Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه تلویزیونی المیادین اطلاعاتی در ارتباط با جزئیات توافق سوچی میان روسیه و ترکیه درخصوص ادلب سوریه فاش کرده است که به موجب آن، شورشیان خارجی می‌توانند به کشورهای‌شان بازگردند. ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه تلویزیونی المیادین یکی از بندهای تفاهم حاصل‌شده در نشست سوچی میان «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» روسای جمهوری روسیه و ترکیه درباره ادلب را فاش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بند تصریح می‌کند که ترکیه متعهد است که عناصر به اصطلاح «میانه‌رو» در گروه‌های تندرو در ادلب را به گروه‌های میانه‌رو وارد کند.

طبق اطلاعات المیادین، توافق مذکور این فرصت را برای آن دسته از معارضان مسلح سوری می‌دهد که سلاح‌های‌شان را «بدون مداخله دمشق در روند آشتی‌شان» زمین بگذارند. همچنین به موجب این توافق، جنگجویان خارجی می‌توانند در صورت موافقت دولت متبوع‌شان، به کشورهای‌شان بازگردند.

روسای جمهور روسیه و ترکیه، دوشنبه گذشته در شهر سوچی روسیه گرد هم آمدند و درباره ایجاد منطقه غیرنظامی به عمق 15 کیلومتر در ادلب واقع در شمال غربی سوریه به توافق رسیدند.

انتهای پیام/

 

R1016196/P36442/S8,89,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت آلودگی هوا در برخی شهرهای خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت منتهی به ساعت ۱۰:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر هندیجان ۱۵۳ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت قرمز و آلوده برای عموم و شهر اهواز از جمله استانداری ۱۳۴، حفاری ۹۸، نیوساید ۱۱۳، پادادشهر ۱۱۳ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

 

دیگر خبرها

  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان
  • تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • وضعیت «ناسالم» هوا در هندیجان
  • ثبت آلودگی هوا در برخی شهرهای خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت