیا را ببینید | تصویر معنادی که سفارت ایران در لبنان منتشر کرد
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • بازداشت عاملان جنایت در برج ۲۰ طبقه مسکونی
  • وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان
  • تشییع با شکوه آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • آشکارشدن ابعاد جنایت‌بار دیگری از انفجار تروریستی کرمان
  • تشییع آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان + فیلم